Ytterligare uppgifter om att Playstation 5-spel visas nästa vecka

Robot
Ytterligare uppgifter om att Playstation 5-spel visas nästa vecka
Medlem

Jag hoppas på någon dräpartitel vid release, typ Horizon 2. En sådan karamell lär de suga på ett tag tills tillräckligt med konsoler finns ute, men man kan ju hoppas.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av lampis:

Jag hoppas på någon dräpartitel vid release, typ Horizon 2. En sådan karamell lär de suga på ett tag tills tillräckligt med konsoler finns ute, men man kan ju hoppas.

HZD2 vore annars en perfekt titel för att sälja de nya konsollerna med. Spelet lär ju se extremt vackert ut.

Medlem

Japp det skulle behövas. Skulle skapa lite hype. Väldigt låg hype just nu.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

HZD2 vore annars en perfekt titel för att sälja de nya konsollerna med. Spelet lär ju se extremt vackert ut.

Ja, jag hoppas att Sony resonerar så också, i synnerhet när Microsoft kommer konkurrera med Halo.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Gameplay från Horizon 2, cinematic-trailer för Spiderman 2 och en teaser för God of war och Ratchet and Clank.

Mic drop.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Jag vill se en svartvit konsol, vertikal, med några saftiga lanseringstitlar. Jag har sagt det tidigare, det faktum att Horizon Zero Dawn kommer till PC i sommar, känns som en ganska given form av marknadsföring inför Horizon Zero Dawn 2, som lanseringstitel till PS5.

Drömmen:

PS5 lanseras i slutet av November, med spel som HZD2, Spider-Man 2, God of War 2(5?), David Cage-spel, Bloodborne 2. Där alla spel har lanseringsdatum från och med PS5 och ett år framåt, så det finns en morot hela 2021 och framåt.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Gameplay från Horizon 2, cinematic-trailer för Spiderman 2 och en teaser för God of war och Ratchet and Clank.

Mic drop.

Alla de under konsolens första år ja tack. Och glöm inte Knack 3!

Medlem

Med tanke på deras studios och tidigare rykten så kanske man kan förvänta sig annonseringar framöver (nästa vecka eller senare i år) om:

Guerilla Games - HZD2 plus deras MP spel det ryktats om (kanske i Killzone världen)
Bend Studios - Nytt AAA spel, men kanske är för tidigt att annonseras.
Insomniac - Spider-man 2, alternativt Resistance eller Ratchel and Clank
Bluepoint studios - Demon Souls Remake
Polyphony - Gran Turismo 7
Santa Monica Studio - Nytt God of War, alternativt nytt IP kallat "Legendz".
Japan Studio - Knack3? , eller kanske Astrobot 2 (tillsammans med framtida PSVR2 annonsering).

plus förhoppningsvis PS5 versioner (med gratis uppgradering för de som köpt PS4 versionen) av:
- Ghost of Tsushima
- Last of Us 2
- Dreams (kan bli grymt med framtida VR stöd och PSVR2)


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Redan bokat fast sent. Så jag räknar med att få tag på ett x i mars nästa år.

Medlem

Jag kan tänka mig att några av dessa kan vara lanseringsspel:

Gran Turismo 7 - En tillverkare av simracing-produkter råkade läcka en logga häromveckan.

Horizon 2 - Det kommer att ha gått ca 3,5 år sedan det första när PS5 släpps, Guerrilla har växt rejält och uppföljare bruka gå snabbare att göra än ny IP.

Ratchet & Clank - Insomniac är ganska produktiva men det är för tidigt för mer Spider-Man.

Nytt från Housemarque - Vi vet att de håller på med sitt första "AAA-spel", De har arbetat mycket med Sony och Shuhei Yoshida var där på besök förra året.

Nytt från Arrowhead - Helldivers gavs ut av Sony för drygt fem (!) år sedan. Hade man hållit på med något som är multiplattform så borde man ha visat något vid det här laget.

Bluepoints projekt - Vad det nu må vara.

Nytt från Japan Studio - Silent Hill?

Last of Us 2 multiplayer - Möjligen som separat spel avskiljt från LoU2 och kanske med en annan titel.

Medlem
Skrivet av matt76:

Guerilla Games - HZD2 plus deras MP spel det ryktats om (kanske i Killzone världen)

Läste ett rykte att dom jobbade på ett nytt SOCOM

Medlem

Sony spelar helt klart i en annan liga denna generation. Skönt att man inte visar för mycket så man bygger upp lite hajp inför hösten.
Oklart vad man längtar mest efter. Ett mer linjärt SpiderMan 2 kanske?

Medlem

Fumito Uedas nya spel (som teasades för ett par år aedan) vore fantastiskt att få se på PS5. Även om AIn hos Trico var lite halvt hjärndöd vissa stunder, är griffinhundkattvarelsen i The Last Guardian bland det mest äkta jag upplevt i ett spel. Mer såna äventyr, tack!

Hoppas och tror på något liknande i Uedas nästa titel, som förhoppningsvis inte hamnar i samma förseningsträsk som TLG.

Medlem
Skrivet av QuiGonRat:

Fumito Uedas nya spel (som teasades för ett par år aedan) vore fantastiskt att få se på PS5.

Det lär troligen komma till PS5 men Uedas studio har kontrakt med Epic som utgivare av deras kommande spel.

1
Skriv svar