Fast & Furious-racern dröjer till augusti, gameplay-film tröstar

Robot
Fast & Furious-racern dröjer till augusti, gameplay-film tröstar
Medlem

Som någon som nästan spelade sönder Split Second på PS3:an är jag sugen på en riktig actionrökare till racingspel. Men jag kan ju inte säga att grafiken imponerade speciellt. Såg nästan ut som ett mobilspel.

Medlem

Inte speciellt likt, men kom att tänka på det gamla liret Stuntman. Det var kul...men svårt.

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Inte speciellt likt, men kom att tänka på det gamla liret Stuntman. Det var kul...men svårt.

Heck yes, det var fasen hur skoj som helst men som du säger svårt också. Minns att jag och en polare nötte som bara den o turades om att ta varsitt uppdrag typ. Blev man för frustrerad efter x antal försök så var det bara att ge över dosan tillls vi klarade det haha
Men ja det här såg då verkligen inte snyggt ut (nu är det långt ifrån allt, men ser ju verkligen gammalt ut så man undrar ju vilken grafikmotor de använt. Lär ju inte vara samma som Project cars spelen i vilket fall för då skulle det se betydligt bättre ut.


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

Alltså, det kanske hade varit bättre utan all superusel och cringey voice overs? Men ja, det är ett PS2-spel i stort sett, otroligt out of date med sin gameplay (även grafik då, men mindre betydande) i alla fall av det man såg, men sen är det sällan man blir imponerad av spel som är baserade på film.

Medlem

Det här fick mig att kolla upp den här scenen igen... Visst, man kanske inte bör jämföra ett AAA-spel med det här, men Uncharted 4 är fyra år gammalt...


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av erazerswe:

Heck yes, det var fasen hur skoj som helst men som du säger svårt också. Minns att jag och en polare nötte som bara den o turades om att ta varsitt uppdrag typ. Blev man för frustrerad efter x antal försök så var det bara att ge över dosan tillls vi klarade det haha

Tror jag aldrig klarade det till slutet. Det var bra bilfysik om jag kommer ihåg rätt. Det vara bara jävligt svårt och oförlåtande. Det var glasklart att det var en själv som sög på att klara uppdraget inte att det var ett dåligt kodat spel med dålig känsla. Arkadupplägg med sim fysik typ.

Här tror jag att det är arkad hela vägen. Men nu är ju utvecklaren här en mästare på sim fysik. Hoppas att känslan i bilarna inte kommer bli allt för arkadiga. Då kan det här bli riktigt kul.

Medlem

Kulsprutor på taket får mig att tänka på interstate 76 som var riktigt kul när det kom. F&f filmerna är ju snygga men tråkiga, kanske spelet är fult men kul istället?

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Tror jag aldrig klarade det till slutet. Det var bra bilfysik om jag kommer ihåg rätt. Det vara bara jävligt svårt och oförlåtande. Det var glasklart att det var en själv som sög på att klara uppdraget inte att det var ett dåligt kodat spel med dålig känsla. Arkadupplägg med sim fysik typ.

Här tror jag att det är arkad hela vägen. Men nu är ju utvecklaren här en mästare på sim fysik. Hoppas att känslan i bilarna inte kommer bli allt för arkadiga. Då kan det här bli riktigt kul.

Yes, fysiken kändes riktigt bra med rätt tyngd osv och tror det gjordes av samma utvecklare som gjorde första 2 Driver-spelen (Reflections interactive) så inte konstigt att det kändes bra enligt mig
Kom att tänka på att det är ju rätt inne med remakes nu, jag hade lätt velat ha en remake av första Driver 😜


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

@DarkSvenn1002: Det spelet kom jag också att tänka på! Det var ganska roligt när det var aktuellt, även om jag var alldeles för ung för att både förstå det eller ens för att över huvud taget spela det. Undrar om det skulle vara kul att återbesöka? Tror inte det åldrats så väl.

Det är tråkigt att F&F har blivit såhär. Ta mig tillbaks till vanliga streetraces och låt andra serier ha massa vapen på bilarna och försöka störta atomubåtar eller racingstridsvagnar. Spelet såg inte så imponerande ut heller, tyvärr.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Inaktiv

Ser ju nästan exakt ut som Split Second.
Men det var ju roligt, så behöver ju inte betyda att Fast n Furious är dåligt.

Medlem

Gameplay känns väldigt 2005. Det är kanske just ett sånt här spel som många vill ha, lite galen action med hyfsat underhållningsvärde när man inte suktar efter något story-tungt.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av smuts:

@DarkSvenn1002: Det spelet kom jag också att tänka på! Det var ganska roligt när det var aktuellt, även om jag var alldeles för ung för att både förstå det eller ens för att över huvud taget spela det. Undrar om det skulle vara kul att återbesöka? Tror inte det åldrats så väl.

Det är tråkigt att F&F har blivit såhär. Ta mig tillbaks till vanliga streetraces och låt andra serier ha massa vapen på bilarna och försöka störta atomubåtar eller racingstridsvagnar. Spelet såg inte så imponerande ut heller, tyvärr.

Ja första filmen var ju bra när det handlade om just streetrace, jag har alltid tänkt nfs underground som den filmens spel, i övrigt så har inte interstate 76 åldrats alls väl såg en film på det för inte så längesen

Medlem

Ser fantastiskt ut, hoppas man kan köra det i 2000 fps till PS5 😋

1
Skriv svar