Xbox Games with Gold - Juni

Ambassadör
Xbox
Xbox Games with Gold - Juni

Ny månad, nya spel som ingår med Xbox Live Gold-prenumerationen (och Xbox Game Pass Ultimate). Juni bjuder på blandad kompott med både Xbox One, 360 och OG Xbox-spel. Plattformare, knasiga indiespel och shooters blev det. Kul med OG Xbox-versionen av Destroy All Humans! så här strax innan remaken!

Alla Xbox 360/OG Xbox-spel som erbjuds som Games with Gold fungerar också på Xbox One via bakåtkompatibilitet, så som vanligt 4 spel att plocka hem för Xbox One-spelare.

Xbox One:

Shantae and the Pirate's Curse (1-30 juni)

Coffee Talk (16 jun-15 jul)

Xbox 360:

Sine Mora (16-30 jun)

OG Xbox:

Destroy All Humans! (1-15 jun)

#xbox #games-with-gold #nyhetstips


signatur

Jump in.

Medlem

Oj, det är enbart Sine Mora som jag spelat. Detta blir najs.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av maq777:

Oj, det är enbart Sine Mora som jag spelat. Detta blir najs.

Coffee Talk tycker jag verkar riktigt intressant. Annorlunda!


signatur

Jump in.

Backloggens befriare

Oj, då har man snart två Shantae-spel då..


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Coffee talk vill jag testa för att det verkar så annorlunda. I övrigt lite avslaget.

Medlem

Ingen höjdarmånad direkt. Men kanske är värt att testa något av dem.

Medlem

@Mortaigne: Uppfattat. Coffe Talk är ju så där lagom långt att man kan spela det mellan mina sessioner i Ultima IV.

Gnällkuk

Remaken av Destroy all humans verkar ju dock vara riktigt skräp :/ Tveksamt om man borde spela om orginalet om man tänker skaffa nya.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Remaken av Destroy all humans verkar ju dock vara riktigt skräp :/ Tveksamt om man borde spela om orginalet om man tänker skaffa nya.

Jag har också läst om det. Tror faktiskt jag kommer spela orginalet istället. Det är riktigt trevligt att spela "orginal Xbox"-spel på one via bakåtkompatibiliteten. T.ex. nyligen spelat Spliter Cell: Pandora Tomorrow och det var svinbra fortfarande.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av maq777:

Jag har också läst om det. Tror faktiskt jag kommer spela orginalet istället. Det är riktigt trevligt att spela "orginal Xbox"-spel på one via bakåtkompatibiliteten. T.ex. nyligen spelat Spliter Cell: Pandora Tomorrow och det var svinbra fortfarande.

Ja det är väldigt trevligt med OG Xbox-spel via BC! Dessutom så får man ju behålla OG Xbox- och 360-spel även utan Xbox Live Gold-prenumeration och det är ju inte dumt.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Ingen höjdarmånad direkt. Men kanske är värt att testa något av dem.

Tar tillbaka det där Sine Mora verkar vara riktigt schysst, var lite väl snabb där 😁

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Tar tillbaka det där Sine Mora verkar vara riktigt schysst, var lite väl snabb där 😁

Det är verkligen en vattendelare. Själv hade jag svårt att se det magnifika. Men så är jag rätt medioker på shooters också (fast att jag avgudar dem).

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Coffee Talk tycker jag verkar riktigt intressant. Annorlunda!

Spelade igenom det förra veckan och gillade det väldigt mycket!

Ambassadör
Xbox

@Salladssås24: Trevligt! Jag hade inte hört talas om det innan men det ser ut att vara något för mig.


signatur

Jump in.

Medlem

Shantae-spelet blev jag positivt överraskad av. Jag tyckte mycket bättre om det än vad jag hade förväntat mig.

Medlem

@Mortaigne
@Salladssås24

Nu har jag spelat igenom Coffee Talk, jag är redo för bokcirkel om ni har något att diskutera.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av maq777:

@Mortaigne
@Salladssås24

Nu har jag spelat igenom Coffee Talk, jag är redo för bokcirkel om ni har något att diskutera.

Hehe, najs. Jag ska ta det snart. Var det skoj?


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Hehe, najs. Jag ska ta det snart. Var det skoj?

Skoj är inte rätt ord. Men jag tror jag gillade det. Ganska chill. Gillade spelmomentet mer än vad jag vågar erkänna (för egentligen är det basic as f).

Ambassadör
Xbox
Skrivet av maq777:

Skoj är inte rätt ord. Men jag tror jag gillade det. Ganska chill. Gillade spelmomentet mer än vad jag vågar erkänna (för egentligen är det basic as f).

Gillar sådant där lite annorlunda emellanåt så det låter fint.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av maq777:

Skoj är inte rätt ord. Men jag tror jag gillade det. Ganska chill. Gillade spelmomentet mer än vad jag vågar erkänna (för egentligen är det basic as f).

Haha gillade också spelmomentet oväntat mycket! Tyckte dialogerna var var mysiga och intressanta, men hade kanske kunnat önska att dom ibland gick lite djupare och utforskade olika ämnen mer.

1
Skriv svar