Nyhet ang. Ubisofts ToS?

Medlem
Nyhet ang. Ubisofts ToS?

Tjo!

Varför har inte Ubisofts nya ToS skapat större uppståndelse? Mkt hype kring AssCreed och annat nytt men...

se här;
https://www.youtube.com/watch?v=w_NeHyzZ5gg&feature=youtu.be&...
(med timestamp)

samt

https://www.youtube.com/watch?v=4MdxFitwEj4


signatur

BF2,Starcraft,Diablo2,Quake3,Quake2Gloom...

Skägg.
10 Chambers

Tjena!

Försöker hitta mer att läsa om det här, har du fler länkar, gärna med källhänvisning till det faktiska dokumentet, vore det toppen.

Edit: hittade dokumentet och det finns en svensk version: https://legal.ubi.com/termsofuse/sv-SE

Har kontaktat Ubi för en förklaring med vad de menar, särskilt stycket om just rätten till skapade videos, etc.

"I detta avseende förklarar du att du godkänner Ubisoft som ensam ägare till alla rättigheter till härlett användarinnehåll som du har skapat från redan befintligt Ubisoft-innehåll, så snart det har skapats."


signatur
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Väntar med spänning på att se om ni får något svar.

Medlem

Såg videon från Upper Echelon Gamers och undrade om det verkligen kan stämma.
Det här är ju ett perfekt sätt att hamna på alla gamers dåliga sida efter att Ubi släppt ett gäng halvfärdiga spel och gjort sitt bästa för att göra dom spelbara.
Men vill dom skjuta sig själva i sina fötter så får dom väl göra det.
För övrigt känns det mer som någon som Bethesda skulle kunna ha slängt ihop. Eller Activision.


signatur

PSN: MrOakenborn

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Bunisher:

@Carl Johansson-Sundelius: Väntar med spänning på att se om ni får något svar.

Vår lokala PR-kontakt har skickat det vidare till Paris.

Jag är också lite fundersam kring detta, det låter mer som att de vill förbehålla sig rätten att använda folks material i marknadsföring snarare än att försöka tjäna pengar på andras skapelser eller kanske framförallt, stoppa någon från att streama eller publicera videos. Och att man behöver skriva det så för att inte hamna i legalt trubbel.


signatur
Medlem
Gnällkuk
Skrivet av Oakenborn:

Såg videon från Upper Echelon Gamers och undrade om det verkligen kan stämma.
Det här är ju ett perfekt sätt att hamna på alla gamers dåliga sida efter att Ubi släppt ett gäng halvfärdiga spel och gjort sitt bästa för att göra dom spelbara.
Men vill dom skjuta sig själva i sina fötter så får dom väl göra det.
För övrigt känns det mer som någon som Bethesda skulle kunna ha slängt ihop. Eller Activision.

Såg den också, funderade på om jag skulle lämna ett tips men valde att avvakta. Känns så udda om det skulle vara så pass illa som det framstår, det känns märkligt med tanke på att Ubi ändå verkar vara hyfsat fokuserade på att jobba med communityt. Det enda jag kan tänka mig är att det kan vara inför något spel som ska släppas i höst och att spelet erbjuder moddning där de vill försäkra sig om att inte gå miste om dolans ifall någon kommer på en superbra mod som fallet med Blizz och DotA.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vår lokala PR-kontakt har skickat det vidare till Paris.

Jag är också lite fundersam kring detta, det låter mer som att de vill förbehålla sig rätten att använda folks material i marknadsföring snarare än att försöka tjäna pengar på andras skapelser eller kanske framförallt, stoppa någon från att streama eller publicera videos. Och att man behöver skriva det så för att inte hamna i legalt trubbel.

Vi inväntar nyfiket svar!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Väldigt intressant, det här är en utveckling jag kommer att följa med spänning. Tack för att du upplyser om detta, jag hade faktiskt ingen aning. Tack till Calle också som hoppar på saken och mailar PR. Kanske blir en artikel inom kort?

Edit:

Kikade på denna, kan rekommendera:


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

1
Skriv svar