Nytt The Last of Us II-gameplay visas i morgon

Robot
Nytt The Last of Us II-gameplay visas i morgon
KoP
Medlem

Håller mig nog ifrån att beskåda gameplay och dylikt. Dumt att spoila ett spel för sig själv som man ser fram emot. ╮(╯_╰)╭

Medlem

Snacka om jobbförmåner era lyckostar! 😁

PS Definiera ordet "snart". 🙂

Medlem

Försöker dom kanske vinna över dom som inte tänker köpa spelet på grund av läckorna. Storyn var ju det bästa med första spelet och efter att ha sett de kontroversiella filmsekvenserna är man ju inte jättesugen på det här tyvärr.

Redaktör
Skrivet av Påskmust:

Försöker dom kanske vinna över dom som inte tänker köpa spelet på grund av läckorna. Storyn var ju det bästa med första spelet och efter att ha sett de kontroversiella filmsekvenserna är man ju inte jättesugen på det här tyvärr.

Det är vanlig marknadsföring. Det vore märkligt om de inte visade spelet nu, några veckor innan release.


signatur

Last Of Us 2 är ju det man sett mest framemot under en lång tid, Last of Us är enligt mig helt fantastiskt och jag har väldigt höga förväntningar på det här. Lite orolig är man ju med tanke på att internet redan utmålat det här till ett bottennapp samtidigt som man har svårt att ta dessa kommentarer på fullt allvar då oavsett vilket läger man befinner sig i så är det mesta på nätet trams nuförtiden.

Blir intressant med eran och andra sidors recensioner för lite mer sansade omdömen.

Edit: Och ja, som någon ovanför skrev hur snart är snart? Denna veckan, nästa vecka eller bara några dagar innan släppet?

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det är vanlig marknadsföring. Det vore märkligt om de inte visade spelet nu, några veckor innan release.

Jo, må så vara. Kan bara inte minnas att Sony haft en state of play så nära release, men jag kanske är ute och cyklar.

Gnällkuk
Skrivet av A1200G:

Snacka om jobbförmåner era lyckostar! 😁

PS Definiera ordet "snart". 🙂

Javisst, snart innebär "NDA"

Jag skulle säga att högst en vecka innan spelet släpps, med tanke på spoilers och kontroverser kan det vara så att de dessutom skjutit på NDA närmare release, beror väl lite på hur pass oroliga de är. Varningsflagga är väl om det lyfts först på releasedagen.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av A1200G:

Snacka om jobbförmåner era lyckostar! 😁

PS Definiera ordet "snart". 🙂

Skrivet av trickeh2k:

Javisst, snart innebär "NDA"

Jag skulle säga att högst en vecka innan spelet släpps, med tanke på spoilers och kontroverser kan det vara så att de dessutom skjutit på NDA närmare release, beror väl lite på hur pass oroliga de är. Varningsflagga är väl om det lyfts först på releasedagen.

https://twitter.com/GameOverGreggy/status/1265176089661505539


signatur
Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Last Of Us 2 är ju det man sett mest framemot under en lång tid, Last of Us är enligt mig helt fantastiskt och jag har väldigt höga förväntningar på det här. Lite orolig är man ju med tanke på att internet redan utmålat det här till ett bottennapp samtidigt som man har svårt att ta dessa kommentarer på fullt allvar då oavsett vilket läger man befinner sig i så är det mesta på nätet trams nuförtiden.

Blir intressant med eran och andra sidors recensioner för lite mer sansade omdömen.

Edit: Och ja, som någon ovanför skrev hur snart är snart? Denna veckan, nästa vecka eller bara några dagar innan släppet?

Det där med förväntningar är alltid svårt, det är oftast bättre att ha låga förväntningar ifall man kan.
Jag gillade första spelet men kände inte att det var så sjukt bra som många beskriver det, kan bero på att jag spelade igenom det i höstas och det kanske har hänt mycket i spelvärlden sen spelet först släpptes.

Så jag ser fram emot 2:an, men har nästan inga förväntningar, vilket nog kommer gynna min upplevelse av spelet.
Efter läckor(som jag inte har läst, men som folk på nätet verkar ha stora problem med) så är jag lite skeptisk, men det är som vanligt bäst att vänta på recensioner och såklart inte förhandsboka(som man självklart aldrig ska göra i vilket fall).

Min låga nivå av hype kan också bero på att jag har många andra spel att spela igenom just nu också, inne på 100 timmar Persona 5 och sen ska jag spela Spider-man, Final Fantasy 15, Final fantasy Type 0, Bloodstained, Mega man 11 efter det, så man har fullt upp framöver och känner inget behov av att spela just TLOU.

Redaktör

@A1200G @hoppalängdhopp @trickeh2k: nätet säger att recensioner kommer publiceras klockan 9:01 fredag den 12/6. En vecka innan release.

Det var otydligt om denna info fick delas, men många andra har gjort det så då gör vi detsamma.


signatur
Gnällkuk
Skrivet av Tomas Helenius:

@A1200G @hoppalängdhopp @trickeh2k: vi pubbar recension klockan 9:01 fredag den 12/6. En vecka innan release.

Det var otydligt om denna info fick delas, men många andra har gjort det så då gör vi detsamma.

Finns ju inget bättre än när någon annan bryter mot NDA (eventuellt)


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Vem är det som recenserar?

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Jo, må så vara. Kan bara inte minnas att Sony haft en state of play så nära release, men jag kanske är ute och cyklar.

Det var ju nyligen en state of play för Ghost of Tsushima också (dock släpps ju det en månad senare än TLOU2 men är ju heller inte så långt ifrån release ändå)


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

Längtar tills release! Inte läst mycket alls knappt sett något gameplay. Tror detta kommer bli riktigt fint asså!

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Finns ju inget bättre än när någon annan bryter mot NDA (eventuellt)

Chansen att Greg Miller bryter mot NDA är extremt liten, dom får ofta frågor om NDA och har tidigare inte ens publicerat info som dom fått av misstag(som inte var under NDA).
Därimot kan dom såklart klanta till det, men denna twitter post är öppen och tydlig för alla att se, så det skulle vara konstigt ifall det var av misstag.

Gnällkuk
Skrivet av Fearnox:

Chansen att Greg Miller bryter mot NDA är extremt liten, dom får ofta frågor om NDA och har tidigare inte ens publicerat info som dom fått av misstag(som inte var under NDA).
Därimot kan dom såklart klanta till det, men denna twitter post är öppen och tydlig för alla att se, så det skulle vara konstigt ifall det var av misstag.

Mycket möjligt, men oavsett så är det ju trevligt när någon läcker och man kan skriva om det som annars kanske hade varit under NDA. Undantaget är väl om någon bryter recensionsembargot, det är ju inte lika kul så klart.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Bara sett första trailern för spelet. Dumt att se mer på ett spel man ändå kommer köpa. Kommer dock vänta till PS5 med att spela det tror jag..... eller?

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

@A1200G @hoppalängdhopp @trickeh2k: vi pubbar recension klockan 9:01 fredag den 12/6. En vecka innan release.

Det var otydligt om denna info fick delas, men många andra har gjort det så då gör vi detsamma.

Kanon!

Nu är frågan vem man ska köpa det ifrån för att vara säker på att kunna spela det den 19:e?

Medlem

Var det verkligen nödvändigt av Naughty Dog att lägga till lesbiska biten i spelet? Det var helt onödigt och dumt tycker jag.

Medlem
Skrivet av Cooling23:

Var det verkligen nödvändigt av Naughty Dog att lägga till lesbiska biten i spelet? Det var helt onödigt och dumt tycker jag.

Varför då?
Det fungerade ju rätt bra i första spelet.

Medlem
Skrivet av Cooling23:

Var det verkligen nödvändigt av Naughty Dog att lägga till lesbiska biten i spelet? Det var helt onödigt och dumt tycker jag.

99% av andra spel är straight så who gives a f*ck? Som jag brukar säga, det viktiga är inte vad du har mellan bena utan vad du har bakom pannbenet. 🙂

Medlem

Jag fyller år 12 juni. Men tänker inte titta på spelet innan den kommer endå. Har tagit ledigt hela veckan efter 19 juni för att spela spelet mm. Kommer att spela Animal crossing och Death stranding istället den 12 juni. För båda spelen har händelser som bara går att uppleva på ens födelsedag. Måste tillägga att jag respekterar hur dom gör the last of us spelen. Det värsta dom kan ha med i 2an är för mig personligen om det finns våldtäkt mm. Sånt har jag väldigt svårt att se. Kommer endå att spela igenom dom eventuella bitarna men det kommer samtidigt att påverka mig negativt. Har inget emot vem som gillar vem är bara emot ofrivilligt sex. The last of us känns som en serie dok där våldtäkt inte är omöjligt.

It's not a lake, it's an ocean

Jag tror faktiskt att jag avstår från att se mer gameplay nu, vill försöka starta spelet med så fräscha ögon som möjligt. Av det jag sett hittills verkar det vara ganska likt det första spelet rent kontrollmässigt, med vissa tillägg, vilket jag uppskattar. Då kan man hoppa direkt in och känna sig bekant med det ganska fort.

Att även jag har vissa dubier kring de storyval som gjorts kan inte hjälpas. Jag måste spela det för att få uppleva det och komma med ett omdöme.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Redaktör

Tråd rensad på outtalade antydningar och antaganden om andra personers ideologier.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Tråd rensad på outtalade antydningar och antaganden om andra personers ideologier.

Bra, men trist att ni raderade legitima tankar och åsikter i samma veva.

Edit: Nu vet jag att man inte ska dela med sig av man tycker och tänker, trots att man rör sig inom reglerna, då det räcker att en dum person skriver en dum sak, då raderas allt.

Det är fel enligt mig.

Nu har jag sagt mitt, kommer inte att slösa mer tid på detta.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skrivet av Tomas Helenius:

@A1200G @hoppalängdhopp @trickeh2k: nätet säger att recensioner kommer publiceras klockan 9:01 fredag den 12/6. En vecka innan release.

Det var otydligt om denna info fick delas, men många andra har gjort det så då gör vi detsamma.

Låter ju lovande att recensionen släpps så långt innan spelet släpps ändå. Då tror man iaf på det.

Redaktör
Skrivet av Freakon:

Bra, men trist att ni raderade legitima tankar och åsikter i samma veva.

Edit: Nu vet jag att man inte ska dela med sig av man tycker och tänker, trots att man rör sig inom reglerna, då det räcker att en dum person skriver en dum sak, då raderas allt.

Det är fel enligt mig.

Nu har jag sagt mitt, kommer inte att slösa mer tid på detta.

Jag tog bort den eftersom det var antydningar som leder till antaganden som leder till det vi nu såg hände. Bättre att på ett snyggt sätt säga vad man tycker istället för att antyda kontroversiella saker utan att följa upp. Så resonerade jag denna gång, hoppas du förstår tänket (även om du inte tycker det var rätt).


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Jag tog bort den eftersom det var antydningar som leder till antaganden som leder till det vi nu såg hände. Bättre att på ett snyggt sätt säga vad man tycker istället för att antyda kontroversiella saker utan att följa upp. Så resonerade jag denna gång, hoppas du förstår tänket (även om du inte tycker det var rätt).

Tack för ett tydligt svar.

Jag tycker att mitt försök till att vara så neutral som möjlig, samtidigt som jag ville vara så ärlig som möjligt, blev förbisett genom en radering.

Men vid eftertanke så inser jag att det inte spelar så stor roll, då det är, så som du beskriver, en antydning som provocerar.

Med det sagt så tycker jag att du har agerat helt korrekt och jag kommer även att tänka på detta i framtiden så att vi slipper liknande situationer.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

1
Skriv svar