Frictional: Amnesia: Rebirth är mer Soma-skräck än The Dark Descent

Robot
Frictional: Amnesia: Rebirth är mer Soma-skräck än The Dark Descent

Styr undan från den typen av skräck som gjorde det första spelet poppis på Youtube.

#amnesia-rebirth, #frictional-games


Geeks Gaming

Personligen föredrar jag SOMA över Amnesia. Båda har ju såklart sin charm men lutar sig på väldigt olika grundpelare.

Där SOMA briljerar i storyn har gett mig mersmak och många filosofiska funderingar, så jag har inget emot ett nytt spel i samma anda

Medlem

SOMA sparkar ju Amnesias rumpa, så det är ju bra.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Det låter klokt. Soma varit långt ifrån lika läskigt som Amnesia, men det var istället bra mycket bättre på alla andra punkter


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

KoP
Medlem

Fint! Gillade aldrig Amnesia Dark Descent men älskade Soma, så det här kan nog passa mig.

Medlem

Amnesia var rent ut sagt tråkigt så det låter som helt rätt beslut. Skall bli spännande att se vad de har kokat ihop.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Frictionals, Rockstar och Valves spel är de enda jag köper till fullpris nu för tiden.

Medlem

Gillade Amnesia: Dark Descent mer, mest p.g.a. den Lovecraft-inspirerade skräcken. Dock var SOMA bättre på att presentera sitt tema så det låter fortfarande mycket lovande.

1
Skriv svar