Du kan plöja ner uppemot 50 timmar i Ghost of Tsushima

Robot
Du kan plöja ner uppemot 50 timmar i Ghost of Tsushima
Medlem

Peppen är stor för Ghost of Tsushima. Saknat ett bra spel i denna changern ända sedan Tenchu Z.


signatur

I drank what?

HSB
Avstängd

Less is more. Aldrig att jag lägger ner den tiden igen på ett single-playerspel. Spelade RDR2 i 3 dagar, kom inte ens halvvägs. Tröttnade på alla så kallade shooting galleries och spelade aldrig klart.

Medlem

Givet köp, men säger ju ingenting om det är som assasins creed med många poänglösa side quest, då tar ja hellre 15h quality.

Medlem

Tvärt om för mig. Spel med begränsad längd känns som bortkastade pengar. Jag läser mycket böcker och lägger ned mycket tid på att utforska andra världar och livsöden. Det är inte bara avstressande och ett nöje men också ett visst mått av eskapism.

När det gäller film så är film som medium begränsande utan jag bingewatchar hellre långa TV serier.

När jag väljer spel så har jag samma inställning. Varför nöja sig med en serietidning när man kan lägga tiden på en riktig väl underbyggd bok? Som exempel, när sluttexterna på Perosna 5: Royal rullade i fredags stod klockan på 330 timmar. Korta action lir kommer nog aldrig bli min grej.

Medlem

Hoppas de tar mycket inspiration från side quests i Witcher

Medlem
Skrivet av HSB:

Less is more. Aldrig att jag lägger ner den tiden igen på ett single-playerspel. Spelade RDR2 i 3 dagar, kom inte ens halvvägs. Tröttnade på alla så kallade shooting galleries och spelade aldrig klart.

Det är väl inget för dig då helt enkelt?
Testat indie-spel till switch?

OnT:

Låter jävligt bra detta! Ett av få singleplayerspel jag sett fram emot som detta.
Kommer sitta som limmad!

Perfekt, då kanske man hinner spela ut "Wild Hunt" tills dess.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av Aletheides:

Tvärt om för mig. Spel med begränsad längd känns som bortkastade pengar. Jag läser mycket böcker och lägger ned mycket tid på att utforska andra världar och livsöden. Det är inte bara avstressande och ett nöje men också ett visst mått av eskapism.

När det gäller film så är film som medium begränsande utan jag bingewatchar hellre långa TV serier.

När jag väljer spel så har jag samma inställning. Varför nöja sig med en serietidning när man kan lägga tiden på en riktig väl underbyggd bok? Som exempel, när sluttexterna på Perosna 5: Royal rullade i fredags stod klockan på 330 timmar. Korta action lir kommer nog aldrig bli min grej.

Besök gärna FZs bokklubb och lämna lite tips på böcker du tycker man borde läsa:

#3928961


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Besök gärna FZs bokklubb och lämna lite tips på böcker du tycker man borde läsa:

#3928961

Tack, redan gjort ett par gånger

#3812214

Medlem

50 timmar är ju inte mycket sen beror det på hur mycket djup det är i dom 50 timmarna

Medlem

Låter helt perfekt. Ungefär vad man lade ut i speltid på en platinum i Horizon.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Jaja men hur kvalitative är de 50 timmarna? Att det är långt är inget som får mig varken att rygga tillbaka eller förboka spelet.

It's not a lake, it's an ocean

Jag hoppas verkligen att det går att ta sig igenom storyn på betydligt kortare tid, annars får jag tyvärr hoppa över Ghost of Tsushima (eller möjligen köpa det på rea bara för att testa på som jag gjorde med RDR 2). Det finns helt enkelt inte tid till så stora spel just nu.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Kvalitet över kvantitet, alltid.
Får hoppas att det är väldigt bra 50 timmar.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

HSB
Avstängd

@Jiminy: Börjat titta lite efter indiespel, men på PC

Medlem

GTA 5 tar 31-79h, Witcher 3 51-173h, Dark souls 3 32-91h, Final fantasy 7 Remake 33-81h.

Så jag tycker nog 30-50 timmar låter ganska lagom, så länge dom är kreativa med sidouppdragen.
Det är väl ett spel i mellanklassen och har spelet en öppen karta så skulle det nog kännas fattigt ifall det var kortare.
Spel som är kortare brukar vara linjära med sluten bandesign, typ som Uncharted, Resident Evil och Doom Eternal.

Medlem

Perfekt för regniga dagar på semestern.

Medlem

Väntar med att köpa. Tycker det såg lite platt ut.

1
Skriv svar