Onlinespel till en 11-åring

Medlem
Onlinespel till en 11-åring

Jag har en kollega som har en 11-årig son som spelar onlinespel med sina vänner. Fortnite börjar bli tjatigt och nu har
några i kompisgänget har fått GTA V, vilket inte förälderns vill att han ska spela.

Så, har ni tips på andra spel som kan gå hem hos en 11-åring?

Medlem

Aldrig för sent att komma in i MMO-världen om de är ett gäng kompisar som kör ihop.
Finns ju en hel drös att välja mellan beroende på vilken stil man gillar mest.
SWToR, WoW, LoTR:Online etc.

Många av de som spelar WoW idag var ju i tidiga tonår när originalet släpptes.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Om det är "skjutspel" han gillar så finns det en drös att välja på. Tex.
Apex legends
Overwatch
Pubg
Battlefield
Call of duty.
Kan man väll iaf säga är dom "stora" spelen, finns fler.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent

Om det inte bara är skjutarspel som är av intresse så är Minecraft ett givet alternativ.

Medlem

Min 11-åring spelar vansinnigt mycket Roblox tillsammans med sina vänner. Jag tror att charmen där är att det finns tiotusentals olika kreationer att testa och avnjuta, allt från The Sims-kopior till FPS och äventyr. (Det ska emellertid sägas att jag avskyr skiten, men vad en gubbe som jag tycker är tämligen irrelevant )

Kan tänka mig att Sea of Thieves borde fungera bra också. Lite samma grafiska stil som Fortnite. Och full ös med pirater och sjöslag hela tiden. Perfekt tillsammans med vänner.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

De 10 åringar jag var inneboende med nån månad gillar utöver Fortnite: Castle Crashers, Overwatch, olika Roblox Minecraft och är taggade på Mincraft Dungeons.

Gnällkuk

Jag skulle nog säga att Deep Rock Galactic skulle kunna vara en bra grej. Det är ju lite som Minecraft möter FPS, inget blod och man fightas mot diverse utomjordiska insekter typ. Väldigt barnvänligt skulle jag tro.

Väldigt enkelt spel också sett till mekanik, så utan några större kunskaper inom engelska tror jag ändå att de flesta skulle första spel-loopen relativt snabbt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Testa Final Fantasy XIV, tror det är gratis utan expansioner tills 26/5.

Ambassadör
Xbox

Sea of Thieves!


signatur

Jump in.

Medlem

Tack snälla för svar, många bra tips!

1
Skriv svar