Assassin's Creed Valhalla kommer ha "rap battles"

Medlem
Skrivet av gonace:

Vilket kanske är helt förståligt? Sedan när folk har lugnat ned sig är de ju lite mer sansade, men den initiala reaktionen är i mina ögon rättfärdig.

Ingenting med att läsa en rubrik och sedan gnälla utan att läsa innehållet i artikeln är okej eller förståeligt.

Börjar likna kommentarsfältet hos Aftonbladet och alla korkade människor som inte tar sig 2 minuter att läsa artikeln...

Medlem
Skrivet av Popski:

Om jag inte minns helt fel fanns den kommentaren med i det mediokra spelet True Crime: LA. En av få riktiga höjdpunkter med det spelet.

Det hade jag ingen aning om.

Medlem
Skrivet av Margy:

Jag kommer ihåg det eftersom det var så överraskande med en Monty Python-referens i spelet. Har för mig att det var med fejkfransk brytning också.

Medlem

Så, utvecklare gör ett vikingaspel och - VE OCH FASA - lägger in något som är historiskt korrekt... BOJKOTT! ... Det här kommer vara typ 0.01% av allt du kan göra i spelet, skippa den delen om det är så hemskt att de har med diktfajting, jag ser det mer som en kul grej eftersom det just är historiskt korrekt. Hade ingen aning om det innan och nu låter det ju hur kul som helst. Allt behöver inte vara mord, blod och tandagnisslan.

Inaktiv
Skrivet av gonace:

Vilket kanske är helt förståligt? Sedan när folk har lugnat ned sig är de ju lite mer sansade, men den initiala reaktionen är i mina ögon rättfärdig.

Nej, det är inte förståeligt. Jag kan tycka att man borde kunna begära att man iaf läser artikeln eller åtminstone skummar igenom den innan man göra en puckad kommentar som ändå visar sig vara felaktig. Detta är samma sorts beteende som folk som bara läser titeln på artiklar länkade på FB och sedan "rasar" i kommentarsfältet. Varför inte bara tillgodogöra sig informationen som serveras utan att man ens behöver anstränga sig nämnvärt innan man skriver?

Kanske är för mycket att begära att folk lägger 0.5-2 minuter idag på att läsa en artikel men då kan man väl hålla sig till mer visuell media som Imgur eller Tiktok?

Edit: Såg ej förrän nu att @Rydell1986 redan svarat och jag kan inte annat än att säga TACK! och att jag håller med dig till fullo som mitt inlägg starkt intygar.

Medlem

Lägg tiden på storyn + mekanik så det blir superfint!
Och alltså inte vikinga-rap.. även om det är korrekt eller inte enligt historien, har jag svårt att se att det blir en rolig mekanik. Känns mer som sofistikerade utfyllnadsmassor. Men man får väl helt enkelt se vad det blir, och hur, när spelet finns att tillgå.


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Fenomenet i sig känns ju ganska passande för tidseran. Men man får hoppas att de får det att också kännas gammalt, så att man inte känner att man är nån sorts 2000-talsrappare.

Lite så tänkte jag också. Inte främmande för temat, men för utförandet, och att mekaniken ska vara tilltalande. Sen vet man inte i hur stor utsträckning vi faktiskt kommer battla!


signatur

Niet.

Medlem

Blir väl inte svårt att förolämpa en man som heter Eivor...

Men är det någon som hört om man kan välja manlig och kvinnlig karaktär eller är det man som gäller?

Medlem
Skrivet av MuminPappan:

Blir väl inte svårt att förolämpa en man som heter Eivor...

Men är det någon som hört om man kan välja manlig och kvinnlig karaktär eller är det man som gäller?

Du kan välja vilken som

12
Skriv svar