Assassin's Creed Valhalla kommer ha "rap battles"

Robot
Assassin's Creed Valhalla kommer ha "rap battles"

Och ja, rytmiskt levererade förolämpningar verkar ha historisk grund.

#Assassins-creed-valhalla, #Ubisoft, #assassinscreed, #acfacts


Medlem

Se där! Då blev det visst en bojkott av detta spel.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Das Davve:

Se där! Då blev det visst en bojkott av detta spel.

Bojkott för att de tar med något som fanns på riktigt? Bra där!

Nu låter jag lite otrevlig, men läs gärna mer än rubriken nästa gång, såvida du verkligen inte är emot att flyting är med i helhet, trotts att det var en grej på den tiden.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Das Davve:

Se där! Då blev det visst en bojkott av detta spel.

hahah "okej"...Ursäkta men jag tror inte nån bryr sig om din bojkott.

Mitt inlägg till kommentarsfältet är att er grafiker är kung. "Eder Moder!" är så himla klockrent.

Medlem

Får mig att tänka på förolämpningskamperna i monkey island

Medlem

Doftar QTE... 😒

Medlem
Medlem
Skrivet av Gagoff:

Får mig att tänka på förolämpningskamperna i monkey island

Exakt min tanke också.

Medlem

"KVÄDE, KVÄDE, KVÄDE..."

Medlem

Gör dom det rätt så kan det bli en rolig grej att det finns i din by, men är det påtvingat och ett måste för att du ska vinna en massa saker då kan det bli problem.

Gnällkuk
Skrivet av uberpwnage2.0:

Bojkott för att de tar med något som fanns på riktigt? Bra där!

Nu låter jag lite otrevlig, men läs gärna mer än rubriken nästa gång, såvida du verkligen inte är emot att flyting är med i helhet, trotts att det var en grej på den tiden.

Jag känner mig kränkt för att han blev kränkt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Bojkott för att de tar med något som fanns på riktigt? Bra där!

Nu låter jag lite otrevlig, men läs gärna mer än rubriken nästa gång, såvida du verkligen inte är emot att flyting är med i helhet, trotts att det var en grej på den tiden.

Är det inte det som är grejen med battles? Han började med att förolämpa de som väntar på spelet.

Medlem

Låter extremt lamt oavsett vad. Oh well, de kanske kan överraska.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Avstängd
Skrivet av Das Davve:

Se där! Då blev det visst en bojkott av detta spel.

Blir nog mer poetiskt, tivlar på att det blir sån där djävla mumlande rap.
https://en.wikipedia.org/wiki/Flyting

Flyting is a ritual, poetic exchange of insults practised mainly between the 5th and 16th centuries. Examples of flyting are found throughout Norse, Celtic, Old English and Middle English literature involving both historical and mythological figures. The exchanges would become extremely provocative, often involving accusations of cowardice or sexual perversion.

Norse literature contains stories of the gods flyting. For example, in Lokasenna the god Loki insults the other gods in the hall of Ægir. In the poem Hárbarðsljóð, Hárbarðr (generally considered to be Odin in disguise) engages in flyting with Thor.

Det blir intressant. Ett exempel:

"Gammer​ Thou wert as good as kiss my tail,
Thou slut, thou cut, thou rakes, thou jakes,
[You whore, you jade, you bawd, you shit-house]
will not shame make thee hide thee?

Thou skald, thou bald, thou rotten, thou glutton,
[You scold, you hairless thing, you rubbish, you pig]
I will no longer chide thee
But I will teach thee to keep home."

(Från en teaterpjäs från år 1566: 'Gammer Gurton's Needle').


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Nej usch. Såg fram mot detta spel men inte nu.

Finns redan på tok för mycket förolämpningsrapp i dagens samfhälle. Behöver inte förpesta spelkulturen med "lil pimp"-trams och allt vad det heter. Räcker med att P3 sänder sån smörja.

Medlem
Men....
Skrivet av justabit:

Nej usch. Såg fram mot detta spel men inte nu.

Finns redan på tok för mycket förolämpningsrapp i dagens samfhälle. Behöver inte förpesta spelkulturen med "lil pimp"-trams och allt vad det heter. Räcker med att P3 sänder sån smörja.

Så du säger att det var bättre förr?
Och ordspråket är ju, ju förr desto bättre. Så därmed måste ju en backning till 1000/talets förolämpningar vara perfekt.

Medlem
Skrivet av justabit:

Nej usch. Såg fram mot detta spel men inte nu.

Finns redan på tok för mycket förolämpningsrapp i dagens samfhälle. Behöver inte förpesta spelkulturen med "lil pimp"-trams och allt vad det heter. Räcker med att P3 sänder sån smörja.

Jag håller med dig att p3 måste vara bland dom sämsta radio kanaler men jag tror du bara läste rubriken i det här fallet


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av justabit:

Nej usch. Såg fram mot detta spel men inte nu.

Finns redan på tok för mycket förolämpningsrapp i dagens samfhälle. Behöver inte förpesta spelkulturen med "lil pimp"-trams och allt vad det heter. Räcker med att P3 sänder sån smörja.

Brukar du skippa spel för att dom innehåller ett spelmoment du inte gillar eller gäller det bara när det det handlar om vikingatids rap?

Håller för övrigt med om att P3 spelar riktigt dålig musik nu för tiden.


signatur

PSN: MrOakenborn

Inaktiv

Förstod faktiskt när jag såg denna rubrik att detta skulle bli en sådan artikel där en del flyger direkt till kommentarsfältet för att uttrycka sin avsky

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Förstod faktiskt när jag såg denna rubrik att detta skulle bli en sådan artikel där en del flyger direkt till kommentarsfältet för att uttrycka sin avsky

Vilket kanske är helt förståligt? Sedan när folk har lugnat ned sig är de ju lite mer sansade, men den initiala reaktionen är i mina ögon rättfärdig.

Medlem

Fenomenet i sig känns ju ganska passande för tidseran. Men man får hoppas att de får det att också kännas gammalt, så att man inte känner att man är nån sorts 2000-talsrappare.

Medlem

"You fight like a dairy farmer!"

"How appropriate! You fight like a cow!"

Medlem

Nä inte en chans att man köper detta spel. Utvecklarna har tittat för mycket på MTV.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

NuZ
Testpilot
Skrivet av trickeh2k:

Jag känner mig kränkt för att han blev kränkt.

Jag blev kränkt för att du blev kränkt för att han blev kränkt


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

"I fart in your general direction!"

Gnällkuk
Skrivet av NuZ:

Jag blev kränkt för att du blev kränkt för att han blev kränkt

Tack, jag läste tråden för ett tag sedan innan jag fått i mig min första kopp kaffe och blev riktigt upprörd, förlåt, RASADE över att ingen har blivit tredjepersonskränkt ännu. Nu känns det mycket bättre.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

NuZ
Testpilot
Skrivet av trickeh2k:

Tack, jag läste tråden för ett tag sedan innan jag fått i mig min första kopp kaffe och blev riktigt upprörd, förlåt, RASADE över att ingen har blivit tredjepersonskränkt ännu. Nu känns det mycket bättre.

Haha 😜


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Margy:

"I fart in your general direction!"

Om jag inte minns helt fel fanns den kommentaren med i det mediokra spelet True Crime: LA. En av få riktiga höjdpunkter med det spelet.

Inaktiv

"Eder moder" bahahaha gör kul ju!

12
Skriv svar