Vilken "assassin" är bäst i Assassins Creed?

Skribent
Vilken "assassin" är bäst i Assassins Creed?

Vi har diskuterat en del om vilka Assassins Creed-spel som är bäst, och inte helt otippat var det fyran, Black Flag, som rankades högst i formkurvan.

Nu är dock frågan vilken av huvudkaraktärerna som är bäst. Personligen gillade jag Kassandra från Odyssey – bra röstskådespel och hon har skön personlighet och intressant historia.

Altaïr har också en speciell plats, men det kanske mest är för att det var med honom resan började.

Rösta på din favorit nedan och motivera gärna.

Medlem

Röstade Ezio.

Gillade karaktären, hans story som man fick följa ifrån barnsben till pensionär. Hans tragedier, till vilket pris han fick betala för att nästan enbart existera som en messenger för att allt ändå skulle gå åt helvete. Verkligen en pawn in the long game som han inte ens skulle få veta slutet utav.

Spelmekanismerna i Brotherhood och Revelations är enligt mig dem bästa i spelet. Gillade rekryteringssystemet, hur man ritualiskt höjde medlemmar till assassin status, när man skickade runt rekryter i den kända världen på olika uppdrag.

Man kände sig verkligen som en assassin mentor, speciellt när man kunde kalla på 3 assassins som hjälpte dig i fighter mot fiender.

Önskade för varje asscreed sedan dess att det systemet skulle tillbaka, men ICKE!


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Röstade på Evie Frye från Assassin's Creed: Syndicate. Var inte alls intresserad av det från början, men köpte det för en billig slant. Visade sig att det skulle bli något av en favorit för mig. Gillade London mer än vad jag förväntade mig och tyckte att många av karaktärerna var riktigt trevliga. Med facit i hand hade jag lätt kunnat köpa det för fullpris.

Evie var en stor anledning till varför jag gillade det. Hon gick hem hos mig.

Ezio såklart. Han är ju den bästa assassinen. Speciellt om man jämför med de senaste spelen då jag tycker de inte är assassins längre. De är ju slugger soldater och inga kvicka lönnmördare. Kenway är riktigt cool och min favorit karaktär men han är ju mer pirat/sjöman än lönnmördare.

Medlem

@Jaxalot: Håller med till fullo!

Medlem

röstade fransosen arno

Medlem

Röstade på Ezio. Var underhållande att följa med på hans långa resa.

Medlem

Är det bara jag som tycker Ezio är extremt överhypad?
Jag tyckte han var ganska irriterande när jag körde 2:an och Brotherhood...

Medlem

AC:Unity och Arno är underskattade.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Det är ju egentligen ganska orättvist för Ezio, även om han är min favorit har mer än ett spel. Dessutom så blir hans historia förstärkt av att faktumet att Assassinerna låg under och i och med Ezio blev starkare igen.

Har inte spelat jättemånga av spelen, men de jag spelat har jag spelat rätt mycket av. GIllar Ezio skarpt!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Inte för och vara en sån men hette han inte Bayek?

Testpilot

Rubriken säger bäst medan omröstningen säger favorit?

För, enligt loren i spelet är Altair den bäste lönnmördaren. Men min favorit är Ezio då han är mer likeable och får fler spel på sig att följa hans resa i livet.

Skribent
Skrivet av Thomas:

Röstade på Evie Frye från Assassin's Creed: Syndicate. Var inte alls intresserad av det från början, men köpte det för en billig slant. Visade sig att det skulle bli något av en favorit för mig. Gillade London mer än vad jag förväntade mig och tyckte att många av karaktärerna var riktigt trevliga. Med facit i hand hade jag lätt kunnat köpa det för fullpris.

Evie var en stor anledning till varför jag gillade det. Hon gick hem hos mig.

Precis samma upplevelse för mig. Jag tror Syndicate led av att folk var less på AC just då. Detta var ju sista spelet innan se gjorde om saker från grunden i Origins. Tror folk hade gillat det mycket mer om det släpptes tidigare i seriens ordning. Spelet har bra story, bra huvudkaraktärer och London är en intressant plats under mitten av 1800-talet. Den viktorianska stilen passade också utmärkt in i Assassinklädsen, men huvan och allt det där.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Röstade på Kassandra faktiskt. Ezio var också jäkligt bra men Kassandra får jag nog säga hade jag snäppet roligare med under äventyrets gång i Odessey.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Varför gör ni ens omröstningen, Ezio vinner alltid. Bättre att fråga "Eftersom Ezio alltid vinner, vem gillar ni näst bäst?"

Skrivet av Luftman:

Är det bara jag som tycker Ezio är extremt överhypad?
Jag tyckte han var ganska irriterande när jag körde 2:an och Brotherhood...

Håller med dig. All hans parkour skill var bara för att det skulle passa i storyn, han var bra på allt för storyn krävde det. Samma skicklighet som Altaïr som tränat hela livet för att bli så bra. Ogillar Ezio pga det, men spelen var bra.

Själv röstade jag på Altaïr. Se upp for kopior, det finns bara ett original!


signatur

I drank what?

FM-guru
F.d. Sisyr

Oerhört enkelt val i Ezio. Inte för att det är en grym karaktär direkt, men konkurrensen är svag och han har fördelen av att vara med i flertalet spel där man kan ge honom en lite mer gedigen karaktärsutveckling. Ett annat val skulle kunna vara Altaïr, men det är lite för mycket Generic Hero #7783783 över honom.

Liten bonuspoäng till Alexios för att röstskådisen är så pass skicklig i sin delivery av humoristisk dialog.

Skrivet av Mutumba:

Rubriken säger bäst medan omröstningen säger favorit?

För, enligt loren i spelet är Altair den bäste lönnmördaren. Men min favorit är Ezio då han är mer likeable och får fler spel på sig att följa hans resa i livet.

Bästa karaktären är det som avses. Inte vem som är den bästa lönnmördaren.

Medlem
Skrivet av Johlor:

Precis samma upplevelse för mig. Jag tror Syndicate led av att folk var less på AC just då. Detta var ju sista spelet innan se gjorde om saker från grunden i Origins. Tror folk hade gillat det mycket mer om det släpptes tidigare i seriens ordning. Spelet har bra story, bra huvudkaraktärer och London är en intressant plats under mitten av 1800-talet. Den viktorianska stilen passade också utmärkt in i Assassinklädsen, men huvan och allt det där.

Utan tvekan. Det kom nog som du säger helt enkelt ut vid fel tillfälle. Att gå några rundor i ringen på klubbarna var lite av en favoritaktivitet för mig.

Testpilot
Skrivet av Sisyr:

Bästa karaktären är det som avses. Inte vem som är den bästa lönnmördaren.

Bästa karaktär är inte samma sak som favorit enligt mig. En karaktär kan vara välskriven och intressant (dvs bra) men fortfarande inte vara en favorit (hos mig). Nåväl, jag blev konfunderad över de olika rubrikerna bara.

Medlem

Jag håller just nu på att spela Odyssey som Kassandra... Hon känns sjukt intetsägande... Kanske dels för man väljer dialog själv och bör därmed inte ha någon stark förexisterande vilja på det viset.. Den jag minns är Desmond/Altair.. Men är nog mest för jag minns det spelet i sig bäst...

Assassins Creed spelen är väl inte direkt någon kavalkad i starka karaltärer varken den man spelar som eller i övrigt.. Ja visst man kommer kanske ihåg dom historiska rockstjärnorna som dyker upp men är väl inte direkt för att dom är så starka karaktärer i spelet som man minns dom.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Jaxalot:

Röstade Ezio.

Gillade karaktären, hans story som man fick följa ifrån barnsben till pensionär. Hans tragedier, till vilket pris han fick betala för att nästan enbart existera som en messenger för att allt ändå skulle gå åt helvete. Verkligen en pawn in the long game som han inte ens skulle få veta slutet utav.

Spelmekanismerna i Brotherhood och Revelations är enligt mig dem bästa i spelet. Gillade rekryteringssystemet, hur man ritualiskt höjde medlemmar till assassin status, när man skickade runt rekryter i den kända världen på olika uppdrag.

Man kände sig verkligen som en assassin mentor, speciellt när man kunde kalla på 3 assassins som hjälpte dig i fighter mot fiender.

Önskade för varje asscreed sedan dess att det systemet skulle tillbaka, men ICKE!

Jag skulle satsa en femhunka på att någon form av rekrytering/companions kommer tillbaka i Valhalla! Det är då lite så jag tolkar allt jag hört. Å andra sidan kan jag mycket väl vara ute och cykla, vilket vore trist.

Medlem

Ezio helt klart, välskriven karaktär.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

little johnny beef från Syndicate. Han som springer runt med en tidning hela tiden. Gillar honom starkt. För mig är det de små karaktärer och deras flavör än betydelse.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Altair, utan tvekan. Han känns verkligen som den enda riktigt professionella lönnmördaren i serien. Absolut att man tog vid när han precis misslyckats med ett uppdrag och degraderats men i jämförelse med Ezio som spenderade den första delen av sitt första spel med att ligga med hemmafruar och dra din-mamma-skämt eller Edward Kenway som mest var ett rövhål som ljög sig in i lönnmördarorden kan bara, i mitt tycke, sluta på ett sätt.

Medlem
Inaktiv

Håller på Altair men Ezio vinner som vanligt. Tyckte mest han var en dryg kille rakt igenom. Hade det varit i nutid hade han varit en svettig byggjobbare som visslar efter tjejer som går förbi.
Kassandra är en annan som publikfavorit jag inte klarar av, valde henne i Odyssey, ångrade mig djup. Stelare och tråkigare individ får man leta efter. Som att lyssna på ett trist kylskåp om dom kunde tala.

Backloggens befriare

Tycker att Altair är den bästa lönnmördaren men Ezio har ju fått de bästa spelen...


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Edvard och Ezio på delad första plats för att dom är bäst så klart.

Avstängd

Kassandra, mest för att det finns en historia där. Men mest gillar jag Phoebe och det som händer med henne är tragiskt.

Phoebe blir ju dödad och man får även träffa henne i livet efter detta i atlantis expansionen.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Har inte kört så mycke asscreed (klarat 3 ,gav upp black flag , nästan klarat unity och hade mycke annat men nån gång så kommer jag komma in i syndicates halv berusade story)

1
Skriv svar