Spelarna flockas återigen till Total War: Warhammer II

Robot
Spelarna flockas återigen till Total War: Warhammer II

Spelet har slagit sitt tidigare rekord för samtidiga spelare.

#Games-workshop, #The-creative-assembly, #Total-war-warhammer-2


Geeks Gaming

Har inte vågat spela de på ett tag. Är verkligen ett svart hål, tidsmässigt. "Just one more turn"

Medlem

Förmodligen välförtjänt, jag har bara spelat första spelet men det var riktigt nice!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Har inte vågat spela de på ett tag. Är verkligen ett svart hål, tidsmässigt. "Just one more turn"

Mer så nu. Alla uppdateringar och patcher gör att spelet är ännu bättre, och nu ser jag verkligen fram emot TW: W3

Medlem

Är Warhammer 2 ett bra spel att ge sig in i om man aldrig har spelat något Total War, men har ett intresse för strategi och tusentals timmar i andra typer av strategispel?


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av Belfry:

Är Warhammer 2 ett bra spel att ge sig in i om man aldrig har spelat något Total War, men har ett intresse för strategi och tusentals timmar i andra typer av strategispel?

Det skulle jag påstå. Du får absolut mest variation för pengarna i TW:WH jämför med något annat Total War. Alla factions spelas på sina egna sätt, inget "bara en enhet är bäst" game mode. Magi som gör skillnad. Bästa Total War enligt mig. Har man dessutom både ettan så kombineras kartorna till en massiv världskarta - som ytterligare expanderas iom släpp av Trean.

Skribent
Skrivet av Belfry:

Är Warhammer 2 ett bra spel att ge sig in i om man aldrig har spelat något Total War, men har ett intresse för strategi och tusentals timmar i andra typer av strategispel?

Absolut. Efter ett par nybörjarguider på Youtube kommer du vara som fisken i vattnet.

Medlem
Skrivet av Belfry:

Är Warhammer 2 ett bra spel att ge sig in i om man aldrig har spelat något Total War, men har ett intresse för strategi och tusentals timmar i andra typer av strategispel?

Helt klart! Jag har alltid haft ett ganska allmänt intresse för strategispel, men sedan Total War: Warhammer I & II har det varit svårt att fastna för något annat strategispel.

Skulle också vilja påstå att om du är nyfiken på Total War-spelen överlag är Warhammer-spelen när Total War är som bäst. Som ovan skribent nämnde gör det väldigt mycket att det finns så mycket variation i olika raser och units. Det får spelet att hålla bra mycket längre än andra Total War-spel.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Har varit det enda jag spelat de senaste två veckorna. Mitt första Total War-spel hittills. Riktigt imponerad faktiskt!
Trodde inte att det skulle vara så viktigt med strategi och basbyggande i det som det faktiskt är.

Medlem

IMRIK LORD OF DRAGONS! En FLC lord kom också vid release.

Riktigt coolt att bekämpa drakar och sedan kunna värva dem i armén. Springer runt i badlands just nu med en sun dragon och typ någon necro-dragon. Awesome än så länge!


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Spelet har alltid krånglat för mig tyvärr.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Tid att dra fram pestmunkarna för en omgång till kanske.

Kill-Murder man things! Yes, Yes!


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Skägg.
10 Chambers

Strax efter att Jocke snackat om det i FF ett par veckor i följd. Otippat!


signatur
Medlem

Har ägd alla DLCs från releaserna till både Warhammer och Warhammer 2, är nog det roligaste strategispelet i modern tid imo.

Jag har kört 99% av min tid med mods, jag tycker om mods som tweakar/balanserar lite. Jag vill att ens lords ska vara boostade beroende på hur många fältslag de har vunnit med extra lord skills och mer skill points per level, så höglevlade lords är inget skämt, lika för AI lordsen som kan ta del av detta.

Tyckte också att hög rankade units var för klena och för litet gap mellan en orankad unit och en rank 9 unit, så även det har jag mods som ändrar, det gäller också för AI units så det ska inte bli allt för mycket faceroll.

Spellcasters ska också vara dödliga, det ska kännas och det ska göra ont.

Detta är samlingen jag kör med. Blir fler mods där sen när SFO är uppdaterat och några submods där ifrån.

https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=118985...


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Sjukt bra spel. Hoppar in och kör några rundor då & då.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Belfry:

Är Warhammer 2 ett bra spel att ge sig in i om man aldrig har spelat något Total War, men har ett intresse för strategi och tusentals timmar i andra typer av strategispel?

Det första TW som jag verkligen fastnat för. Och jag älskar det!

Medlem

Spelet jag drömt om i alla år då jag varken har tid eller råd att samla en armé och måla den. Samt ingen att spela mot, även om jag gjort det. Dessa två spelen löste allt


signatur

I drank what?

Önskar Rome 2 kunde få samma kärlek som Warhammer-serien. Har försökt sätta mig in i serien, men lägger av lika fort, har noll intresse för fantasy och warhammer-lore.

Synd faktiskt för spelet verkar riktigt bra. Mycket polerat och variation på faktionerna.

Medlem

Drömmen skulle ju vara om de gör en Total Warhammer 40k - det skulle jag spela skiten ur! Hoppas!

Medlem

Gällde uppdateringen ombalansering, eller är det betydligt mer?!


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Gällde uppdateringen ombalansering, eller är det betydligt mer?!

Greenskin är helt omgjorda vad gäller spelmekaniker. Waaagh är t.ex. något som faktiskt är jäkligt kraftfullt och roligt nu.

Medlem
Ny gratis enheter till alla spelare ingår också
Skrivet av Castor.T:

Gällde uppdateringen ombalansering, eller är det betydligt mer?!

... Samt vissa grafiska tweaks.

Och köper du DLC får du två nya kampanjer. Mandalore gaming på Youtube gjorde en bra recension. Goblindelen verkar guld! High elf verkar vara.... Okej.

Tycker det är bra att de släpper så mycket gratis när de patchar. Känns sympatiskt.

FM-guru
F.d. Sisyr

Kalaslir. Sitter på sjukt många spelade timmar nu. Förmodligen fler än vad jag ens har i Medieval 2.

Medlem

Tackar för allas ord och tips, skriver upp det på listan över spel att köpa när det blir rea nästa gång!


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av Athaleos:

Greenskin är helt omgjorda vad gäller spelmekaniker. Waaagh är t.ex. något som faktiskt är jäkligt kraftfullt och roligt nu.

Ok, har bara tillintetgjort de med Dwarves

Skrivet av Evilof:

... Samt vissa grafiska tweaks.

Och köper du DLC får du två nya kampanjer. Mandalore gaming på Youtube gjorde en bra recension. Goblindelen verkar guld! High elf verkar vara.... Okej.

Tycker det är bra att de släpper så mycket gratis när de patchar. Känns sympatiskt.

Har förövrigt bara spelat respektives spel's kampanjer, än så länge inte Mortal Empires.
Känns jävla stor yta att täcka, hur länge ska man orka. Vanligtvis så smyger ju autoresolve in ganska tidigt ändå.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Klockrent spel, kommer absolut att köpa detta dlc. Enda problemet är att det är så fruktansvärts tidskrävande.

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Ok, har bara tillintetgjort de med Dwarves

Har förövrigt bara spelat respektives spel's kampanjer, än så länge inte Mortal Empires.
Känns jävla stor yta att täcka, hur länge ska man orka. Vanligtvis så smyger ju autoresolve in ganska tidigt ändå.

ME lessnar man fort på särskilt som elf, chaos spawnar våg efter våg precis bredvid där man börjar och då med 6-7 armér, har även hänt att de spawnat varannan runda så att man varit tvungen att möta 13-14 st armér samtidigt. Att de inte fixat detta ännu..

Medlem

Första TW spelet jag fastnat för, visserligen en gammal warhammer räv. Med ssd disk plus att för några månader sedan när de släppte patchen som fixade laddningstiderna så lyfte spelet ännu mer.

Inaktiv

Bästa Total War jag kört och jag tror jag kört allihop.
Det enda jag störde mig på var att varje End-Turn laggade som fan och tog typ 5-6min även på min nybyggda dator med mycket kräm. Jobbigt när man inte har något särskilt att göra några rundor på raken.
Har det blivit nåt bättre?

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Strax efter att Jocke snackat om det i FF ett par veckor i följd. Otippat!

Jocke är en influencer som verkligen kan det här med att influera!

12
Skriv svar