Obekräftade uppgifter: Unreal Engine 5-demot presterar bättre på gaminglaptop än Playstation 5

Medlem
Skrivet av Margy:

@Aletheides: Men inget i artikeln du länkar till tyder ju på att detta finns på marknaden. Vilket pris kommer det ha när det dyker upp?

Det är verkligen svårt för vissa att acceptera att en konsol kan ligga före PC på något område när den lanseras.

...men om "Kina-läckan" helt enkelt är en videofil av PS5-demon som spelas upp?

Sedan sa han ju inte att demon inte skulle gå att köra på PC - han sade att den SSD lösning PS5 har inte har någon motsvarighet på PC.

Det beror på att det inte är en produkt du hittar i konsumentbutiker. Så oavsett vilka hårklyverier man kör med så kommer man inte undan att det är skitsnack från Epic som vanligt.

https://blocksandfiles.com/2020/03/27/micron-q2-results-fall-...

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Vad gnabbas det om?

Elitister som PCMR gängen är väl de som gnabbas mest. Finns ju som sagt 9900k och 2080(S) i bärbara datorer som dessutom kostar runt 30-40k så det vore ju konstigt om de inte slog den. xD

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Det beror på att det inte är en produkt du hittar i konsumentbutiker. Så oavsett vilka hårklyverier man kör med så kommer man inte undan att det är skitsnack från Epic som vanligt.

https://blocksandfiles.com/2020/03/27/micron-q2-results-fall-...

Jag vet inte riktigt vad texten i din länk ska visa?

Är PS5-lösningen gällande SSD snabbare än vad man kommer kunna hitta i en "normal" PC de närmaste åren?

Jag frågade dig något liknande i en annan tråd tidigare men då svarade du inte.

jbx
Medlem
Skrivet av employed:

Elitister som PCMR gängen är väl de som gnabbas mest. Finns ju som sagt 9900k och 2080(S) i bärbara datorer som dessutom kostar runt 30-40k så det vore ju konstigt om de inte slog den. xD

Och då är det väl de mobila korten vi pratar om?


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Kan någon förklara varför dom kör demo utan ray tracing på PS5 när dom påstår att konsolen har ray tracing? Är det så att PS5ans ray tracing är shader baserad (GPU) istället för hårdvaru-accelererad som på tex Xbox Series X, och därmed drar så mycket GPU resurser att dom är tvingade till den där typen av global illumination?
Det skulle ju förklara varför PS5 bara uppnår 30fs på 1440p som demot var på...


signatur

Scandinavian XBOX Network Gamers

Medlem

Lustigt att det är alltid samma gnäll och bråk vid varje ny generation konsoler.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Ac3 Toni:

Kan någon förklara varför dom kör demo utan ray tracing på PS5 när dom påstår att konsolen har ray tracing?

Därför att denna demo är för UE5 och inte PS5. Om man kan nå dessa resultat utan att använda kostsam ray-tracing så försvinner poängen med tekniken en aning även om hårdvaran stöder den.

Medlem

Få se vad som släpps först, 3000 serien eller ps5/xbox one x.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Jag blir rött besviken om det är en upp till 30fps era inom konsol vi ser igen.
Man har som vant bort sig från det när det gäller vanlig gaming.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

allt presterar väl bättre på pc


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Belfry:

Det har väl aldrig varit en fråga "om" en laptop eller PC kan prestera lika bra eller bättre. Frågan de bör ställa är snarare - Hur väl kan en Laptop eller PC för motsvarande pris prestera. Självklart kan en Laptop eller PC för 20k+ prestera bättre, det som är imponerande är prestanda per krona, och då är jag ändå med på PCMasterRace-tåget.

Är väl inte det som är grejen direkt.
De sa ju att det var arbetet med Sonys SSD som gjorde detta möjligt.

Det uppmärksammas för att det verkar vara precis vad alla trodde, ett PR jippo från Sony.

Medlem

min första reaktion. om detta är sant någon som är förvånad? =D

12
Skriv svar