Steam kör "backlogg event"

Skribent
Steam kör "backlogg event"

Såg precis att Steam dragit igång "spring cleaning event". Verkar som att det rekommenderas spel ur backloggen "som jag förmodligen skulle tycka om". Har inte hunnit kollat exakt om det är så, men i så fall så tycker jag det är ett bra event som inte är så jävla fokuserat på att köpa nya spel.

Någon som påbörjat sin "spring cleaning" än"

Backloggens befriare

Vilka copy-cats!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av Shadee:

Såg precis att Steam dragit igång "spring cleaning event". Verkar som att det rekommenderas spel ur backloggen "som jag förmodligen skulle tycka om". Har inte hunnit kollat exakt om det är så, men i så fall så tycker jag det är ett bra event som inte är så jävla fokuserat på att köpa nya spel.

Någon som påbörjat sin "spring cleaning" än"

Jag har hittills betat av Resident Evil 4 samt stora delar av RDR2 ur min backlogg och spelar Super Metroid på Switchen då och då. Nästa projekt är Skyrim. Med andra ord kör jag uteslutande spel från backloggen nu. Knappt sugen på något nytt heller, så det är en bra tid för städning.

Medlem

Jag startade funktionen. De tre första förslagen var otroligt ointressanta så jag stängde ner det direkt 😅

Skribent

@Jiminy: Haha, så kan det vara

Det är ju dock olika tips för varje "nivå". En jag såg var ju t.ex.:

"TIME MACHINE
TAKE A LI'L STROLL DOWN RAM LANE! PLAY THE FIRST, SECOND, OR THIRD GAME THAT PAST-YOU EVER OWNED ON STEAM. MEM'RIES!.."

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Jag startade funktionen. De tre första förslagen var otroligt ointressanta så jag stängde ner det direkt 😅

Hur vet du det? Steam föreslog Bioshock Remastered, Outlast och The Walking Dead vilket var imponerande, för jag älskar spelen. Bioshock spelade jag ut på PS3 och sen hyllköpte jag det på Steam. De två andra spelade jag på ett annat håll och sen hyllköpte även dem.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem
Skrivet av Dohman:

Hur vet du det? Steam föreslog Bioshock Remastered, Outlast och The Walking Dead vilket var imponerande, för jag älskar spelen. Bioshock spelade jag ut på PS3 och sen hyllköpte jag det på Steam. De två andra spelade jag på ett annat håll och sen hyllköpte även dem.

Jag vet väl vad jag tycker verkar intressant eller inte?
Sen om spelen Är bra eller inte är ju en annan sak!

Medlem

Tror jag inte ens har spelat 2% av min steam backlogg, tror inte jag behöver en funktion som påminner mig om detta.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Tror jag inte ens har spelat 2% av min steam backlogg, tror inte jag behöver en funktion som påminner mig om detta.

Det låter faktiskt som att det är precis vad du behöver


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Får man gratis spel åxo eller är det bara rea på spelen

Skribent
Skrivet av Isak19:

Får man gratis spel åxo eller är det bara rea på spelen

Tror inte det är någon rea eller gratis spel. Det är bara ett event för att uppmärksamma alla spel du har men aldrig spelat/inte spelat på länge. Dags att städa bort spel i vårstädningen, sen får man köpa nytt i sommarrean

Medlem

Är lite förvirrad av detta... fattar inte vad som menas med att "spela" spel ur backloggen. Har kreditkortet framme med ser inte var man knappar in siffrorna...

International
Man of Mystery

Undrar hur många som har Half-Life, Team Fortress och Day of Defeat som sina första spel i TimeMachine ?


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Fick spel jag redan spelat ut.

Medlem

Lite lustigt ändå att dom föreslår saker som man "kanske skulle gilla" från ens egna bibliotek. Jag menar, det finns ju en anledning till att man köpte dom...

Hur som helst så är det ett bra initiativ, jag skulle behöva rensa backloggen lite innan nästa spel kommer. Fast det dröjer typ bara tills måndag då expansionen till ESO släpps, så det blir inte många timmar.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

skiten är ju trasig rekommendera ju bara spel jag spelat igenom för ett tag sedan.

Medlem

Varför visa spel jag precis klarat av såsom RE3. Finns inget mer att klara av liksom.

Medlem

En del spel som har redan spelat igenom kanske nyligen plus en hög med multiplayer spel som man inte kommer köra igen.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Ja förstår inte heller vitsen med att rekommendera spel man redan spelat klart, jag äger många, många spel som jag inte spelat alls och så rekommenderar den en hel del spel jag redan klarat av. Spel jag har i nuläget noll intresse av att spela igen.

Medlem

Prey, The Witcher 2 och Halo: Master Chief Collection fick jag som förslag.

Har inte spelat något av dom... Men vill inte spela dom just nu.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Satan vad mycket "troligtvis" bra lir man hade, som man inte prövat. Ändå är man så korkad. Så man fortsätter köpa nya, fast man bara bygger på backloggen

Tex:
688(i) hunter killer
Alan Wake
Alan wake´s American nightmare
Assasins creed 3
Atlantic fleet
Brothers in arms earned in blood
The Bureau: XCOM Declassified
Cold Waters
DCS Med ett stort antal moduler, älskade flygsimulatorer tidigare. Har tyvärr inte satt mig in i den här. Men köper nya moduler hela tiden!!!
IL-2 Sturmovik BoS, BoM, BoB, Samma som ovan. Älskade alla tidigare IL-2.
Deus Ex: Mankind divided
East india Company
Europa universalus 4
Graviteam tactics: Operation Star
Hitman 2
L.A Noire
Manhunt
METRO 2033 Redux
Microsoft flight simulator X
Mount & blade Warband
Ships 2017
Sub command
Suvarium
Tank Warfare: Tunisia 1943
TransOcean: The shipping Company
The witcher 2
World of Subways 3-London underground
X-Com Enemy unknown

Nån som kan rekomendera något av dessa??? Är väl bara ev nya Mafia remake, och ev Ready or not. Att se fram mot innan senhöstens släpp annars. Har ju Ghost recon Breakpoint också, men tänkte vänta till teammates släpps i sommar.


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Spelar AssCree: Revalations ...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av keffkebab:

Vilka copy-cats!

? Är ju inte första gången Steam gör det här?


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Moderator | Testpilot
Skrivet av totalwarplayer:

? Är ju inte första gången Steam gör det här?

Det är ett skämt för att han blivit våran posterboy för att spela klart din backlogg : )

Var hittar man detta på steam f.ö?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det är ett skämt för att han blivit våran posterboy för att spela klart din backlogg : )

Var hittar man detta på steam f.ö?

Längst upp på förstasidan av "STORE" eller butiken på svenska.

Medlem

Skit i allt gammalt crap. Inget var bättre förr ändå... Du har blivit mer kräsen nu och kommer antagligen inte orka spela dem ändå. Har du inte lyckas spela dem redan så göm dem ur ditt bibliotek och glöm dem. Kommer nya spel hela tiden. Backlog är bara löjligt. Glöm o gå vidare...

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Ja förstår inte heller vitsen med att rekommendera spel man redan spelat klart, jag äger många, många spel som jag inte spelat alls och så rekommenderar den en hel del spel jag redan klarat av. Spel jag har i nuläget noll intresse av att spela igen.

Ett av rummen heter ju "Gammal flamma" och rekommenderar spel som du redan spelat. Är det vad du syftar på?

Skribent
Skrivet av bluenephilim:

Undrar hur många som har Half-Life, Team Fortress och Day of Defeat som sina första spel i TimeMachine ?

Här en som hade det i alla fall

Medlem

Startade funktionen, fick inget rekommenderat. :s

Okej nu såg jag, måste klicka på de där rutorna... varför rekommenderar de spel jag redan kört klart?

Medlem

Har runt 300 spel på steam som jag aldrig har provat. Alla spel jag fick rekommenderade genom denna spring cleaning verkade riktigt trista. Tror att anledningen till detta överdrivna spelbibliotek går att skylla på diverse rusmedel, samt sidor som humble bundle. Min backlog kommer med andra ord aldrig någonsin att betas av.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

12
Skriv svar