Mafia II-remastern verkar ha rediga problem på konsolerna

Robot
Mafia II-remastern verkar ha rediga problem på konsolerna

Försvinnande vägar, låg bilduppdatering och pop-ins hemsöker Vitos återkomst.

#Hangar-13, #Mafia-2-definitive-edition


Medlem

Har nog aldrig varit med om en så usel portning av ett spel tidigare.

Medlem

ooh, gamla "falla igenom kartan", var ändå ett tag sedan jag var med om det. Minns hur man brukade drunkna i marken i gamla Hidden & Dangerous..

Medlem

Jag har spelat på PC. Enormt mycket buggar där också. Sett en del av ovan nämnda. Dessutom hade jag en en as-stor bild i rutan som konstant visade att mitt 2k konto var länkat (tanken är att det ska försvinna efter ngr sekunder). Surt, för spelet verkade helt okej annars...

Medlem

hur fan kan detta gått igenom QA ? suck ännu en cash grab med massa buggar....

Medlem

Bara att invänta ett gäng patchar som brukligt före köp helt enkelt. Blir om ett år ungefär då.

Medlem

Försökte spela 2an för ett år sedan men det gick inte komma vidare efter kapitel 9 tror jag det var pga en bugg. Konstigt nog fanns inte problemet när det släpptes. (PC versionen)

Medlem

Pop-ins... så dom använder INTE Nanites då ..mysko. ;\?


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Jag är glad att jag inte behövde köpa Definite edition på PC. Då är SR3 remastern en grymt mycket bättre remaster.

Medlem

Det känns väldigt opolerat på PC också.

Medlem

Efter mafia 3 så är det väl ingen mening med att vara förvånad ? hehe

Medlem

Tyvärr är spelet endast bra i nostalgimode
1an som är en remake kommer bli bra bättre än detta skräp
Förutom alla buggar och glitches och vete fan vad så är spel mekaniken så föråldrad Fiender poppar hela tiden upp bakom dig och stelheten i styrningen
Vet ej om det är en bugg men efter 15 försök att ta hamnbossen i slutet av spelet avinstallerade jag skiten Han spammar molotovs och fiender poppar upp hela tiden bakom dig och från alla j-a håll så det är helt omöjligt att ta sig fram Likaså är hans kontorsdörr öppen ibland och ibland inte Det rummet kunde ge en en respit att hämta andan Vill inte minnas att det var så i originalet
Hitboxen lever även den sitt egna liv Ibland dör de av att du skjuter de 1 skott med Magnumen i benet och ibland har du fått in 4 träffar i bröst och huvudhöjd utan att de dör
Har även fått köra om vissa mission för att det inte går ta sig vidare för att det inte går att öppna en viss dörr du ska ta dig igenom för att missionen ska gå vidare
Spelar på xone x

Medlem

Samma på PC.

Bilar poppar upp 30m framför en när man kör.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

fyfan att dom försöker ta 300 för detta, borde permanent bannlysas från alla launchers som straff och bötfällas för sånt skräp. så besviken jag blir.

ska nog ta och installera mafia 2 classic också samtidigt och modda det lite, se om man inte kommer undan bättre där tom ägde ju iaf båda versioner redan så allt "gratis" för mig ändå. brukar köpa på mig gamla favoriter när dom är som billigast, sånt som oftast hamnar i permanent backlog, heh


signatur

//monster

Medlem

Spelat Mafia 2 Definitive edition på PC, inte märkt av många problem men det är helt klart en poänglös remaster. Ser inte snyggare ut än originalet, PhysX är "borttaget" (går att fixa genom config fil tror jag) samt pop in av träd, texturer och annat (kanske var där i originalet också men helt klart mindre uppenbart).

Medlem

Inte förvånad. Som vanligt gäller det att vänta några månader efter att ett spel släppts
😊

Skribent

Men alltså... Tydligen har jag remastern på Mafia 2 i mitt bibliotek på Steam, fick man det om man hade originalversionen? Visste inte ens att jag hade det.


signatur

I am the black wizards.

Skribent
Skrivet av Johan Olander:

Men alltså... Tydligen har jag remastern på Mafia 2 i mitt bibliotek på Steam, fick man det om man hade originalversionen? Visste inte ens att jag hade det.

Yes, gratis om man äger originalet

Medlem

Jag hoppas att de inte slaktar ettan på samma sätt.

Medlem

Är det verkligen någon som är förvånad att det är buggigt när det kommer från utvecklaren som släppte ett av de buggigaste spelen någonsin (Mafia 3)?

Medlem

Hangar 13 - studion som totalt slaktade Mafia III. Nu ser vi samma sak igen. Förvånande? Remaken av första spelet lär ju vara precis lika illa. Tror jag skippar det här eländet. Jag vill komma ihåg Mafia som det är i sitt nuvarande skick.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av Metroid:

Hangar 13 - studion som totalt slaktade Mafia III. Nu ser vi samma sak igen. Förvånande? Remaken av första spelet lär ju vara precis lika illa. Tror jag skippar det här eländet. Jag vill komma ihåg Mafia som det är i sitt nuvarande skick.

Det var väl inte ens Hangar 13 som gjorde remastern av 2an och 3an?

Moderator | Testpilot

Skulle rekommendera att ni spelar "Classic" och kör med "Old Time Reality" modden. Mycket bättre än denna kassa uppdatering.

https://www.nexusmods.com/mafia2/mods/123?tab=description


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Det var väl inte ens Hangar 13 som gjorde remastern av 2an och 3an?

Det är Hangar 13 och D3T som har gjort det.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Detta är cash grab

Medlem

lirat 2 timmar nu och inte haft ett enda problem. men inledde med att kolla alla inställningar och några korta guider för vad som verkar varit dom flestas problem. win10, intel och nvidia är vad jag har. så antingen är problemen mest för noobs, lr för folk som inte kör likadan setup som mig

det är dock fortfarande en onödig cash grab. original moddat funkar säkerligen minst lika bra.


signatur

//monster

Testpilot
Skrivet av Vercadi:

Det var väl inte ens Hangar 13 som gjorde remastern av 2an och 3an?

Trean fick ingen remaster, det enda som de gjorde var att bundla huvudspelet med tillhörande DLC. Förstår inte riktigt varför dom gör allt detta. Hade väl räckt att göra en remake på Mafia 1 bara.

Känslan är att de testar om ettans remake kan sälja bra så Hangar 13 kan få ett nytt förtroende att göra Mafia 4. Jag är lite skeptisk, satsa på något nytt istället. Hade visserligen kunnat bli bra om de gjorde ett Mafia i ett modernt Italien, åka vespa och skjuta, skulle kanske vara aningen kontroversiellt dock.

Medlem

Jag minns Mafia II som helt underbart. Kommer inte att köpa detta. Tyvärr så är det ju alltför vanligt att spel är ofärdiga när dom släpps.

Medlem

\Steam\steamapps\common\Mafia II\edit\APEX där vill man in och ta bort cloth-mappen för att fixa physx. sen nvidia programinställningar, lägga till mafia 2 launchern och sätta "snabb" på vertikalsynk. sen högsta grafik å vsync av ingame inga problem. spelbart men som sagt ej värt några 300 inte.


signatur

//monster

Skribent
Skrivet av Jonny Myrén:

Yes, gratis om man äger originalet

Niiiiiiice.


signatur

I am the black wizards.

12
Skriv svar