Mafia-remaken är "total", med ny teknologi, ny spelmekanik, nya röster, m.m.

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

jag skulle säga testa originalet, men förmodligen är det rätt outhärdligt i nutid om ens spelbart. tror dock remake kommer bli fantastiskt om det kommer ens nära vad originalet var när det kom. gta fast med ren maffia och inget annat, brutalt och realistiskt.

Får göra det, på rea nu också så


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Classic finns ju alltid kvar, så känns ju överdrivet att go totalt loco över förändringarna.

Medlem
Skrivet av Harmond:

Tror mer på Hangar 13 själva än olika källor.. det är nog lätt att missuppfatta dock då trilogin innefattar 2:an och 3:an så ja, Hangar 13 är bakom såklart, men kanske bara delvis. Det vore väldigt konstigt om Hangar 13 är bakom 1:an och väljer att inte ha med det på sin hemsida, men däremot 2:an + 3:an.

Sen kan det vara så att man delat in Hangar 13 i olika branches och detta är bara en annan branch som håller på med det. För mig har det här med "branches" blivit lite synonymt med musikartister och författare som går under pseudonym... lite som att man kan göra något halvdant men ändå komma undan med det rätt bra.

Det är hangar 13 bakom mafia 1 remaken.


signatur

Ordo Ab Chao

Avstängd
Skrivet av Jaxalot:

Det är hangar 13 bakom mafia 1 remaken.

Källa?

edit: Kollade deras sida nu, nu har dom faktiskt lagt till Maffia 1defentive edition, så det kan nog stämma.

Medlem
Skrivet av Johlor:

Var det inte så att racet var ett kopieringsskydd och det blev orimligt svårt om spelet var piratkopierat?

Sen var det inte helt lätt, men tog mig nog bara 5 försök eller så.

Ånej då var jag sämre än jag trodde på spelet för det var ett av få spel som jag köpte original under min högstadieperiod tillsammans med GTA 3 och Morrowind.
Tog mopeden till grannbyn Smålandsstenar, som faktiskt fortfarande har kvar samma lilla lokal spelbutik, och köpte det för kontanter. Tror jag köpte GTA 3 i samma butik.
Morrowind köpte jag på Gotland under en klassresa i nian. På Åhlens tror jag det var. Superdumt för efter det villle jag bara hem och spela
Det var tider det.


signatur

PSN: MrOakenborn

KoP
Medlem
Skrivet av Sillgam:

När de väljer att kalla det remake så tar jag (och många andra) förgivet att spelet ska vara Mafia med 2020 grafik och bättre spelmekanik. Att lägga till "new voice acting, new game mechanics" etc är att göra ett annat spel och därför kan de likväl göra det till ett Mafia 4.

Sen förstår jag inte hur "det gamla finns att spela" är ett vettigt argument. Meningen med en remake är att göra så att spelare inte ska behöva installera ett 2 decennier gammalt spel för att få smaka på upplevelsen. Lyckas de inte tilltala oss som faktiskt tyckte om Mafia så har de gjort en dålig remake.

Nja, dom måste ju nästa uppdatera vissa föråldrade aspekter utav spelet för att anpassa det till samtiden och för att göra det mera attraktivt för yngre spelare som inte upplevde originalet när det begav sig.

Balansgången emellan att göra gamla gamers och yngre gamers är nog inte så lätt när det handlar om en klassiker såsom Mafia och att bara göra en remake som riktar sig till dom som spelade originalet är nog inte lönsamt.

Medlem
Skrivet av KoP:

Nja, dom måste ju nästa uppdatera vissa föråldrade aspekter utav spelet för att anpassa det till samtiden och för att göra det mera attraktivt för yngre spelare som inte upplevde originalet när det begav sig.

Det är en uppdatering vi vill ha, precis som jag sa. Inte ett annat spel. Finns ju andra ord än remake att använda om de vill förändra spelet så pass mycket att det är oigenkänneligt från originalet.

Vi får vänta och se hur det blir. Jag förblir skeptisk tills jag spelat själv med tanke på hur dåligt Mafia 3 var.

Medlem
Skrivet av Harmond:

Källa?

edit: Kollade deras sida nu, nu har dom faktiskt lagt till Maffia 1defentive edition, så det kan nog stämma.

Ja det är Hangar 13 som gör remake. Här står det. https://mafiagame.com/news/mafia-trilogy-announced

Det är d3t som gör Remaster version av Mafia 2. https://d3tltd.com/

Skribent
Skrivet av Oakenborn:

Ånej då var jag sämre än jag trodde på spelet för det var ett av få spel som jag köpte original under min högstadieperiod tillsammans med GTA 3 och Morrowind.
Tog mopeden till grannbyn Smålandsstenar, som faktiskt fortfarande har kvar samma lilla lokal spelbutik, och köpte det för kontanter. Tror jag köpte GTA 3 i samma butik.
Morrowind köpte jag på Gotland under en klassresa i nian. På Åhlens tror jag det var. Superdumt för efter det villle jag bara hem och spela
Det var tider det.

Köpa spel på semestern har man ju gjort och sen bara längtat hem. Men back in the days fick man i alla fall en kartong och en redig manual att glutta i för att minska värsta abstinensen.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Mafia 1 är bäst i serien då de andra två var skit, kanske tvåan förtjänar en genom spelning iom för 1an var så äckligt bra

Medlem

gör om mafia 3 så blir det bra


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Så de ska förstöra Mafia 1.

Medlem
Skrivet av loerk:

Så de ska förstöra Mafia 1.

Förstöra? Originalet finns väl fortfarande kvar ifall det inte passar?


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem
Skrivet av bellyman:

Förstöra? Originalet finns väl fortfarande kvar ifall det inte passar?

De förstör väl fortfarande källmaterialet när de släpper en ny utgåva som är omskriven och har nya röstskådespelare.
Jag ville spela Mafia 1 med uppdaterad grafik, nu får jag något inavlat missfoster som hör hemma på verandan med en banjo.

Medlem

@loerk: Kanske ska vänta att döma innan du spelat det?

Medlem

Något jag tycker man alltid lyckats med i Mafia-spelen är röstskådespeleriet. Nog var det solklart bäst i första spelet, men just skådespeleriet har aldrig varit något jag klagat på när Mafia 2 eller 3 kom, det fanns andra betydligt större problem med dom spelen än rösterna.
Så jag är fortfarande pepp, jag tror detta kan bli mycket bra. Grafiken i Mafia 1 har faktiskt inte åldrat väl.

Medlem

@Oakenborn:

Haha, du det där racet. jag hade samma problem tills jag insåg att spelet uppmanar dig till att fuska i racet!! Efter man kommit runt en av de första svängarna (efter start) finns det en genväg som är "igenbommad" men lätt går att köra runt

Spelet heter ju Mafia, så fusk är väl insinuerat? Går inte att förlora med det här sättet!

https://www.youtube.com/watch?v=_AILlsxt0M8

Medlem
Skrivet av Eriand:

@Oakenborn:

Haha, du det där racet. jag hade samma problem tills jag insåg att spelet uppmanar dig till att fuska i racet!! Efter man kommit runt en av de första svängarna (efter start) finns det en genväg som är "igenbommad" men lätt går att köra runt

Spelet heter ju Mafia, så fusk är väl insinuerat? Går inte att förlora med det här sättet!

https://www.youtube.com/watch?v=_AILlsxt0M8

Skojar du? Jag lyckades vinna utan fusk, men jag tror jag försökte hundra gånger eller nåt sånt
Önskar att jag vetat om fusket.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av kalaspuffar:

@loerk: Kanske ska vänta att döma innan du spelat det?

Samma motor som Mafia 3 räcker för att veta att det kommer kännas som skit.
Om de nu inte har gjort markanta förbättringar i sin spelmotor.
Förblir skeptisk tills jag har sett gameplay.

12
Skriv svar