Xbox Game Pass har fem gånger fler prenumeranter än Playstation Now

Robot
Xbox Game Pass har fem gånger fler prenumeranter än Playstation Now

Microsoft har i alla fall ett försprång på en punkt.

#game-pass, #playstation-now


Medlem

Game Pass är en bra tjänst så det är inte konstigt. Men samtidigt hade det varit intressant att se hur många av prenumeranterna som kör Game Pass Ultimate. Kan tänka att de som kör den ser det som ett mer prisvärt alternativ till Xbox Live Gold.

Medlem

Kan man verkligen jämföra Xbox Game Pass med PS Now? Är det samma typ av tjänst? Är inte PS now en streaming tjänst medan Xbox Game Pass är en tanka hem och spela tjänst? Borde inte PS now jämföras med Xcloud?

Medlem
Skrivet av omgponies:

Kan man verkligen jämföra Xbox Game Pass med PS Now? Är det samma typ av tjänst? Är inte PS now en streaming tjänst medan Xbox Game Pass är en tanka hem och spela tjänst? Borde inte PS now jämföras med Xcloud?

PS Now är både streaming och ladda hem på PS4. Ps3 spel är streaming och PS4 kan man både streama eller ladda ner.

Tror detta dels beror på att game pass var först och att Microsoft haft en aggressivare marknadsföring.


signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 5700X | GPU: AMD Radeon RX 7900 XT 20gb | RAM 32gb ddr4 3600mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb
PS5 2,8TB || Iphone 14 128gb || Nintendo Switch || LG B9S OLED 55"

Skribent

Har jag förstått det ungefär rätt om:

"X-box game pass" är typ samma som "Playstation now"
och
"X-box Live" är typ samma som "Playstation plus"?

Sedan finns det väl massa nivåer på X-box Live också?

Medlem
Skrivet av Shadee:

Har jag förstått det ungefär rätt om:

"X-box game pass" är typ samma som "Playstation now"
och
"X-box Live" är typ samma som "Playstation plus"?

Sedan finns det väl massa nivåer på X-box Live också?

Helt rätt, dock finns det bara 2 nivåer av xbox live, guld och silver. Silver är standard och kostar inget, guld kostar. Så på pappret finns det egentligen bara en betald nivå.


signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 5700X | GPU: AMD Radeon RX 7900 XT 20gb | RAM 32gb ddr4 3600mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb
PS5 2,8TB || Iphone 14 128gb || Nintendo Switch || LG B9S OLED 55"

Medlem

Föga förvånande när den ena är ljusår före den andra.

Medlem

För att PS Now ska komma upp till samma nivå som Game Pass så måste Sony börja göra sina egna titlar tillgängliga vid release precis som Microsoft. Och frågan är då, blir det lika lönsamt för Sony som det verkar vara för Microsoft att göra så?

Medlem
Skrivet av Bojkott:

För att PS Now ska komma upp till samma nivå som Game Pass så måste Sony börja göra sina egna titlar tillgängliga vid release precis som Microsoft. Och frågan är då, blir det lika lönsamt för Sony som det verkar vara för Microsoft att göra så?

Tror det är skillnad på titlar också. Microsoft kör mycket multiplayer & spel som inte behöver ha något direkt slut (Minecraft, Sea of Thieves m.m.).

Medlem
Skrivet av Ashashiva:

PS Now är både streaming och ladda hem på PS4. Ps3 spel är streaming och PS4 kan man både streama eller ladda ner.

Kan tillägga att även PS2 spel kan laddas ner.

Medlem

Om PS now inte var 50 nyanser av le sux så skulle de också ha bra siffror.

Medlem

Tycker PS Now är en ganska bra tjänst iallafall en stund, har lirat igenom hela GoW serien via PS Now. Har inte stött på några problem men önskar det fanns lite bättre utbud av spel bara.

Skulle definitivt rekommendera att folk provar det en månad.

Medlem

Jag har för lite tid för att slösa på streamade spel. Hade jag haft mer tid så hade jag inte slösat det på streamade spel. Med andra ord: Det finns inget i denna form av tjänst som lockar mig ens i teorin.

Medlem
Skrivet av pazu:

Jag har för lite tid för att slösa på streamade spel. Hade jag haft mer tid så hade jag inte slösat det på streamade spel. Med andra ord: Det finns inget i denna form av tjänst som lockar mig ens i teorin.

Xbox game pass är inte streaming.

Medlem

PSNow är helt OK för mig som PC användare, gör nytt gratis konto som gör jag kan spela deras spel i 7 dagar, och det ä ju typ 3 spel per år som är intressanta, dom tar ju bort spel efter ett par månader. Sinnesjukt dyrt också, över 100 kr varje månad. Aja, PS är ju rätt duktiga på kräva pengar från sina fans.

Medlem

För att Game pass har gång på gång haft deals där man får tre månader för tio kronor?

Medlem

Game Pass är en ganska bra tjänst. Microsoft har gjort helt rätt. 10 miljoner är inget att sura över. Det kanske går bättre för Sony's PSNow nästa generation. Dem är ju uppe i 2 miljoner. Det är ju därför Sony vill att Microsoft fixar biffen åt dem.

Medlem

Sony har ju knappt marknadsfört sin tjänst. Det är ganska tydligt när folk både här och på andra spelforum fortfarande tror att det enbart handlar om streaming även med en PS4.

MS har marknadsfört sin tjänst betydligt hårdare, har kört med diverse specialerbjudanden sedan cirka 1,5 år tillbaka, finns på PC, släpper sina nya spel direkt på tjänsten och finns i betydligt fler länder - det vore konstigt om de inte hade fler användare.

Skrivet av Vercadi:

PSNow är helt OK för mig som PC användare, gör nytt gratis konto som gör jag kan spela deras spel i 7 dagar, och det ä ju typ 3 spel per år som är intressanta, dom tar ju bort spel efter ett par månader. Sinnesjukt dyrt också, över 100 kr varje månad. Aja, PS är ju rätt duktiga på kräva pengar från sina fans.

650 kr för ett år låter inte så dyrt?

Ambassadör
Xbox
Skrivet av omgponies:

Kan man verkligen jämföra Xbox Game Pass med PS Now? Är det samma typ av tjänst? Är inte PS now en streaming tjänst medan Xbox Game Pass är en tanka hem och spela tjänst? Borde inte PS now jämföras med Xcloud?

xCloud och Xbox Game Pass kommer att knytas ihop senare i år.


signatur

Jump in.

Inaktiv
Skrivet av Mortaigne:

xCloud och Xbox Game Pass kommer att knytas ihop senare i år.

Blir det så kommer jag att köra xCloud med Game pass samt Google Stadia nästa generation. Enda konsolen jag komemr att använda annars blir i så fall Switchen

Inaktiv

Xcloud är så fruktansvärt bra

Medlem
Skrivet av Ashashiva:

Helt rätt, dock finns det bara 2 nivåer av xbox live, guld och silver. Silver är standard och kostar inget, guld kostar. Så på pappret finns det egentligen bara en betald nivå.

Xbox Game Pass Ultimate är bundlad Xbox Live Gold + Xbox Game Pass + xCloud*.

*(Till PC, Mobila enheter, samt Xbox när tjänsten gått förbi beta-fasen)


signatur

Scandinavian XBOX Network Gamers

1
Skriv svar