Mafia-remaken är "total", med ny teknologi, ny spelmekanik, nya röster, m.m.

Robot
Mafia-remaken är "total", med ny teknologi, ny spelmekanik, nya röster, m.m.
Medlem

Detta låter ju bara sämre och sämre.

Medlem

låter inte bra med nya röster osv.. risken är det blir sämre än orginalet trots bättre grafik osv :/

Avstängd

"including new technology, new voice acting, new game mechanics and more."

berätta vad ni tagit bort istället, mer intressant.

Medlem

Låter intressant. Mafia 1 i all ära men jag tror inte att dåtidens spelmekanik håller så bra idag. Kommer ihåg hur tom staden kändes när storyn var klar. Det var bara att köra runt. Tråkigt.
Och det där förbannade uppdraget som man ska köra ett race tog mig flera veckor att klara som barn.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Nya röster? Usch.

Medlem

För en som aldrig spelat Mafia, är detta något att satsa på eller är det bättre med vanilla?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Avstängd

@magma:

Lite tidigt att säga då spelet inte är ute? Men tja, tror Vavra kommer få rätt...

Medlem

Så länge spelet har trevlig musik och man glider runt i en fin stad o njuta och bara må. Jag har aldrig spelat första Mafia bara 2:an och 3:an gillade bege de men 2:an hade nån grafikbugg så man fick starta om spelet och ett och annat fps drops. 3:an däremot kunde ljudet försvinna och man spelade utan ljud helt plötsligt, också där fick man starta om.

Ser framemot Mafia remaken


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Medlem

Hellre nya röster än vad vi fick i Warcraft 3 reforge skiten. Jag är pepp!!

Medlem

1. Mafia
2. Mafia 2
3. Mafia 3

Medlem
Medlem
Skrivet av Harmond:

@magma:

Lite tidigt att säga då spelet inte är ute? Men tja, tror Vavra kommer få rätt...

Augusti var det ja, haha.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Coolt jag ser detta positivt inte negativt


signatur

Hail to the king, Baby!

Medlem

Hangar 13 som gör remaken, samma som gjorde 3an
3an hade väldigt bra voiceactors och dom hade problem med teknologin dom fick från 2an då det mesta var på polska tjeckiska, så låter inte så dumt imo

Avstängd
Skrivet av tuckdragon:

Hangar 13 som gör remaken, samma som gjorde 3an

Tror faktiskt inte det. De tar iaf inte åt sig äran på sin hemsida, vilket de såklart borde göra ifall dom var inblandade i 1:an som ju är den stora titeln i trilogin, med mest arbete inblandat. De gör reklam för 2-3 men inte för remaken av Maffia 1.

Det jag tycker är lustigt... inget man vill gå ut med verkar det som och därför är jag också skeptisk eftersom en utvecklare/publisher som är självsäker säkert mer än gärna gått ut med både intervjuer och vilka som är bakom spelet.

Medlem

Kan bli hur bra som helst det här, som när Vanilla Ice gjorde en "remake" på Under Pressure...

=D

KoP
Medlem
Skrivet av Sillgam:

Detta låter ju bara sämre och sämre.

Alltså, vill du ha det gamla Mafia så finns det att tillgå och att spela. Dock svårt att bli imponerad utav dåtidens spelmekanik då sådant sällan åldras speciellt väl. Att grafiken får sig en overhaul är väl inte av ondo direkt då originalets stad idag upplevs som en mer eller mindre död kuliss sett ur dagens standard på vad man förväntar sig utav en levande stad.

Medlem
Skrivet av KoP:

Alltså, vill du ha det gamla Mafia så finns det att tillgå och att spela. Dock svårt att bli imponerad utav dåtidens spelmekanik då sådant sällan åldras speciellt väl. Att grafiken får sig en overhaul är väl inte av ondo direkt då originalets stad idag upplevs som en mer eller mindre död kuliss sett ur dagens standard på vad man förväntar sig utav en levande stad.

Japp, det som saknas är en 200-400ms extra input fördröjning, som i "mästerverket" RDR2, för att få den där moderna cinematiska spelmekaniken vi alla suktar efter idag =D.

Medlem

"Kommer ihåg hur tom staden kändes när storyn var klar."

Du var ju klar med spelet så inte så konstigt.

Medlem

Skoj! Hoppas det blir välpolerat

Medlem

Väntar tills det är gratis på Epic

Medlem
Skrivet av KoP:

Alltså, vill du ha det gamla Mafia så finns det att tillgå och att spela. Dock svårt att bli imponerad utav dåtidens spelmekanik då sådant sällan åldras speciellt väl. Att grafiken får sig en overhaul är väl inte av ondo direkt då originalets stad idag upplevs som en mer eller mindre död kuliss sett ur dagens standard på vad man förväntar sig utav en levande stad.

När de väljer att kalla det remake så tar jag (och många andra) förgivet att spelet ska vara Mafia med 2020 grafik och bättre spelmekanik. Att lägga till "new voice acting, new game mechanics" etc är att göra ett annat spel och därför kan de likväl göra det till ett Mafia 4.

Sen förstår jag inte hur "det gamla finns att spela" är ett vettigt argument. Meningen med en remake är att göra så att spelare inte ska behöva installera ett 2 decennier gammalt spel för att få smaka på upplevelsen. Lyckas de inte tilltala oss som faktiskt tyckte om Mafia så har de gjort en dålig remake.

Medlem

@ohGr: Du menar tills Epic kastar väskor med pengar på utgivarna som de fått genom alla mikrotransaktioner som de säljer till barn. Bara för att köpa exklusiv tillgång till spel och skapa exklusivitet i en marknad där INGEN borde hurra för det.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Skribent
Skrivet av Oakenborn:

Och det där förbannade uppdraget som man ska köra ett race tog mig flera veckor att klara som barn.

Var det inte så att racet var ett kopieringsskydd och det blev orimligt svårt om spelet var piratkopierat?

Sen var det inte helt lätt, men tog mig nog bara 5 försök eller så.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Harmond:

Tror faktiskt inte det. De tar iaf inte åt sig äran på sin hemsida, vilket de såklart borde göra ifall dom var inblandade i 1:an som ju är den stora titeln i trilogin, med mest arbete inblandat. De gör reklam för 2-3 men inte för remaken av Maffia 1.

Det jag tycker är lustigt... inget man vill gå ut med verkar det som och därför är jag också skeptisk eftersom en utvecklare/publisher som är självsäker säkert mer än gärna gått ut med både intervjuer och vilka som är bakom spelet.

hmm, kanske inte är dom då, utgick ifrån det efter en snabb googling och läste den här artikeln vilket får det att låta som det iaf.
https://www.hollywoodreporter.com/news/2k-games-reveals-mafia-remake-launching-august-1295149

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

hmm, kanske inte är dom då, utgick ifrån det efter en snabb googling och läste den här artikeln vilket får det att låta som det iaf.
https://www.hollywoodreporter.com/news/2k-games-reveals-mafia-remake-launching-august-1295149

Hangar 13 är utvecklaren bakom trilogin i samarbete med 2k games enligt olika källor på google. Så du har inte fel.


signatur

Ordo Ab Chao

Avstängd
Skrivet av Jaxalot:

Hangar 13 är utvecklaren bakom trilogin i samarbete med 2k games enligt olika källor på google. Så du har inte fel.

Tror mer på Hangar 13 själva än olika källor.. det är nog lätt att missuppfatta dock då trilogin innefattar 2:an och 3:an så ja, Hangar 13 är bakom såklart, men kanske bara delvis. Det vore väldigt konstigt om Hangar 13 är bakom 1:an och väljer att inte ha med det på sin hemsida, men däremot 2:an + 3:an.

Sen kan det vara så att man delat in Hangar 13 i olika branches och detta är bara en annan branch som håller på med det. För mig har det här med "branches" blivit lite synonymt med musikartister och författare som går under pseudonym... lite som att man kan göra något halvdant men ändå komma undan med det rätt bra.

Medlem

gör dom en remake korrekt på ett spel som redan var så otroligt bra, så kan det ju bli ett av dom bästa någonsin utan tvekan. bara grafiken där ser ju helt brutal ut, skäms nästan redan nu för hur tvångsberoende jag kommer vara av att spela det igen


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av magma:

För en som aldrig spelat Mafia, är detta något att satsa på eller är det bättre med vanilla?

jag skulle säga testa originalet, men förmodligen är det rätt outhärdligt i nutid om ens spelbart. tror dock remake kommer bli fantastiskt om det kommer ens nära vad originalet var när det kom. gta fast med ren maffia och inget annat, brutalt och realistiskt.


signatur

//monster

12
Skriv svar