Minecraft Dungeons - En besvikelse

Gnällkuk
Minecraft Dungeons - En besvikelse

Trist, såg fram emot att testa det här nästa vecka men nu kommer jag helt klart att skippa det, även om jag har game pass.
Kort, buggigt, innehållslöst och tråkigt... Det är förvisso billigt, men att ha 3h för att spela igenom hela spelet och sedan ha dlc som kommer känns... fattigt.

Trodde Microsoft skulle bry sig mer om sitt förvärvade kärleksbarn än detta, känns tyvärr som en cashgrab.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Oj det där var förvånande. Det där lät ju inget vidare alls. Jag hade absolut trott att de skulle göra mer än så med ett spel som detta. Aja det är alltid bra att kolla reviews innan man köper något. Kommer hålla mig borta från minecraft dungeons.

Medlem

Jag såg den där imorse och blev förvånad. Blir till att köra NG+ i Children of Morta istället.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Moderator | Testpilot

Trodde folk något annat? Vi har ju fått info inte bara från utvecklarna utan genom videos också att det här är 5-åringarnas Diablo. Det är ingen diss, utan det är så otroligt simpelt inte bara hur man springer runt och dödar fiender och samlar loot, utan hela världen omkring det också.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Har aldrig varit sugen på spelet. Min uppfattning från första början var att det är ett spel för barn och unga som inte har börjat med andra spel än, eller i alla fall inte riktigt skulle uppskatta de betydligt mer avancerade funktionerna som bl.a. Diablo och PoE använder sig av.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Tre timmar, passar game pass. Hoppas att de fortsätter att bygga ut spelet likt minecraft och SoT förbättrats med tiden. Tre timmar mot diablos 18 timmar. Hade förväntat mig lite mer helt klart. Men förtittarna skvallrade inte om mer.

Medlem

Förväntade mig ärligt inte så mycket.
Det finns nedladdningsbara adventure Maps till Minecraft som har mer atterbjuda


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Med tanke på hur billigt game pass för pc är (10 kr vad jag sett de senaste månaderna) så är det svårt att klaga. Detta om något är väl en bra kandidat för mobiler också? Platsar sig nog bra med diablo immortal


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Gnällkuk
Skrivet av uberpwnage2.0:

Trodde folk något annat? Vi har ju fått info inte bara från utvecklarna utan genom videos också att det här är 5-åringarnas Diablo. Det är ingen diss, utan det är så otroligt simpelt inte bara hur man springer runt och dödar fiender och samlar loot, utan hela världen omkring det också.

Ja, det hade jag verkligen väntat mig. Att spelet skulle vara nedbantad och enkelt hade jag räknat med, men att det var så buggigt och enformigt hade jag inte räknat med. Att dessutom göra samma misstag som D3 och Destiny med att du knappt får något loot alls förtar ju halva känslan.

Det här är ju ändå Minecraft vi pratar om, ett av världens mest omtycka och populära IPn. Att då lansera den här halvmessyren känns bara trist och tillför inget vare sig för varumärket Microsoft eller Minecraft.

Skrivet av magma:

Med tanke på hur billigt game pass för pc är (10 kr vad jag sett de senaste månaderna) så är det svårt att klaga. Detta om något är väl en bra kandidat för mobiler också? Platsar sig nog bra med diablo immortal

Jag tror det är för första månaden bara, sen kostar det 99:-/månaden om jag inte minns fel.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

@trickeh2k: Mycket av den negativa kritiken som han riktade mot Minecraft: Dungeons kan ju tillämpas på andra spel t ex Diablo också. (Varför är något Ok i ett spel men inte i ett annat? Kanske beror på andra saker som kompenserar?)

Sedan så tillhör jag den (lilla?) skaran som tycker att spelen rent generellt är för stora idag. Så 200 kr för ett par timmars underhållning är helt Ok, så länge man känner att det var roligt och inte bara är en transportsträcka från ena änden till den andra som en del långa spel är. Hellre en mindre slant för kvalitet än 600 kr för ett spel som tar 180 h men hälften av det är bara grind och/eller springande fram och tillbaka.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Ser fult ut med. Har mycket svårt för dom där kantskallarna minecraft kör med.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Ser fult ut med. Har mycket svårt för dom där kantskallarna minecraft kör med.

Svamparna skall i alla fall se sådana ut, för dom är ju kantareller.

(Förlåt, var tvungen.)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Jag tror det är för första månaden bara, sen kostar det 99:-/månaden om jag inte minns fel.

Avbryter man automatisk betalning är det bara att förnya sen när nuvarande gått ut. Kanske har jag haft tur, men ser att det fortfarande kostar 10 kr
https://www.microsoft.com/sv-se/p/xbox-game-pass/CFQ7TTC0KGQ8...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Ambassadör
Xbox

Strong trådstart och slutsats baserat på 1 recension!

Inte många recensioner ute än, men ligger på 76 på MC/OC vilket väl är helt i linje med förväntningarna. Att det är ett kort, enklare co-op spel med återspelbarhet främst riktat till kids/familjer har ju varit allmän kännedom länge. Tror att det här kommer att växa enormt!


signatur

Jump in.

Gnällkuk
Skrivet av conthox:

@trickeh2k: Mycket av den negativa kritiken som han riktade mot Minecraft: Dungeons kan ju tillämpas på andra spel t ex Diablo också. (Varför är något Ok i ett spel men inte i ett annat? Kanske beror på andra saker som kompenserar?)

Sedan så tillhör jag den (lilla?) skaran som tycker att spelen rent generellt är för stora idag. Så 200 kr för ett par timmars underhållning är helt Ok, så länge man känner att det var roligt och inte bara är en transportsträcka från ena änden till den andra som en del långa spel är. Hellre en mindre slant för kvalitet än 600 kr för ett spel som tar 180 h men hälften av det är bara grind och/eller springande fram och tillbaka.

Visst kan det tillämpas på andra spel, men det går ju inte riktigt att jänföra Diablo med detta, det är ju milsvid ifrån.

Well, jag håller inte riktigt med men jag förstår vad du menar. Sällan jag tyvärr slutför spel, kanske inte för att de behöver vara dåliga men man tappar liksom tråden på något sätt. Däremot finns det ju helt klart spel som bara är långa för att de lagt till för mycket av samma sak så det bara blir repetativt.

Men, håller med dig att jag hellre lägger två hundra spänn på något som ger mig sann glädje än 600 spänn på något halvdassigt skärp (90% av alla AAA-spel, typ).

Skrivet av magma:

Avbryter man automatisk betalning är det bara att förnya sen när nuvarande gått ut. Kanske har jag haft tur, men ser att det fortfarande kostar 10 kr
https://www.microsoft.com/sv-se/p/xbox-game-pass/CFQ7TTC0KGQ8...

Noterade också det, har prenumererat tidigare vid två tillfällen, däremot har det nog gått minst 4 månader mellan varje tillfälle. Antar att man inte kan pausa och återuppta hela tiden för 10 spänn dock

Skrivet av Mortaigne:

Strong trådstart och slutsats baserat på 1 recension!

Inte många recensioner ute än, men ligger på 76 på MC/OC vilket väl är helt i linje med förväntningarna. Att det är ett kort, enklare co-op spel med återspelbarhet främst riktat till kids/familjer har ju varit allmän kännedom länge. Tror att det här kommer att växa enormt!

Behöver verkligen inte mer än denna recension, han går igenom precis allt vad som finns och det är en person jag följer så vi brukar tycka rätt lika. Vet inte heller vad du menar med "strong trådstart"?

Fokusen och inriktningen har jag inget problem med, men vad är värdet i återspelningen när det inte verkar tillföra nästan något? Utöver det, buggigt. Men det kanske är som med AAA-spel, om ett år är spelet vad det borde ha varit :>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Trodde folk något annat? Vi har ju fått info inte bara från utvecklarna utan genom videos också att det här är 5-åringarnas Diablo. Det är ingen diss, utan det är så otroligt simpelt inte bara hur man springer runt och dödar fiender och samlar loot, utan hela världen omkring det också.

Fast vadå, är det verkligen så att det är marknadsfört för barn? För det är inte vad jag sett, men det är klart, har kanske missat det.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skägg.
10 Chambers

Känns som de varit öppna med att kampanjen i sig kommer vara kort men att det har högt återspelningvärde, det fanns flera grejer att skriva på för att öka motståndet och därmed lootpotentialen.


signatur
Gnällkuk
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Känns som de varit öppna med att kampanjen i sig kommer vara kort men att det har högt återspelningvärde, det fanns flera grejer att skriva på för att öka motståndet och därmed lootpotentialen.

Jag ser inte riktigt hur det ska vara högt återspelningsvärde, men du som har haft tillgång till slutna betan kanske kan berätta mer. Återspelningsvärdet ligger ju i att kunna göra nya saker, med högre svårighet givetvis men det känns inte som det är något vidare värde om det enda som högre svårighetsnivå tillför är lite mer loot och lite svårare, det är ju ändå extremt begränsat med skills, inget träd att bygga vidare på eller dylikt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av magma:

Med tanke på hur billigt game pass för pc är (10 kr vad jag sett de senaste månaderna) så är det svårt att klaga. Detta om något är väl en bra kandidat för mobiler också? Platsar sig nog bra med diablo immortal

Är väl runt 150kr för dom som redan använt det erbjudandet.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Hipshot:

Fast vadå, är det verkligen så att det är marknadsfört för barn? För det är inte vad jag sett, men det är klart, har kanske missat det.

Det här kan låta konstigt, men hur de valt att marknadsföra det är ju sak samma. Vi vet ju alla just av hur simpelt allt är att det här inte direkt är riktigt till folk som tycker om Diablo, helst när det, så vitt jag hängt med, inte ens finns något skillträd eller skill points. Finns inte ens tonvis med spännande loot.

Det är för en yngre publik, samtidigt som det är väldigt, väldigt nybörjarvänligt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av trickeh2k:

Jag ser inte riktigt hur det ska vara högt återspelningsvärde, men du som har haft tillgång till slutna betan kanske kan berätta mer. Återspelningsvärdet ligger ju i att kunna göra nya saker, med högre svårighet givetvis men det känns inte som det är något vidare värde om det enda som högre svårighetsnivå tillför är lite mer loot och lite svårare, det är ju ändå extremt begränsat med skills, inget träd att bygga vidare på eller dylikt.

Näe inte jag heller. Nio olika banor och även om de slumpas fram ser det ut som att det ändå kommer kännas likadant varje gång.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av baxtex:

Är väl runt 150kr för dom som redan använt det erbjudandet.

Låter man prenumerationen gå ut så kan man använda samma erbjudande igen, däremot har jag inte fått voucher (som man får med t ex köp av nytt grafikkort) att fungera.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Alla hundratals miljoner $$$ Microsoft drar in på Minecraft har återinvesterats väl till oss spelare ser jag...

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av trickeh2k:

Jag ser inte riktigt hur det ska vara högt återspelningsvärde, men du som har haft tillgång till slutna betan kanske kan berätta mer. Återspelningsvärdet ligger ju i att kunna göra nya saker, med högre svårighet givetvis men det känns inte som det är något vidare värde om det enda som högre svårighetsnivå tillför är lite mer loot och lite svårare, det är ju ändå extremt begränsat med skills, inget träd att bygga vidare på eller dylikt.

Färdighetsträd är ersatt med enchants på vapen, där jag tror mycket av kulfaktorn kan hittas med olika kombinationer. Spontant tror jag Dungeons kanske inte har något att erbjuda hardcore-action-rollspelaren som lirar Diablo på hårigaste svårighetsgraden. Snarare de som är ute efter en social upplevelse med andra, lite som Sea of Thieves.


signatur
Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det här kan låta konstigt, men hur de valt att marknadsföra det är ju sak samma. Vi vet ju alla just av hur simpelt allt är att det här inte direkt är riktigt till folk som tycker om Diablo, helst när det, så vitt jag hängt med, inte ens finns något skillträd eller skill points. Finns inte ens tonvis med spännande loot.

Det är för en yngre publik, samtidigt som det är väldigt, väldigt nybörjarvänligt.

Ja, jag vet inte, jag gissar att ni ger det 3 och skriver att det är riktat mot nybörjare och/eller yngre spelare. Eller så ger ni det två och skriver att det är ett dåligt action-rpg och ett dåligt zelda =D


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Hipshot:

Ja, jag vet inte, jag gissar att ni ger det 3 och skriver att det är riktat mot nybörjare och/eller yngre spelare. Eller så ger ni det två och skriver att det är ett dåligt action-rpg och ett dåligt zelda =D

Vad nu Zelda har med Diabloish-spel att göra


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

https://old.reddit.com/r/Games/comments/goid4z/minecraft_dung...

Dom flesta här verkar tycka det är ett spelvärt spel.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Vad nu Zelda har med Diabloish-spel att göra

Zelda är ju snubben som har en grön hatt precis som Dumbledoor i Diablo, som han använder i sitt sökande efter härskarringen som kan tämja draken Paarthurnax för att använda i kriget mot the white walkers.

Eller blandar jag ihop det med Star Wars nu?

Skrivet av Vercadi:

https://old.reddit.com/r/Games/comments/goid4z/minecraft_dung...

Dom flesta här verkar tycka det är ett spelvärt spel.

Det kanske handlar om förväntan vs vad det är. Så att det inte blir en ny No man's sky eller liknande.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar