Trailern för nya Nolan-rullen i Fortnite var bara början

Robot
Trailern för nya Nolan-rullen i Fortnite var bara början

I sommar ska spelet köra biovisning av en hel film.

#fortnite


Medlem

Jag minns när jag 2009 satt och spelade Prototype, hur olustigt det kändes när de hade en funktion som visade reklam på busskurer och dylikt, reklam som var anpassad beroende på var du bodde, i Sverige hade de bland annat reklam från försvarsmakten.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Quake-konnässsör

Har för mig att reklam var något som var tänkt i Quake Live (Quake 3 Arena), att företag skulle kunna köpa in sig på olika reklamplatser på olika banor för att marknadsföra diverse olika saker.

Också en av anledningarna för att Quake Live var gratis då det begavs sig, men efter några år så verkade de skita i det och spelade blev att kosta 10 dollar istället för att lägga ned energi på marknadsföra reklam möjligheterna i spelet.

Medlem

Det finns ett svenskt bolag som pysslar med att sälja annonser i spel redan, det är dock bara i mobilspel. Jag kan se det fungera i vissa spel, tex sport och racing där det sker naturligt med reklampelare. Även spel som fortnite/pubg/warzone där det finns busshållplatser med fake reklam redan. Kan även köpa det om det innebär att f2p spel är f2p med hjälp av reklamintäkter och utan massa lootboxar och mikro. Däremot känner jag mig helt emot att se valfri sportdrycksreklam i God of war.

Medlem

Runt mig, på jobb, utanför jobbet, här, överallt, så pratade folk om den där fortnight-dödaren Apex, men det skrivs bara om Fortnight fortfarande?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Runt mig, på jobb, utanför jobbet, här, överallt, så pratade folk om den där fortnight-dödaren Apex, men det skrivs bara om Fortnight fortfarande?

Fortnite har ökat med 100 miljoner registrerade användare, från 250M till 350M, mellan november 2019 och april 2020. Så spelet går nog sanslöst bra, fortfarande.

Apex legends hade jämförelsevis 70 miljoner registrerade spelare i november 2019. Så många spelare där också. Men Fortnite tycks stå stabilt som herren på BR-täppan.

Edit: Källor (gud vet hur trovärdiga): https://www.statista.com/statistics/746230/fortnite-players/ https://culturedvultures.com/how-many-people-play-apex-legend...


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Skribent
Skrivet av Belfry:

Jag minns när jag 2009 satt och spelade Prototype, hur olustigt det kändes när de hade en funktion som visade reklam på busskurer och dylikt, reklam som var anpassad beroende på var du bodde, i Sverige hade de bland annat reklam från försvarsmakten.

Splinter Cell körde ju något liknande tror jag. Nu tror jag den inte var helt specifik för vart man bodde, men reklam av europeiska produkter i europeiska städer etc.


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar