Anthem - Vad krävs för att spelet ska bli bra?

Gör de det till en tajt singleplayer-upplevelse med episk story och bra balans mellan RPG och Action så är de förlåtna.

Låt andra utvecklare göra slappa lootshooters, det ska inte vara Biowares grej.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Klart man ger den en chans, jag äger ju spelet.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag förstår knappt hur de kunde misslyckas så brutalt när de hade alla chanser att göra något riktigt bra. Världen är fantastiskt vacker och den inbjuder till utforskande...något som går HELT förlorad när man direkt från start ska teleporteras direkt till något quest-område. Lootet var helt fel...orkar inte ens lista allt.
MEN, jag skulle kunna ge det en chans till ifall de erbjöd en fri weekend eller något liknande samt helst sänkte priset. Det skulle vara svårt att enbart lita till de första intrycken med tanke på originalsläppet, men ifall folk som redan ägde det tog upp det igen och gav det positiva recensioner så kanske.

Det jag isåfall skulle vilja se är en öppen värld som man når direkt från basen, där man kan kasta sig ut direkt i utforskandet och kanske inom sin tid låsa upp transporter till områden längre bort, likt flightpaths i WoW. Helst hade jag sett det utforskandet på en helt annan nivå, där basen kunde varit t ex skeppet man kom till planeten, en koloniseringstransport eller liknande där det inte finns en redan etablerad värld. Utforska de vidsträckta omgivningarna, upptäck en historia och kanske ett främmande eller uråldrigt hot?
Bra singelplayer och co-op utan att tvingas ihop i grupper med andra ifall man inte känner för det hade ju också varit trevligt. Det lilla jag minns av min Origin-vecka var att man kastas ihop med något grinding lag som redan gjort en bana 200 gånger och helt aningslöst ska försöka förstå vad det hela handlar om och går ut på samtidigt som man försöker hinna ikapp de andra. Upplevelse och inlevelse helt förlorade.

Den ursprungliga storyn var ju bara tvärdum. Man har "hjältarna" (freeriders eller nåt?) som förlorar ett sketet uppdrag och efter vad, år som befolkningens försvarare med sina liv som insats, helt plötsligt blir utstötta och bespottade? Löjligt.
Klarar man inte av att göra något vettigare av det här materialet kanske man borde göra mobilspel istället.

Medlem

Jag tillhör en av dom få som gillade Anthem. Var det perfekt? Nej långt ifrån, men jag hade roligt i 40-50 timmar innan jag lade det på hyllan. Kommer jag ge det en ny chans? Ja, varför inte, om dom förbättrat det så är det verkligen ingen omöjlighet. Jag kan dock inte på rak arm säga vad som behövs för att jag skall spela det igen.
Jag är rätt lättlurad, så en intressant trailer och jag testar det säkert.....

Medlem

Jag gillade Anthem. Ganska mycket till och med.
Det största problemet jag hade var att det var så kort.
Känslan att flyga runt och skjuta var bra, storyn var intressant och jag gillade karaktärernas utveckling, dessa saker är viktigast för mig och detta gjorde Anthem bra -- förutom att det var så sjukt kort!
Jag förstår folk som vill ha bättre loot-system etc men jag brydde mig inte jättemycket om det.. bara jag får mer story blir jag nöjd. Storyn behöver antingen vara minst 4 ggr längre, eller få såna där utlovade kapitel regelbundet.

Det tog nästan ett år för mig att ge upp på Anthem.. för nu kanske ett kapitel kommer snart.. vilken dag som helst!! men nej.. inget kom.

Känner mig som en krigsänka vars make är missing in action, som sitter vid telefonen och väntar på samtalet som säger att han är på väg hem, långt efter att kriget är slut.

Och sen fick jag höra att de kommer lägga MINDRE fokus på story i Anthem 2.0

Heartbreak.

Medlem

Gav det inte ens en första chans

Medlem

Ja, om det är gratis.

Medlem

Kommer aldrig förlåta deras lögner (EA,Bioware) och tycker inte andra ska det heller så att dom nån gång förlorar helt dom förtjänar inte bättre speciellt EA.

Medlem

Körde sp-kampanjen var mer än nöjd.

12
Skriv svar