Ditt största spel-ögonblick?

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Jag har spelat mycket och länge och skulle kunna räkna upp flera mäktiga stunder då man lirade spel på 80 och 90 talet.

Men krasst. Det mäktigaste spelet är The Witcher 3. Det var vid flera tillfällen som jag storbölade eller skrattade högt som en galning i det spelet.

Inget spel har kommit nära. Det finns andra spel som varit känslosamma eller fantastiskt bra men inget som varit en sån heltäckande upplevelse.
Jag avundas er som har denna resa framför er.

Bra jobbat! Nu vill jag spela om The Witcher 3

Medlem

De inledande ögonblicken av Morrowind. Efter att jag kommit ut från Census office och insikten om att det inte fanns några kulisser långsamt sjönk in. Att allt vad jag såg, det kunde jag ta mig till. Interagera med. Stjäla. Mörda. Aldrig förr eller senare har jag varit med om något lika mind blowing.

Andra ögonblick som förtjänar ett omnämnande är första konversation med reapers I Mass Effect. samt den dolda Zeratul-kartan i Starcraft: Brood War. Båda gav mig gåshud.

***

För övrigt instämmer jag med @laddemannen. Det första ME är, trots gameplay, i en klass för sig. Story och stämning är snudd på perfekt.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

12
Skriv svar