Du kommer sannolikt inte uppleva hela The Last of Us 2-storyn under en genomspelning

Robot
Du kommer sannolikt inte uppleva hela The Last of Us 2-storyn under en genomspelning
NuZ
Testpilot

Jag biter i tungan
Tror spelet blir bättre än saxletar gameplayet från 1an men med betydligt sämre story. Får se helt enkelt. Är ju ps4ans svansång. Tror faktiskt mer på Ghost som verkar vara riktigt nice


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

@NuZ:

Storyn har ju blivit bekräftad att sätta en stor spik i kistan på det som många kallade ett utav de bästa spelen som har gjorts.
Detta blir det sista Tlou-spelen för ingen, förutom A. Sarkeesian, kommer tycka att det var en bra fortsättning på storyn.

Men jag håller med, gameplayet kommer förhoppningsvis vara bättre. Men i min mening så var det storyn och karaktärerna som gjorde spelet- och eftersom dom nu mördar allt som var bra med första spelet så har jag inga förhoppningar alls på att det kommer vara värt att lägga en krona på.

Fragtjuv

Jag är väldigt sugen på spelet och kan knappt vänta till den 19:e. Väldigt många har påpekat för mig att ”du och alla andra kommer att hata storyn” men jag tar det lugnt tills jag spelar. Då kan jag skapa mig en egen uppfattning.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Moderator | Testpilot
Skrivet av werme:

@NuZ:

Storyn har ju blivit bekräftad att sätta en stor spik i kistan på det som många kallade ett utav de bästa spelen som har gjorts.
Detta blir det sista Tlou-spelen för ingen, förutom A. Sarkeesian, kommer tycka att det var en bra fortsättning på storyn.

Men jag håller med, gameplayet kommer förhoppningsvis vara bättre. Men i min mening så var det storyn och karaktärerna som gjorde spelet- och eftersom dom nu mördar allt som var bra med första spelet så har jag inga förhoppningar alls på att det kommer vara värt att lägga en krona på.

Kan vi inte bara sluta med sådana här kommentarer, seriöst? Jag är själv intresserad av storyn av olika skäl. Det kan mycket väl vara så att det blir som du säger, men det som stör mig är att man ofta uttrycker sig på ett sådant sätt att "det är så" - när det inte är sant.

Om något blev jag mer intresserad av spelet när jag läste summeringen av storyn och jag är långt ifrån ensam. Alla har olika åsikter givetvis - men för min del gillar jag att de faktiskt försöker ge oss något man inte trodde skulle hända. Hur det sedan blir i slutändan får vi ju vänta och se, då det givetvis finns en chans att inte jag kommer tycka om det heller.

Till alla som är negativt inställd efter att ha läst summeringen, gör en summering av första spelet så märker ni att det inte får TLOU att låta så intressant heller. En summering får det låta som nästan vilken tråkig zombie-story som helst, men när man väl får spela det och se allt själv blir det helt annorlunda. Här talar jag givetvis från egen erfarenhet.

Kan vi inte bara vänta tills spelet kommer ut, spela det (inte gå efter vad andra säger) och sedan diskutera om det är en stor spik i kistan?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

FM-guru
F.d. Sisyr

Att TLOU låter rätt ointressant efter en "storysummering" är väl inte särskilt konstigt? Det har ju en väldigt banal story. Däremot håller berättartekniken, skådespelare etc hög klass vilket förstås lyfter upplevelsen.

Tvåan kan jag inte uttala mig om. Inte tagit del av läckorna och hoppas det fortsätter så.

Medlem

Jag tror fortfarande det kommer bli ett bra spel men TLOU är nog inte rätt spel att göra ett sånt här story beslut med.

Jag har läst spoilersen och PERSONLIGEN tror jag inte det kommer bli så shit som internet verkar tycka. Jag gillar när det är lite shockerande moment i spel och film men som sagt jag vet inte om TLOU var rätt spel att köra den taktiken med. Men har fortfarande väldigt svårt att tro att spelet kommer bli dåligt.

De har ju dock verkligen gått emot alla sina fans förväntningar. Även fall om dem har en vision så handlar det ju om att dra in pengar. Jag tror de kommer dra in pengar på spelet men garanterat mindre pga denna utveckling och Naughty Dog har också sabbat sitt rykte ganska hårt. Inte bra för ett företag så förstår inte vad deras mål är riktigt.

Det hade varit väldigt intressant att se folks reaktioner om leaksen aldrigt hittat ut.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Kan vi inte bara sluta med sådana här kommentarer, seriöst? Jag är själv intresserad av storyn av olika skäl. Det kan mycket väl vara så att det blir som du säger, men det som stör mig är att man ofta uttrycker sig på ett sådant sätt att "det är så" - när det inte är sant.

Om något blev jag mer intresserad av spelet när jag läste summeringen av storyn och jag är långt ifrån ensam. Alla har olika åsikter givetvis - men för min del gillar jag att de faktiskt försöker ge oss något man inte trodde skulle hända. Hur det sedan blir i slutändan får vi ju vänta och se, då det givetvis finns en chans att inte jag kommer tycka om det heller.

Till alla som är negativt inställd efter att ha läst summeringen, gör en summering av första spelet så märker ni att det inte får TLOU att låta så intressant heller. En summering får det låta som nästan vilken tråkig zombie-story som helst, men när man väl får spela det och se allt själv blir det helt annorlunda. Här talar jag givetvis från egen erfarenhet.

Kan vi inte bara vänta tills spelet kommer ut, spela det (inte gå efter vad andra säger) och sedan diskutera om det är en stor spik i kistan?

Om ett spel blir försenat om och om igen så är det i sig en orsak till oro. Från vad man har hört från utvecklare som slutat så har hela processen var ett politiserat helvete.


signatur

Metal is best served heavy.

Avstängd

@1337Figaro:

Om det vore så väl att det "chockerande" vore det enda som verkade dåligt. Den delen i sig är ju såklart menat som ett politiskt ställningstagande (om man följer ultra-feminister så förstår man vad jag menar...) + man har hela HBTQ narrativet, och det tycks ju vara en relativt stor del av handlingen (finns typ 8 timmar cut-scenes, vill jag minnas).

Bara för att Hollywood har gått all-in när det gäller det där med att var "woke" så behöver man ju inte göra samma grej för spel, bara för att haka på miljarder-aktiviseterna i Hollywood. Det här är tillfällig hipp grej bara, att sitta på sin höga häst och dels hata mot män / fans och sen samtidigt tro att man är någon slags blandning av rockstjärna/politiker. Det här kommer vara mer "cringe" än tribal-tatueringar om 5 år, för det kommer inte hålla (och det håller redan på att krackelera).

De olagliga aktiviteter som Sony / ND sysslat med vad gäller att förstöra för vissa kanaler på YT gör att man absolut inte vill stödja vare sig ND eller Sony. Jag tänker definitivt inte köpa PS5 efter vad de gjorde och fortfarande ägnar sig åt.

Medlem

Allt om storyn har gjort mig jävligt orolig för ett spel jag verkligen sett fram emot. Har ingen lust att spela genom woke feminist propaganda. Kommer skita i att köpa tills man läst några recensioner efter släpp, för att se hur illa det är.

Edit: Läste genom story leaken. Om den stämmer så kommer jag skita i att spela. Låter som ren och skär SJW idioti.


signatur

I drank what?

Medlem

Absolut älskade ettan med Joel och Ellie. Men kommer nog vänta lite med 2an


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Känns som folk överreagerar en smula. Jag blir nästan mer sugen bara för allt hat mot spelet :P.

Medlem

Är väl numera normalt att de som slänger ur sig ord som ”woke”, ”sjw” och ”hbtq/Feminism narrativ” som skäl till att hata något överlag alltid överreagerar (oavsett hur bra slutprodukten är). Är bara att ignorera sådana kommentarer och istället njuta av spelupplevelsen.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av matt76:

Är väl numera normalt att de som slänger ur sig ord som ”woke”, ”sjw” och ”hbtq/Feminism narrativ” som skäl till att hata något överlag alltid överreagerar (oavsett hur bra slutprodukten är). Är bara att ignorera sådana kommentarer och istället njuta av spelupplevelsen.

Det handlar inte om det, ingen vill få tvingad narrativ nedkörd i halsen, oavsett om du är v eller h


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Där kom klassikern ”tvingad narrativ nerkörd i halsen” också, underbart


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

eld
Medlem
Skrivet av matt76:

Där kom klassikern ”tvingad narrativ nerkörd i halsen” också, underbart

Eller att man ens spelade igenom första last of us om man blir så arg över feminism

Medlem

Ja, lite komiskt att en del börjar skrika om feminism och hbtq narrativ som skäl att hata TLOU2 när första spelet tog upp samma ämne, med en huvudperson (ellie) som var Hbtq


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Man kan alltså råka missa delar av berättelsen, likt de flesta väljer att missa hur Naught Dogs personal behandlats genom utvecklingen av spelet...

Medlem
Skrivet av Harmond:

@1337Figaro:

Om det vore så väl att det "chockerande" vore det enda som verkade dåligt. Den delen i sig är ju såklart menat som ett politiskt ställningstagande (om man följer ultra-feminister så förstår man vad jag menar...) + man har hela HBTQ narrativet, och det tycks ju vara en relativt stor del av handlingen (finns typ 8 timmar cut-scenes, vill jag minnas).

Bara för att Hollywood har gått all-in när det gäller det där med att var "woke" så behöver man ju inte göra samma grej för spel, bara för att haka på miljarder-aktiviseterna i Hollywood. Det här är tillfällig hipp grej bara, att sitta på sin höga häst och dels hata mot män / fans och sen samtidigt tro att man är någon slags blandning av rockstjärna/politiker. Det här kommer vara mer "cringe" än tribal-tatueringar om 5 år, för det kommer inte hålla (och det håller redan på att krackelera).

De olagliga aktiviteter som Sony / ND sysslat med vad gäller att förstöra för vissa kanaler på YT gör att man absolut inte vill stödja vare sig ND eller Sony. Jag tänker definitivt inte köpa PS5 efter vad de gjorde och fortfarande ägnar sig åt.

Jag har iofs inte läst alla spoilers men jag förstår varför folk är arga. Men för mig personligen är det inte en lika big deal som det verkar vara för många andra. Det suger att vissa företag håller på med massa sketchy skit men om jag ska vara helt ärlig så orkar jag inte bry mig i de flesta fallen mer än att då tycka det suger. Känner inget direkt moraliskt ansvar eller skuld över att köpa en produkt av ett företag pga svineriet som pågår bland topdogsen. Om det nu inte handlar riktig ren ondska så att säga

Jag pallar inte att följa allt politiskt och ultra-feminism som du kallar det. Jag vill bara sitta och spela ett spel och chilla. Har de en för stark agenda som på något sätt förstör spelet för mig så är väl det trist men inte hela världen. Jag har inget emot HBTQ narrativ så länge spelet är välgjort, jag har aldrig stött på ett HBTQ narrativ i ett spel förut så kan vara intressant att se hur det ser ut.

Folk är passionerade och blir frustrerade över sånt här, jag förstår. Jag av någon anledning bryr mig bara om jag kommer ha kul när jag väl spelar spelet.

Jag kommer dock vänta till en rea eller något för jag tycker som sagt utvecklingen är skev men inte så skev att jag blir bokstavligt talat arg över situationen. Jag kanske kommer avsky det men vill ändå vänta och se vad som händer när spelet väl släpps innan jag dömer ut det som ren skit.

Medlem

Intressant video.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Avstängd

Har läst spoilers och kommer troligen inte att köpa spelet pga det. Jag är glad att dom kom ut så man inte slösade pengar.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
GOTY 2020

Blir med största sannolikhet goty 2020 redan innan det har ens har släppts. Alla negativa kommentarer hit o dit e ju sorgliga HBTC bögar som gnäller som vanligt. Att ni ens orkar tar eran dyrbara tid i dessa corona tider är ett under

Skrivet av gorbatjov:

Känns som folk överreagerar en smula. Jag blir nästan mer sugen bara för allt hat mot spelet :P.

Folk är så jäkla känsliga nu för tiden. Eller är det så att folk i högre utsträckning är sekteristiska och att de därför känner att annorlunda perspektiv försöker "omvända" dem? För det går ju att uppskatta en story, som innehåller perspektiv och åsikter en personligen inte håller med om. En story kan också innehålla detta utan att det görs något som helst försök att "få tvingad narrativ nedkörd i halsen".

Nåväl, vi får väl se efter att vi kört igenom spelet (en eller flera gånger) hur bra eller dåligt det faktiskt var.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Vet inte ens om jag kommer orka köra 2:an en gång, gillar inte Ellie och känner att jag kommer ledsna på spelet eftersom man är henne denna gång. Hon är sån tråkig person.

Och nej, det är inte för hon är homosexuell. Illa att man ens ska behöva förtydliga det idag.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

Det handlar inte om det, ingen vill få tvingad narrativ nedkörd i halsen, oavsett om du är v eller h

Vem tvingar dig att spela? Det är Naughty Dogs spel och de får väl skriva storyn och karaktärerna på det sättet de vill?

Medlem

Jag kommer vänta. Tycker vissa delar av den läckta historien (om den faktiskt stämmer) är en otrolig besvikelse. Men jag kommer förmodligen spela igenom det vid ett senare tillfälle.

Sen tycker jag att ND har skött kritiken väldigt dåligt, framför allt på YT där dom har försökt stänga ner kanaler som pratar om läckan och är oroliga över manuset.

Är mycket mer sugen på att spela Sushima nu efter trailern så det kommer att bli ett köp av det istället.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Thane:

Vem tvingar dig att spela? Det är Naughty Dogs spel och de får väl skriva storyn och karaktärerna på det sättet de vill?

Ja det är deras förlust.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

@WarpGuN:
De går nog inte under ändå.

Medlem

Jag kommer nog inte köpa spelet när det kommer ut.
Hypen på Tvåan har dött efter mer än 7 års utveckling (som verkar har varit en total katastrof) till ett spel som inte håller upp så mycket som när den kom ut. Tycker att spelet ser pretanös ut och läckorna om hur Naughty dog har behandlat sina anställde och stoyrn i sig själv har gjort mig sval.
Sen att både Sony och Naughty Dog har missbrukade DMCA mot folk som talar om läckorna ser jag negativ på. Det gör att fler och fler människor kommer att kolla upp läckorna och spä på allt negativa om spelet.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Ghost of Toshiba blir spelet jag först kommer välja då jag inte har råd med två fullprisspel så tätt inpå varandra.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

12
Skriv svar