Ladda ner Civ VI gratis nu

Robot
Ladda ner Civ VI gratis nu

GTA V förra veckan, Civ VI denna. Det går bra nu, Epic.

#civilization-vi, #epic-games-store, #gratis


Medlem

Jag måste erkänna att det slår mig med häpnad att de ger bort titlar som dessa gratis.

Men med det sagt, så tänker jag fortfarande avstå EGS.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Där fick dem mig på kroken


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

De är uppskattande att Epic Games gör sådan här erbjudande varje vecka, finns ju en chans att kunna gilla andra spel att spela som man aldrig ha spelat tidigare.

Jag har inte direkt fattat varför folk hatar på Epic Games, ingen verka hatar på Origin när deras klient är betydligt sämre än EGS eller annan klient.


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Medlem

@DJ-SAAB: Varför folk hatar Epic games och dess store är att dom köper exklusiv rätt att bara ha spelen på deras store och inte på tex Steam, oftast är det tidsbegränsat satt spelen kommer till andra affärer senare. Men då är folk redan upprörda.

Medlem

Varför klagar alla på Epic så mycke?

FM-guru
F.d. Sisyr

Kul att ryktet stämde. Blir till att tanka direkt.

Medlem

Man tackar

För att ha funnits i mindre än 2 år är den riktigt stabil. Minns hur länge det tog för steam att bli det? Och det har funnits sen 2003 om jag inte minns fel.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Jag är chockerad över att de ger bort så mycket. Det förändrar inte att jag ogillar exklusivitet, men även om de kommer in på marknaden genom både generositet och fulspel så är konkurrens i allmänhet bra. Även om just spel distributörer skapar problemet med mycket program på datorn. En sak som de skulle kunna börja konkurrera med är kanske själv plattformen, att inte konstant behöva uppdatera den (uplay), inte defaulta till reklampopup (steam) eller låta oss flytta spelinstallationer (origin)...

Tänk att vara en fattig unge idag, det flödar verkligen över med gratis eller nästan gratis spel och datorer från 2010 är kapabla att spela nya spel. När jag var typ 10 så fick man leta igenom pallkragar på GeKås för att ha råd att spela.

Medlem

Nice. Första spelet jag någonsin installerar via EGS. Resten ligger bara i mitt bibliotek och skräpar. Kanske kommer sonen att prova något av dom när han blir äldre.

Medlem
Skrivet av xverminator:

Varför klagar alla på Epic så mycke?

Jag har aldrig förstått det riktigt. Men jag har inte undersökt det så mycket heller, men det verkar som att en del tycker att det är jobbigt att ha mer än en plattform att ha spel på. För min del så bryr jag mig inte ett dugg när ett spel bara är två musklick bort, för att öppna en annan plattform.

Att de ger bort spel ser jag som positivt för konkurrensen. Dessutom gynnar det främst personer som kanske inte har råd med spel på samma sätt som många andra.

Medlem
Skrivet av DJ-SAAB:

De är uppskattande att Epic Games gör sådan här erbjudande varje vecka, finns ju en chans att kunna gilla andra spel att spela som man aldrig ha spelat tidigare.

Jag har inte direkt fattat varför folk hatar på Epic Games, ingen verka hatar på Origin när deras klient är betydligt sämre än EGS eller annan klient.

Det hela började när Deep Silver meddelade att Epic hade betalat dem för att Metro Exodus skulle bli exklusivt till Epic Store, 2 veckor innan release. Sen har det fortsatt så, inte med så pass kort varsel som med Metro, men med en rad titlar som var på väg till Steam. En annan kontroversiell sak med Epic är att en stor del av företaget ägs av Tencent, som i sin tur kontrolleras av kinesiska staten, vilket har väckt oro kring datainsamling och censurering, en oro som växte rejält efter att Blizzard, som också ägs av Tencent, bannade en spelare för att yttrat sitt stöd för demonstrationerna i Hongkong.

Medlem

ajuste fan, bra, skitbra spel ju


signatur

//monster

Medlem

Woohoo! Epic <3

Medlem

Jag har sagt det förr och säger det igen Epic game store är det absolut bästa som någonsin hänt pc spelmarknaden!

Medlem
Skrivet av xverminator:

Varför klagar alla på Epic så mycke?

Tror att det har att göra med för mycket fritid???

Medlem

Samma dag som det släpps en expansion för 450 kr. Vilken slump

Medlem

Gratis är gott. Tack för tipset!

Medlem

Final fantasy VII nästa vecka då?

Medlem

Grymt, detta + att ff9 precis släppts på Game Pass... Har lite att göra det närmsta 🙂

Medlem

Intressant hur folk klagar på att epic, i många fall också hjälp utvecklare ekonomiskt, men att dom vill ha exklusivitet till sin store/launcher, men när sony och playstation släpper exklusiva spel är det det bästa som hänt någonsin.

Skrivet av Vercadi:

men när sony och playstation släpper exklusiva spel är det det bästa som hänt någonsin.

Vem säger det? Och hur många gånger har Sony kommit in och tagit bort ett spel från en annan platform bara veckor eller månader innan release? Hur många % av Sonys aktier ägs av kinesiska staten?


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem
Skrivet av totalwarplayer:

Vem säger det? Och hur många gånger har Sony kommit in och tagit bort ett spel från en annan platform bara veckor eller månader innan release? Hur många % av Sonys aktier ägs av kinesiska staten?

Bokstavligen alla som är ett playstation fan? eller att "playstation vinner konsolkriget" osv

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Intressant hur folk klagar på att epic, i många fall också hjälp utvecklare ekonomiskt, men att dom vill ha exklusivitet till sin store/launcher, men när sony och playstation släpper exklusiva spel är det det bästa som hänt någonsin.

Varför jämför du två skilda saker?

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Det hela började när Deep Silver meddelade att Epic hade betalat dem för att Metro Exodus skulle bli exklusivt till Epic Store, 2 veckor innan release. Sen har det fortsatt så, inte med så pass kort varsel som med Metro, men med en rad titlar som var på väg till Steam. En annan kontroversiell sak med Epic är att en stor del av företaget ägs av Tencent, som i sin tur kontrolleras av kinesiska staten, vilket har väckt oro kring datainsamling och censurering, en oro som växte rejält efter att Blizzard, som också ägs av Tencent, bannade en spelare för att yttrat sitt stöd för demonstrationerna i Hongkong.

Kände inte till detta med Tencent och Epic. Blir en fet uninstall på hela launchern och önskar jag spela något av de spel som skänkes bort gratis så betalar jag hellre med pengar via någon annan tjänst än med data till en kommunistdiktatur.


signatur

Det blir bara mer och mer data...

Medlem
Skrivet av majsalle:

Kände inte till detta med Tencent och Epic. Blir en fet uninstall på hela launchern och önskar jag spela något av de spel som skänkes bort gratis så betalar jag hellre med pengar än med data till en kommunistdiktatur.

Då hoppas jag du gör samma med Battle net, Spotify och allt från Paradox eftersom de har en hel del procent i dem alla.
League of Legends äger de helt och en hel del av PubG. Menar inget illa men bäst att vara konsekvent om man ändå ska köra på det.

Är en del som de har "stakes" i.

5% ownership in France's Ubisoft, purchased from Vivendi following Vivendi's failed attempt to buy out Ubisoft in March 2018
80% ownership in the New Zealand company Grinding Gear Games, the developers of the game Path of Exile.
Full ownership of Riot Games, the American developers of League of Legends
Approximately 84% ownership in Finnish mobile game developer Supercell
40% ownership of American developers Epic Games, which was used to launch Fortnite
Approximately 15% ownership of American mobile game developer Glu Mobile
5% ownership of American publisher/developer Activision Blizzard
5% ownership of Swedish publisher Paradox Interactive
Majority ownership in Switzerland-based mobile game developer Miniclip
Full ownership of Norwegian publisher Funcom.
Minority share in Japanese developer PlatinumGames
Minority share in German developer Yager Development


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem
Skrivet av Taskman:

Då hoppas jag du gör samma med Battle net, Spotify och allt från Paradox eftersom de har en hel del procent i dem alla.
League of Legends äger de helt och en hel del av PubG. Menar inget illa men bäst att vara konsekvent om man ändå ska köra på det.

Är en del som de har "stakes" i.

5% ownership in France's Ubisoft, purchased from Vivendi following Vivendi's failed attempt to buy out Ubisoft in March 2018
80% ownership in the New Zealand company Grinding Gear Games, the developers of the game Path of Exile.
Full ownership of Riot Games, the American developers of League of Legends
Approximately 84% ownership in Finnish mobile game developer Supercell
40% ownership of American developers Epic Games, which was used to launch Fortnite
Approximately 15% ownership of American mobile game developer Glu Mobile
5% ownership of American publisher/developer Activision Blizzard
5% ownership of Swedish publisher Paradox Interactive
Majority ownership in Switzerland-based mobile game developer Miniclip
Full ownership of Norwegian publisher Funcom.
Minority share in Japanese developer PlatinumGames
Minority share in German developer Yager Development

Undrar om han någonsin går på SF Bio som också ägs av Kina
Eller använder något av Nordic papers produkter
Eller Volvo, eller mobiloperatören tre, eller dricker Oatly, eller något av dom andra tusen företag som Kina äger till viss del i Sverige

Medlem
Skrivet av Taskman:

Då hoppas jag du gör samma med Battle net, Spotify och allt från Paradox eftersom de har en hel del procent i dem alla.
League of Legends äger de helt och en hel del av PubG. Menar inget illa men bäst att vara konsekvent om man ändå ska köra på det.

Är en del som de har "stakes" i.

5% ownership in France's Ubisoft, purchased from Vivendi following Vivendi's failed attempt to buy out Ubisoft in March 2018
80% ownership in the New Zealand company Grinding Gear Games, the developers of the game Path of Exile.
Full ownership of Riot Games, the American developers of League of Legends
Approximately 84% ownership in Finnish mobile game developer Supercell
40% ownership of American developers Epic Games, which was used to launch Fortnite
Approximately 15% ownership of American mobile game developer Glu Mobile
5% ownership of American publisher/developer Activision Blizzard
5% ownership of Swedish publisher Paradox Interactive
Majority ownership in Switzerland-based mobile game developer Miniclip
Full ownership of Norwegian publisher Funcom.
Minority share in Japanese developer PlatinumGames
Minority share in German developer Yager Development

Jag försöker att vara konsekvent i mitt ställningstagande kring vilka intressenter jag delar min data med. Av de du nämner så nyttjar jag i dagsläget Spotify, vilket är något jag kommer att ta ställning till om jag ska fortsätta med.


signatur

Det blir bara mer och mer data...

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Undrar om han någonsin går på SF Bio som också ägs av Kina
Eller använder något av Nordic papers produkter
Eller Volvo, eller mobiloperatören tre, eller dricker Oatly, eller något av dom andra tusen företag som Kina äger till viss del i Sverige

Eller köper kläder från lågpris kedjor, vilka utnyttjar barnarbetare, etc.

Dömer ingen, vi kan inte hjälpa att vi lever i denna värld. Nästan allt vi konsumerar skadar någon annan. Vare sig det är en annan människa eller moder natur.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av majsalle:

Jag försöker att vara konsekvent i mitt ställningstagande kring vilka intressenter jag delar min data med. Av de du nämner så nyttjar jag i dagsläget Spotify, vilket är något jag kommer att ta ställning till om jag ska fortsätta med.

Att försöka är det bästa man kan göra, vill jag påstå.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

12
Skriv svar