Quiz – Världens mest sålda spel

Robot
Quiz – Världens mest sålda spel

Quizzet har kanske aldrig varit mer mainstream än idag. Vad kan du om bästsäljarna?

#fz, #quiz


Medlem

4/10 Korrekta svar!

Bästsäljare och gömda pärlor. Du hittar dina spel både här och där, för ett bra spel är alltid ett bra spel.

Medlem

Lol hade helt glömt bort att...

...PUBG blev årets spel 2017. Vilket kalkonår x)

Medlem

7/10 Korrekta svar!

"X miljoner människor kan ju inte ha fel", konstaterar du och köper de populäraste spelen. Du äger tre ex av GTA V och tjugo ex av Skyrim.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

8/10. Pokemon frågan var allt lurig

Inaktiv
Skrivet av Sapiens:

Lol hade helt glömt bort att...

...PUBG blev årets spel 2017. Vilket kalkonår x)

Nja Breath of the Wild, Mario Odyssey, Cuphead, Horizon: Zero Dawn, Resident Evil 7 var några bra spel iaf.
Frågan är hur stor del av redaktionen som faktiskt spelade dessa.
Dock var ju PUBG det första roliga multiplayerspelet på länge så inte så konstigt om de hade mest roligt med det spelet.

Medlem

Lite besviken att det inte var nån fråga på Space Invaders eller Pac-Man eller WoW.

Medlem

Eftersom ena svaret på fråga 4 är felstavat så är det ju tekniskt sett två rätta svar


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

9/10 har faktiskt köpt Skyrim till nypris hela 3 gånger... Ps3, ps4 och psvr haha

Medlem

"Hearhfire" är inte heller ett dlc till Skyrim.

Inaktiv
Skrivet av anon_306295:

Nja Breath of the Wild, Mario Odyssey, Cuphead, Horizon: Zero Dawn, Resident Evil 7 var några bra spel iaf.
Frågan är hur stor del av redaktionen som faktiskt spelade dessa.
Dock var ju PUBG det första roliga multiplayerspelet på länge så inte så konstigt om de hade mest roligt med det spelet.

Ja, PUBG verkligen exploderade 2017 och är fortfarande ett av det mest populära spelen idag. Fattar inte att man ska klanka ner på populära spel som inte råkar falla en i smaken.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

9/10, gick över förväntan men missa mario-frågan... Svårt när alla tre systemen samt spelen sålt väääldigt bra.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

7/10 Korrekta svar!
"X miljoner människor kan ju inte ha fel", konstaterar du och köper de populäraste spelen. Du äger tre ex av GTA V och tjugo ex av Skyrim.

Det stämmer halvt som halvt

Medlem

"3/10 Korrekta svar!
Du heter Indie Prettosson och fnyser föraktfullt åt mainstream-pöbeln."

Haha

Medlem

6/10. Hatar att få det resultatet, för jag får det typ alltid.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

8/10
Inte illa pinkat även med gissning på 3 svar 😅😁


signatur

I was the turkey aaall alooooong!......

Medlem

9/10 det var inte Pokémon jag hade fel på utan Mario kart. Jag har nu två ex av grav. Ett gratis en Steam. Inget Skyrim 😜

Medlem

5/10 Korrekta svar!


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Dohman:

6/10. Hatar att få det resultatet, för jag får det typ alltid.

Helt enkelt en 6ig person 😁


signatur

I was the turkey aaall alooooong!......

Medlem

Tycker de blir lite fel när samma spel har olika namn. Båda svaren är ju rätt gällande Pokemon.
Liknelse är när de släpps en bil med olika namn beroende på land.
Släpper Volvo V90 här och den heter Volvo Grisöra i Kina så beror de ju på vad frågan baserar sitt svar på. I Kina eller övriga världen? Vi hade ju svarat V90 medans kineserna svarat Grisöra.

Medlem
Skrivet av GRAS:

Helt enkelt en 6ig person 😁

Tänkte först säga "exakt", jobbigt att vara medelmåttig, men sen fattade jag. Tack ska du ha


signatur

I'm like you, I have no name.

Inaktiv
Skrivet av delli:

Tycker de blir lite fel när samma spel har olika namn. Båda svaren är ju rätt gällande Pokemon.
Liknelse är när de släpps en bil med olika namn beroende på land.
Släpper Volvo V90 här och den heter Volvo Grisöra i Kina så beror de ju på vad frågan baserar sitt svar på. I Kina eller övriga världen? Vi hade ju svarat V90 medans kineserna svarat Grisöra.

Det är mer än namnet som skiljer mellan Pokémon Blue och Pokémon Green, de är olika spel.

Medlem

8 av 10, bomma på de två sista!

Medlem

5/10 Korrekta svar!
Bästsäljare och gömda pärlor. Du hittar dina spel både här och där, för ett bra spel är alltid ett bra spel.

:::::::::::: FuQ, svarade rätt på första 5 sedan brast det totalt med bara fel. Fast jag tabbade mig på 2 frågor. Borde kunnat haft 7 rätt ::::::::::::::

Skrivet av Sapiens:

Lol hade helt glömt bort att...

...PUBG blev årets spel 2017. Vilket kalkonår x)

Nja, knepigt att sätta det före Horizon Zero Dawn bl.a.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Hur missade jag det här sköna quizzet?! Tack för återigen en skön promenad down memory lane FZ.

Gen
Medlem

4/10 Korrekta svar!
Bästsäljare och gömda pärlor. Du hittar dina spel både här och där, för ett bra spel är alltid ett bra spel.

Gissningarna var inte med mig denna gången.

Moderator | Testpilot

8/10 fick jag!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av delli:

Tycker de blir lite fel när samma spel har olika namn. Båda svaren är ju rätt gällande Pokemon.
Liknelse är när de släpps en bil med olika namn beroende på land.
Släpper Volvo V90 här och den heter Volvo Grisöra i Kina så beror de ju på vad frågan baserar sitt svar på. I Kina eller övriga världen? Vi hade ju svarat V90 medans kineserna svarat Grisöra.

Nej, båda svaren är inte rätt. I frågan så snackades det om Japan samt "Pocket Monsters" som det inte alls heter här hos oss, dessutom kom det ut 2 år senare här och inte 1996 som det står i frågan heller.

Det gäller bara att tänka till lite!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

4/10 Blev det för mig!

Medlem

7 av 10 . Du äger tre ex av GTA V och tjugo ex av Skyrim. Fel jag äger inget GTA 5.

12
Skriv svar