Tävling – Vinn Dualshock 4-kontroller och ett års Playstation Now

Medlem

Jag har haft PLaystation 2, 3 och skaffade Playstation 4 2016. Jag tyckte att Playstation 3 kontrollen var revolutionerande eftersom den var trådlös och hade rumble funktion och tyckte även att den var bekväm att hålla i... ända tills jag höll i en PS4:a kontroll. Var som en dröm. Bra storlek och man får ett stadigt grepp när man håller i den. Jag har testat Xbox 360 samt Xbox one kontrollerna och de känns mycket plastigare, samt att de analoga spakarna känns och låter som att de ska gå sönder vilken sekund som helst.

Kort sagt så är PS4:a kontrollen den bästa kontrollen jag använt hittills.

Medlem

Playstation 4-handkontrollen är den bästa, utan tvekan. Den ligger riktigt bra i mina händer och jag kan vara avslappnad under långa spelsessioner. Analogspakarna känns grymt bra, är något fastare och mer precisa än föregångarna.
Jag gillar även känslan på L2/R2 knapparna där bak, bra motstånd och ändå lagom känsliga. PS4 kontrollen är svårtoppad om jag ska vara ärlig, men vi får se med den nya PS5:an.

Medlem

En vinst nu för faaaaan!!!!!!


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Vilken kontroll som är bäst? Det tråkiga svaret är DualShock 4, trots den onödigt ljusstarka baksidan. Men är det den kontrollen mina tankar går till? Är det kontrollen jag drömmer om? Nej. För om jag får lov att fantisera om en Playstation-kontroll så finns det bara en kontroll som har talat till mitt innersta väsen. En ergonomiskt väldesignad kontroll som signalerade naturlig trygghet för mina onaturligt stora händer. En kontroll man kunde passa till sin småhändade kompis med en övertygelse om att den snart skulle komma tillbaka. En kontroll som tyvärr aldrig fick se dagens ljus på grund av fördomsfulla spekulanter och hänsynslösa memes. Jag talar givetvis om den urpsrungliga Sixaxis-kontrollen. Bumerangen. Bananen. Kontrollerangen. Drömmen som aldrig besannades...

Medlem

Dualshock 4 är bäst såhär långt. Den gör att hålla i utan att få ”kramp”, ergonomin är väldigt mycket bättre än tidigare versioner av dualshock.

Medlem

Dualshock 4 så klart .
Jag har alltid gillat att Sony's handkontroller ligger i handen bättre än andra modeller och 4:an är den senaste. Jag har haft sönder två stycken så här långt, alltid är det R2 knappen som ger sig också. Antagligen för att jag använder den mest i den typen av spel jag kör.

Snart kommer det en ny handkontroll från Sony som nog kommer ta greppet om förstaplatsen av handkontroller hos mig

DS4 är för mig överlägsen alla dess föregångare, jag med något stora händer finner den faktiskt oerhört bekväm trots att en del personer uttryckt missnöje i storlek jämfört med Microsofts kontroller.

Sedan har det inte undgått mig att redaktionen smugit in lite Thåström och Imperiet-referenser i några nyligen publicerade artiklar, och den som vet är ju att "Alltid Rött, Alltid Rätt".

Medlem

Dualshock tycker sambon tack vare rumble-feature. Mer än så behöver ej förklaras utan slutsatser får var och en stå för. Personligen ser jag att första, model SCPH-1010, som den bästa eftersom det var så annorlunda när den väl kom. Efter dualshocken så har det liksom bara vidareutvecklats och förfinats.

Medlem

Som den kände fysikern en gång sa:
"Dualshock 4 är klart bättre än dess föregångare. Särskilt styrspakarna!" - Albert Einstein

Medlem

Måste säga att Dualshock 4 är den bästa kontrollen jag någonsin ägt. Med tanke på att jag har slitit ut gummit på spakarna på min nuvarande kontroll så har jag använt den flitigt.
Både till Ps4 och PC fungerar den kanon!

Dock sjunger den nog på sista värsen då den ibland tappar kontakten med min Ps4 Men mycket prisvärd kontroll enligt mitt tycke!

Medlem

DS4 är helt klart den bästa. Gillar alla nya funktioner som kom med den och att den kändes stabilare att hålla i handen.

Medlem

Jag tänker tillbaka direkt till första DualShock. Uppgradering av DualAnalog med den inbyggda vibrations motorn.

Passformen var för mig helt perfekt som en liten grabb (som jag minns det) och den hade TVÅ analoger och vibrationer!? Helt fantastiskt, minnena av att slänga GFs i FF8 och känna de vibrationerna av de hiskeliga långa animationerna och explosionerna i Syphon Filter var helt magiskt.

Mina minnen av denna handkontroll kommer jag alltid minnas och var för mig en helt revolutionerande handkontroll på den tiden. Så därför är det min absoluta favorit!

Medlem

Jag gillar Dualshock 4 för trots mina kort fingrar kan jag variera mitt grepp en aning utan att behöva sträcka fingrarna för att nå samtliga knappar.
Samt att den känns robust och att det är lite vikt i den, PS3-kontrollen känns lite plastig och budget i jämförelse.

Medlem

Dualshock 4 är för mig den bästa handkontrollen som finns, den är såklart toppen till spelen på Ps4:an men fungerar även klockrent till pc:n, ligger skönt i handen och har bra batteritid. Vore bra om den var kompatibel med nya ps5:an och Xboxen.

Medlem

Jag vill säga att den bästa Playstation kontrollen jag äger är min Logitech G29 ratt! Rejäl Force feedback och skönt material på ratten. (Den är Playstation kompatibel och har Playstation loggan på sig... Kom igen, det borde räknas!)

Medlem

Efter ett par inkarnationer så har Sonys kontrollbesiktning nått väldigt långt fram i hur go en kontroll kan vara att spela med! Alltså Dualshock 4 faller min röst på.
Ps. Upp till bevis DualSense!
Ds. Trevlig helg


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Dualshock 4 helt klart.
Bättre form på analoga spakarna och utformningen på triggers gör att det är skönt att vila pekfingrarna på dom även när man inte behöver använda dom i vissa spel.
Materialet på analoga spakarna är även mycket bättre, förut så kunde dom kännas feta när man använt dom ett tag.
En bredare form än tidigare kontrollers var ett steg i rätt riktning.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

Även om touchpaden i Ds4 mest är gimmicky ( i alla fall för min egen del.) så är det den kontroll jag tycker är skönast att spela med.

Medlem

Dualshock 4:an är grym, ligger bra i handen och har bra ”knapplayout”. Efter nära 2000 timmar Rocket League börjar min kännas lite väl sliten, och skulle behöva bytas ut.

Medlem

Jag skulle säga att Dualshock 4 är bäst, men jag är ett stort fan av den första. Inget trams och satt skönt i mina unga händer.


signatur

PC + PS4 pro

Medlem

Första kontrollen såklart!
Var ju perfekt till c&c och red alert när det begav sig 😂
Kan inte komma på ett mer optimalt styrdon

Medlem

Den första dualshocken givetvis, det var ju den som drev utvecklingen framåt till det vi har idag. Att dess design i stort blev orörd från den första till dualshock 3 tyder på att de gjorde något rätt.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Jag gillar dualshock 4, passar bra i min hand och funkar väldigt bra till fightingspel.

Hoppas att ny Dualsense kommer vara den bästa. Annars är det nog Dualshock 4 eller första PS1-kontrollen som är bäst då dom ger lite utrymme för handen. Till skillnad från Dualshock 1- 3 där de analoga spakarna tog upp halva greppet.

tävling

har aldrig testat psnow för att jag inte har ett bra jobb och det hade vart väldigt roligt att lira lite spel från mina gamla dagar

Medlem

Spelet avgör klart vilken som är bäst, så för vissa spel skulle jag säga Playstation Controller där enkelheten och tydligheten för fingrarna tillsammans med vikt gör den optimal för spel där digitalt styrkors är att föredra men för övriga (de flesta) Dual Shock 4. Måste jag välja en till allt så skulle DS4 vinna, utveckling i kontrollers och tillverkningsmöjligheter märks tydligt när man radar upp generationerna bredvid varandra. DS4 har en skön formfaktor, bra lutning på triggers, fungerar alldeles lagom för den breda flora av spel som idag kan spelas på konsol, flest möjligheter för utvecklarna också för att skapa immersion (ljud, ljus, input med touch) helt enkelt den mest mogna i gänget.

DS4

Medlem

Min favorit bland de olika varianterna av Dualshock 4 är Alpine Green. Detta eftersom den enligt mig har den snyggaste designen och har samma färgskala som mitt favoritlag i hockey.


signatur

I chose... Rapture

Medlem

Har faktiskt alltid gillat Dualshock 3 bäst.

Helt enkelt för att jag (uppenbarligen) har lite mindre händer än många andra.

PS3 kontrollern sitter som gjuten i mina händer, PS4 kontrollern är nästan för stor.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

DualShock 4! Räddat mig från Fyrkantiga ögon eftersom jag slipper sitta 30cm från TV:n för att använda hörlurar när min sambo sover

Medlem

Vilken som helst, bara den är röd! Red ones go faster!

Skriv svar