Sluten MS Flight Simulator-beta kommer i juli

Robot
Sluten MS Flight Simulator-beta kommer i juli
Fragtjuv

Närmar sig så smått en release. Ska bli fantastiskt att spela den färdiga produkten. Bara att hoppas att det är ordning på MS Store tills dess.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Jag har nog aldrig varit så pepp på ett spel förut.

Medlem

lustigt att man blir så sugen trots att det simpelt nog bara handlar om att extremt lugnt och sakta flyga runt över google earth ungefär men tror starkt på detta


signatur

//monster

Medlem

Aldrig ägt eller flugit nått sånt här innan, men har köpt en Honeycomb just för detta spelet.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Installerade nyligen Microsoft FSX Gold Edition och dammade av nästan 20 år gml joystick Microsoft sidewinder force feedback 2. Skitkul! 🙂

MFS2020 lär bli dag 1 köp.

Medlem

Något off topic kanske, men är det någon som har ngn susning om Asobo är eller planerar att börsnoteras framöver? Det vill man nog inte missa!

OnT: Håller tummarna för invite till den stängda betan, är en av dem som skrev upp mig på listan direkt efter revealen förra året

Skrivet av A1200G:

Installerade nyligen Microsoft FSX Gold Edition och dammade av nästan 20 år gml joystick Microsoft sidewinder force feedback 2. Skitkul! 🙂

Fungerar det stabilt för dig? Mitt kraschar på W10 rätt oregelbundet vid jämna mellanrum.. Inte ovanligt precis innan landning efter längre flighter etc. Verkar handla om minneshantering osv. FSX är ju designat för 32-bitarssystem och får hjärnsläpp efter 4GB-gränsen. Har testat diverse patchar, lägre upplösning, ingen lösning verkar funka. Handlar nog om olika hårdvarukonfigurationer, vissa med moderna system tycks ju aldrig få problem, och andra hela tiden.. Mitt kan ändå lira ibland flera timmar utan problem om jag har tur.. haha


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Avstängd
Skrivet av FRULZ:

Något off topic kanske, men är det någon som har ngn susning om Asobo är eller planerar att börsnoteras framöver? Det vill man nog inte missa!

OnT: Håller tummarna för invite till den stängda betan, är en av dem som skrev upp mig på listan direkt efter revealen förra året

Fungerar det stabilt för dig? Mitt kraschar på W10 rätt oregelbundet vid jämna mellanrum.. Inte ovanligt precis innan landning efter längre flighter etc. Verkar handla om minneshantering osv. FSX är ju designat för 32-bitarssystem och får hjärnsläpp efter 4GB-gränsen. Har testat diverse patchar, lägre upplösning, ingen lösning verkar funka. Handlar nog om olika hårdvarukonfigurationer, vissa med moderna system tycks ju aldrig få problem, och andra hela tiden.. Mitt kan ändå lira ibland flera timmar utan problem om jag har tur.. haha

Chansen är nog ganska stor att MS plockar upp dem, eller kanske t o m redan har gjort det.

Medlem

Sjukt taggad på detta efter att jag fått upp ögonen för Flightradar 24.

Medlem
Skrivet av FRULZ:

Något off topic kanske, men är det någon som har ngn susning om Asobo är eller planerar att börsnoteras framöver? Det vill man nog inte missa!

OnT: Håller tummarna för invite till den stängda betan, är en av dem som skrev upp mig på listan direkt efter revealen förra året

Fungerar det stabilt för dig? Mitt kraschar på W10 rätt oregelbundet vid jämna mellanrum.. Inte ovanligt precis innan landning efter längre flighter etc. Verkar handla om minneshantering osv. FSX är ju designat för 32-bitarssystem och får hjärnsläpp efter 4GB-gränsen. Har testat diverse patchar, lägre upplösning, ingen lösning verkar funka. Handlar nog om olika hårdvarukonfigurationer, vissa med moderna system tycks ju aldrig få problem, och andra hela tiden.. Mitt kan ändå lira ibland flera timmar utan problem om jag har tur.. haha

Ja, efter att jag installerade Acceleration Expansion pack (ingår i gold versionen) så funkar det perfekt! i7 4790k 4.0 GHz, 16 GB RAM, RTX 2080, SSD, W10 Pro 64-bit. Dock används grafikkortet väldigt lite, inte alls optimerat. Köpte också ett addon (DX10 Scenery Fixer ca 150 kr) med finare moln, vatten och skuggor som även ska optimera DirectX 10. Ser väldigt snyggt ut! 👌

PS Jag använder inte Steam versionen utan dammade av DVD versionen som jag köpte för typ 15 år sedan. 🙂 Steam versionen borde fungera ännu bättre.

PS2 Fick ladda ner ISO för disc 2 som fattades i min originalbox. Finns att ladda ner från archive.org (sjävklart utan serialkey):
https://archive.org/details/fsxdisk1_201908

Medlem
Skrivet av A1200G:

Ja, efter att jag installerade Acceleration Expansion pack (ingår i gold versionen) så funkar det perfekt! i7 4790k 4.0 GHz, 16 GB RAM, RTX 2080, SSD, W10 Pro 64-bit. Dock används grafikkortet väldigt lite, inte alls optimerat. Köpte också ett addon (DX10 Scenery Fixer ca 150 kr) med finare moln, vatten och skuggor som även ska optimera DirectX 10. Ser väldigt snyggt ut! 👌

PS Jag använder inte Steam versionen utan dammade av DVD versionen som jag köpte för typ 15 år sedan. 🙂 Steam versionen borde fungera ännu bättre.

PS2 Fick ladda ner ISO för disc 2 som fattades i min originalbox. Finns att ladda ner från archive.org (sjävklart utan serialkey):
https://archive.org/details/fsxdisk1_201908

Fy fanken o hålla på med sådandär dynga år 2020. Skaffa X-plane istället, finns mycket "free add-ons" och mycket fina gratis scenery. Nu med vulkan-uppdateringen flyter allt som smör i solsken.

Medlem

Jag har aldrig spelat eller varit intresserad av simulatorer likt detta.

Men nu är jag väldigt sugen. Åker gärna med andra spelare som flyger så att jag kan sitta och slappa i VR.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av JonnyBOj:

Fy fanken o hålla på med sådandär dynga år 2020. Skaffa X-plane istället, finns mycket "free add-ons" och mycket fina gratis scenery. Nu med vulkan-uppdateringen flyter allt som smör i solsken.

Ja, en hel del krångel men Force Feedback effekterna är värt det! 🙂 Funderade på X-plane men bestämde mig för att vänta på MFS 2020 istället. Inte långt kvar nu och gamla FSX blir bra övning inför MFS 2020. 👍

1
Skriv svar