Tävling – Vinn Dualshock 4-kontroller och ett års Playstation Now

Medlem

Jag skulle vilja säga den första kontrollen till PS1, men fick aldrig låna den av polaren som alltid skulle spela... Så man fick stå och spela "luftkontroll" bredvid. Minnen!

Medlem

Håller med de flesta. Dualschock 4 ser ut som att nästa kontroll kommer att bli ännu bättre

Medlem

Dualshock 4 för den sitter som en smäck i nävarna och L2 o R2 knapparna har sjukt bra respons. Gjorde det grymt mycket lättare för mig att parrera i dark souls serien.

Medlem

Dualshock 4 är lätt den bästa. Jag som tjej har märkt att de flesta kontrollerna är för breda för mig,vilket gör att det blir besvärligt att köra ett par timmar, men det är inte ett problem med denna.

Medlem

Får säga DualShock 4 för att den helt enkelt ligger bäst i händerna

Medlem

Dualshock 2, vass och precis som en Katana. Härligt sladdrig kabel förlänger den fysiska kontakten, likt en navelsträng rakt in i livmodern.

Medlem

Om jag bara skulle följa hjärtat skulle jag säga DS3 bara för att det var med den jag fick spel Skate, plus att det var den första och enda kontroll som jag öppnat upp och reparerat själv. Kan inte svära på att den funkade bättre efter min så kallade reparation men funkade gjorde den.

Kort svar: DS4

Medlem
Dualshock 4

Dualshock 4 den andra versionen ( V2 ) är klart den bästa, passar bra i handen, är något större än ps3 kontrollerna vilket passar bra, föredrar den i svart.

cle
Medlem

Dualshock 4 är min favorit då den ligger skönare i händerna än de andra PS-kontrollerna!

Medlem

Såklart DualShock 3, då man hade tagit steget in i ”vuxenvärlden” vid release så kommer jag aldrig att glömma stickningarna/domningarna som denna frambringade i björnlabbarna efter några timmars underhållning...herre gud! Tack o lov blev DS4 lite större...

Medlem

Dualshock 4 är tveklöst den bästa. Den är bredare vilket gör den skönare att hålla i. Den har även analogspakar som inte tummarna glider på, och R2 och L2 är inte neråt vinklade längre vilket gör även där att man inte glider av med fingrarna som man gjorde med ps3 kontrollen... (fattar inte hur de tänkte)

Gillade alltid xbox 360 kontrollen mest förr men när PS4 kom Så blev Dualshock 4 favoriten!

Medlem

Scuf infinity. För valmöjligheterna och paddlarna på baksidan. Ja önskar att Sony släpper en variant med paddlar🥺

Medlem

Förmodligen kommer Dualsense vara den bästa i framtiden, men just nu är Dualshock 4 utan tvekan bäst!
Den är större och känns tyngre, vilket gör att den känns riktigt bra i händerna. Den är snyggast också! Oavsett färg och mönster!!

Testpilot

Jag gillar DS4 kontrollen bäst då analogspakarna känns bäst i jämförelse med tidigare versioner där spakarna var lite knakiga och fanns risk att höljet som skyddar spakarna kunde glida av helt med tiden, vilket inte var kul att hålla i handen alls.

DS4 känns helt enkelt skön att hålla i och har dessutom användningsområde inte bara till Playstation utan även till PC.

Medlem

Dual Shock 4 är i min mening den bästa av dem. Gillar vikten, hur den ligger i handen och touchpaden. Lite rejälare spakar och längre batteritid så kanske dual shock 5 det blir nya favoriten?

Medlem

Nya Dualshock4, utan dess funktioner hade inte Astro Bot Rescue Mission till VR funkat. Det spelet utnyttjar Dualshock4 till 100%.

Medlem

Utan tvekan Dualshock 4. Den känns inte som att den ska gå sönder och den fungerar super även om man har stora händer

Medlem

DualShock 4, utan tvekan! Ligger bra i handen, ligger bra på soffbordet och ligger t.om bra under soffan när barnen blivit klara med den ;P.

NNN
Medlem

Dualshock 4. Den bästa kontrollen till ps...

Medlem

@star-affinity: Japp, men steam har support så där har jag inte behövt använda det.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem
DualShock 4!

DualShock 4 utan tvekan. Slipper få kramp i händerna, är snygg och den mest moderna kontrollen hittills. Kan den bli bättre?

Medlem

Från första gången man höll i ds2 så kändes det nästan overkligt, utan tvekan tidernas bästa kontroll, men ds4 ligger också där uppe, både två känns helt enkelt super bra att ha i händerna!
Men ds2 tar hem vinsten.

Medlem

DS2 för att den satt skönt mellan händerna, stadig och lätt. Dels också för att jag spelade FFVII på PS2 och det blev ett av mina absoluta favorit spel. Jag kunde sitta timmar, nu pratar vi flera timmar i sträck och bara spela. Många av mina favorit spel är från PS2an och därav anser jag att DS2 är min bästa kontroll. Spel kan ge en sån nostalgi känsla och Playstation failar aldrig att ge en känsla av nostalgi för man är uppväxt med att ha Playstation hemma och även nu efter man har flyttat hemifrån och sitter med en DS4 och tänker tillbaka när man var liten och spelade på sin PS2a

Medlem

Jag tycker DualShock 4 är den klart bästa. Var Xbox spelare förr och hade väldigt svårt för kontrollen på de tidigare ps kontrollerna. Men DualShock 4 kändes helt okej direkt, nu när jag är van vid den är den ännu bättre 👌

Medlem

Min fina DS4 i camofärg, så jag kan gömma den i buskarna så inte kidsen kan spela xD

Medlem

Dual Shock 4 V2. Minst skav i nävarna av alla PS-kontrollerna.


signatur

Det blir bara mer och mer data...

Medlem

Jag måste säga att den första Dual analog som släpptes till PS1 är lite av en favorit. Hade spelat sjukt många timmar med varianten utan analoga spakar.
När jag sedan var hemma hos en kompis som precis skaffat Metal Gear solid samt den nya kontrollen som precis släppts var det en riktig aha-upplevelse. Jag kände att denna kombinationen måste jag också köpa. Som gymnasieelev hade jag dock inte så fett med pengar så jag hade inte råd att köpa både MGS och kontrollen. Jag valde att köpa spelet men det var helt ostyrbart utan analoga spakar. Det slutade med att jag fick åka hem till min kompis och låna hans Dual Shock så jag kunde spela spelet.

Medlem

"Std" Dualshock är bra som den är. Ligger bra i handen och gör jobbet.

Medlem

DS4 är såklart bästa, de förra kändes ju som plasta-skit och formade för baby hands.

Medlem

Använde Xbox kontroller exklusivt tills ps4 kom, den senaste dualshocken har bättre D-pad och är overall mer ergonomisk i mitt tycke.
Håller tummarna!

Skriv svar