Tävling – Vinn Dualshock 4-kontroller och ett års Playstation Now

Medlem

DualShock 4! Det finns många konkreta saker man kan diskutera kring när det gäller handkontroller, till exempel de analoga spakarnas placering och huruvida det är bokstäver eller geometriska former som pryder knapparna. Men anledningen till att DualShock 4 är bäst för mig är inte alls konkret. Utan den är något så abstrakt som att det bara känns grymt bra att hålla i den. Den liksom passar handen perfekt, och det tycker jag är fint.

Medlem

Dual Analog Controller för att storleken faktiskt räknas!

Medlem

DualShock 4 är överlägset bäst, även om jag anser att samtliga kontroller utom den absolut första är riktigt bra. Jag hoppas att den nya PS5-kontrollen kan matcha eller överträffa DS4.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Utan tvekan Dualshock 4. Varför? Passformen är bättre än dess föregångare, spakarna har en "läpp", som gör att man inte "tappar greppet" om dem. Samma tongång på L2/R2-knapparna, de har en liten läpp som gör att man inte tappar greppet, som man gärna åtminstone gjorde på DS3. Ser tyvärr ut som att de tar ett steg tillbaka med den nya kontrollen. Men kommer väl ge det en chans åtminstone.

Medlem

Den bästa Playstation-kontrollern är helt klart Dualshock 4 Anniversary Edition. Den dassiga gråa färgen gör att det kittlar till i nostalginerverna och påmenner om en tid då jag satt på golvet, bänkad framför min lilla tjock-TV och nötte första Worms tillsammans med min far. Samtidig erbjuder den en ergonomisk design där "touch paden" även kan agera som mus/styrplatta på min PC.


signatur

I want to play a game.

Medlem

Dosan till Ps1 gillas mest känslomässigt av nostalgiska orsaker, men 4:an är bäst helt enkelt rent funktionsmässigt

Medlem

Dualshock 4 är bäst. Skön att hålla i och styrspakarna har bra respons. Sen är dem mycket snyggare i designen Taggad på nya PS5an.

Medlem

Bara testat 4:an snabbt och gillar hur den ligger bättre än alla andra PS kontroller i handen.
Så DS4 är helt klart bäst.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

PS4 controllern är grym, kanske bäst.
Men jag kommer aldrig glömma Jogcon som kom med Ridge Racer, den kontrollen var riktigt rolig att köra med.

Precis som fiskespöt till Dreamcast gick att använda som ett tennis racket i Virtua Tennis, kunde Jogcon förgylla spel upplevelsen till andra spel än racing orienterade spel

Medlem

Dualshock 4 på grund av tyngden i kontrollen men också den räfflade ytan. Att den är större är också ett plus eftersom de andra var för små för händerna och de kändes väldigt plastiga.

Medlem

DualShock 4, riktigt mysig för oss med större händer


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Dualshock 4 är bäst då den är lättast att hålla ren, skarvarna mellan fram- och bakstycke är mycket smäckrare vilket gör att "bös" inte fastnar lika lätt som tidigare kontroller. Dom analoga spakarna har också förfinats.

DualShock 4 är bäst!
Varför?
1: Fabriksny spelkonsol-lukten var strong with this one. Luktade ”ny” betydligt längre än föregångarna.
2: Inbyggd högtalare. Kom allt en tesked blött första gången (i spelet Resogun) det kom en kvinnoröst från handkontrollen. En funktion jag inte kan förstå att spelutvecklare utnyttjar mer!
3: Touchpaden. Används också förvånansvärt sällan. Oftast används den som en ”knapp” och inte som just touchpad
4: Bra kvalitet på spakarna. Har alltid upplevt lite drifting på föregångarna, men aldrig på DS4
5: Hållbarheten. När grabben började intressera sig för spel i 4-årsåldern så trodde jag loppet var kört för mina två kontroller, men dom har klarat kladdiga fingrar,snor,festis och okristligt många resor i golven. Köpte en helt EGEN kontroll till mig, men den har jag inte packat upp än. Idag är grabben 7 och spelar med samma kontroller än. Tilläggas ska också att dom fått genomgå en hel del rengöringar med riktigt skarpa medel med jämna mellanrum. Inte tillstymmelse till slitna.
Världsklass!


signatur

Fifteen minutes, or it’s free!

Medlem

DualShock 4 är riktigt bra. Troligtvis den bästa kontrollen sen TAC-2

Medlem

Dualshock 4 - För vem gillar inte att kontrollen du håller i pratar med dig eller låter som en ficklampa med ett par skramlande batterier.

Medlem

Playstation Control Pad är den bästa, kan vara lite nostalgi . DualShock har aldrig suttit bra i min hand rent ergonomiskt. Men vem vet, DualShock 4 kanske kan få mig att byta uppfattning.

Medlem

Dualshock 4 är utan tvekan den bästa hittills. Sitter som handen i handsken. Känslan och greppet på de analoga spakarna är grymt!

Medlem

Som PC-gamer, helt klart Dualshock 4. Trean var krånglig att använda till PC vilket fyran rådde bot på och trackpaden (med InputMapper/DS4Windows) är bra tillskott vid vissa tillfällen i soffan. Den utökade batteritiden i v2 var också välkommet.

Medlem

Dualshock 4. Är nog också en vanesak då det förmodligen är en av de handkontroller jag använt mest. Vore på sin plats med en ny då L2-knappen har strulat i ett par månader.

Medlem

Jag är nog ensam om att gilla första kontrollen. Så simpel men så kraftfull på samma gång. Sen satt den som ett smäck i händerna också (för den tiden dvs) 😄

Medlem

Dual shock 4 är tveklöst den bästa handkontrollen idag. Ser väldigt mycket fram emot att få sätta labbarna på den kommande kontrollen.

Medlem

Dualshock 4, den passar bäst för både stora å små händer

Medlem

Dragon Quest Slime Controller

Den mest perfekta player 2 Kontrollern. Ser kul ut i hyllan när den inte används, sedan när man kör spel med polare skapar det förvirring och kramp på ett sådant sätt att man alltid vinner över kompisen.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Dualshock 2 till Playstation 2.
Anledningen är den att det var den första kontroll jag hade, men också att den var simpel. Nästan man skulle säga Dualshock 3 till PS3 men den var inte samma sak, kontrollen kändes mindre och inget bra grepp fick man runt den. 4:an är bra, ja, men den stora skärem i mitten stör mig en aning, den kändes fel när den var där och det gör den nu, även om jag vänjt mig. Ett plus var ju också att man slapp ladda Dualshock 2, var tredje timme efter att man spelat...
Mest är kanske nostalgi, men ändå; jag har så goda minnen med den.

Medlem

Dualshock till PS2 är legendarisk, men Dualshock till PS4 har förbättrat en redan bra design. Så Dualshock 4 får min röst som bästa.

Medlem

Första kontrollen såklart, nostalgitrippen är nostalgisk deluxe från en svunnen tid!

SoL
Medlem

Dualshock 4 Magma red, förstås!

Medlem

Ställer mig bakom de många som redan sagt DualShock 4 och ropar högt: DualShock 4!

Däremot är kontrollen inte felfri. DualShock 4 har den sämsta batteritiden av alla handkontroller jag använt genom åren. Fick köpa en 5m USB kabel för att kunna spela utan att bli religiös med laddandet.

Robust, stabil och bekväm kontroll. Kunde spela många timmar utan att bli trött i händerna eller fingrar. Knappar och sticks ligger bra till och behövde aldrig sträcka handen för att nå den dära knappen. Bra känsla i triggers. Härliga finesser. Touchpad lan ses som en gimmick men jag tycker den har fungerat väl när gestures fanns. Typ att swajpa neråt för kartan i Witcher 3.

Tyckte om min DualShock 4 jag hade. Nu var det många år sen jag sålde den men jag minns fortfarande väl hur grym den är.

Medlem

Instämmer som många tidigare att Dualshock 4 är den bästa hittils.

Dock måste jag ge Sixaxis som kom med PS3'an en eloge med, då det var den första trådlösa kontrollen som kom tillsammans med en Playstation konsol. (*Även om den saknade den mysiga skakfunktionen).

Den första PlayStation kontrollen såklart, utan analoga spakar fick man kämpa ordentligt för att få saker rätt, vi behöver alla mer utmaningar för att bli bättre!

Skriv svar