The Witcher 3-rean på Epic sänks med en ynka cent, och därmed blir Epic-kupongen ogiltig

Medlem
Skrivet av Querth:

Har fortfarande inte spelat the witcher och köper det nog när det släpps en remaster x)

Då lär du få vänta länge.
Varför vänta på en remaster på ett spel som fortfarande är ett av de snyggaste spelen grafiskt?

KoP
Medlem
Skrivet av Alchem:

Fast laddar du spelet på epic eller steam eller uplay etc så får du ett DRM då du måste starta igenom deras launcher. GOG kan du ta ner spelet oldfasionstyle och starta spelet helt utan launcher om så önskas

Så då ljög CD Project Red? Dåligt. :/

Medlem

Länge varit sugen att testa det här spelet, men aldrig tagit mig i kragen för det... kanske dags nu?

Medlem
Skrivet av KoP:

Så då ljög CD Project Red? Dåligt. :/

ljög?

Gen
Medlem

Grundspelet plus båda expansionerna tar upp till 150h att klara av vilket alltså betyder 1kr underhållning i timmen. Sjukt värt om du frågar mig.

Skrivet av rewoX:

Länge varit sugen att testa det här spelet, men aldrig tagit mig i kragen för det... kanske dags nu?

Det är det definitivt! Rekommenderar att spajsa upp det hela med en HD mod (https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/1021?tab=files). Finns fler men tycker denna gör mest.

Medlem

@Gen: Tack för tipset! Behöver man refresha med 1;an och 2;an först för att bättre förstå 3;an?

Medlem
Skrivet av kebbe:

Epic är ungefär lika ärliga som eBay-försäljare som flyttar över hela varupriset på fraktkostnaden. Tror inte vi hade sett lika många förlåtande kommentarer om det var EA som agerade såhär på Origin.

Jag skulle tro att det inte är Epic som har velat ändra priset så att kupongen inte fungerar. Utan att det är cd project som har satt ner foten.

Medlem
Skrivet av loerk:

Då lär du få vänta länge.
Varför vänta på en remaster på ett spel som fortfarande är ett av de snyggaste spelen grafiskt?

Skrivet av CreepyCrawler:

Det behövs ingen remaster. Så jävla bra är spelet.

Det det gäller ju enbart PC dock :). Nästa generation är snart här då kan det bli ett köp när det erbjuds en högre framerate

Moderator | Testpilot
Skrivet av Stich:

Vilka motsvarade rollspel/rpg spel har kommit ut efter W3 som är bättre?

Om jag hängt med i hans åsikter så syftar han nog på de två senaste AssCreed-spelen som är i liknande stuk.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Avstängd
Skrivet av uberpwnage2.0:

Om jag hängt med i hans åsikter så syftar han nog på de två senaste AssCreed-spelen som är i liknande stuk.

Jajamän.

Båda har tagit efter witcher 3 och gjort det mycket bättre.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Har inte hunnit spela detta, kanske köper om det kommer till Stadia

Medlem
Skrivet av breahl:

Jajamän.

Båda har tagit efter witcher 3 och gjort det mycket bättre.

Jämför inte sånt skräp med ett mästerverk.

Medlem

Flikar in och påpekar att kupongen från Epic gäller fram till första november, så den kan med fördel sparas om man är sugen på något annat spel senare i år.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av CreepyCrawler:

Det behövs ingen remaster. Så jävla bra är spelet.

.... Första witcher är i stort behov av en remaster. Det var ju fan svårt att ens spela igenom när det väl begav sig.

Medlem

Förläggarna själva sätter väl priset så det är väl inte Epic som ändrade priset?

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av WargH:

Jag kan tänka mig att det inte måste vara Epic som är orsaken till det utan spelets skapare? Det har ju hänt förr på Epic Store att skaparna till spel inte har velat se för låga prislappar på deras spel och krävt att Epic höjt dem, eller inte inkluderat dem i reor.

Vet någon ens om det är Epic eller CDPR som är orsaken?

Epic skiter nog i vilket. Mest troligt är det CDPR som ligger bakom, baserat på hur de hanterat prissättningen av deras produkter tidigare.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Visst, en bra värld och bra uppdrag, men tråkigt att vara låst vid att vara en viss karaktär samt att combaten är som att man är en marionett på räls.

Inaktiv
Skrivet av Ankh:

Så jävla bra är inte spelet.

Att det är värt 150 kr? Om du inte är villig att betala 150 kr för Witcher 3 har du ingen anledning att spela det ändå

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Att det är värt 150 kr? Om du inte är villig att betala 150 kr för Witcher 3 har du ingen anledning att spela det ändå

"Borde vara olagligt ändå att betala under 150 kr ändå. Spelet är värt så mycket mer"
<- den svarade jag på.
Jag sa inte att 150kr inte var ett bra pris.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av Ankh:

"Borde vara olagligt ändå att betala under 150 kr ändå. Spelet är värt så mycket mer"
<- den svarade jag på.
Jag sa inte att 150kr inte var ett bra pris.

Okej då hänger jag med. Att det är värt mycket mer är subjektivt men det tycker jag verkligen, men att det är värt minst 150 kr är helt enkelt fakta.

Medlem

Många åsikter hit och dit om vad spelet är värt, men i slutändan är det just vad vi som individer är beredda är att betala som bestämmer hur mycket vi tycker något är värt, och i den kalkylen ingår en viss riskaspekt i att man inte vet hur mycket man kommer tycka om spelet etc, så det är oftast i efterhand som vi faktiskt kan göra en ärlig bedömning vad vi tycker ett spel är värt.

Nu råkar det vara så att jag hade siktat in mig på att köpa Witcher 3 nu i dagarna med rabattkupongen för 50-lappen, så nu med den här ändringen så bestämde jag mig inte för att köpa spelet, så jag antar att värdet för mig i nuläget ligger någonstans under 150 kr och över 50 kr, men att det kan komma att ändras när jag väl spelat igenom det.

Medlem
Skrivet av loerk:

Jämför inte sånt skräp med ett mästerverk.

Håller med dig.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Gen
Medlem
Skrivet av rewoX:

@Gen: Tack för tipset! Behöver man refresha med 1;an och 2;an först för att bättre förstå 3;an?

Både 1an och speciellt 2an har en del med 3an att göra men inte tillräckligt för att det ska vara värt en refresh så vida du inte har massvis med tid över Jag hade aldrig orkat. 3an har ju sin egna story som räcker gott och väl.

Medlem
Skrivet av Gen:

Både 1an och speciellt 2an har en del med 3an att göra men inte tillräckligt för att det ska vara värt en refresh så vida du inte har massvis med tid över Jag hade aldrig orkat. 3an har ju sin egna story som räcker gott och väl.

Kanon, nää känner att tiden inte räcker till riktigt när man har familj, jobb och hus... då hinner man inte riktigt plöja igenom, eller ja... det lär väl ta väldigt länge xD. Så då blir det nog att köra 3;an!
Min speltid just nu går åt PUBG och Battlefield i princip några timmar i veckan!

Medlem

Kunde inte bry mig mindre. Jag ångrar att jag köpte The Witcher 3 på rea då spelet förtjänar varenda krona...mer än något annat spel jag spelat. Därför tänkte jag faktiskt förboka Cyberpunk 2099...spelar ingen roll till vilket pris eller hur bra/dåligt det är...jag känner att jag har en skuld att betala för världens bästa spel helt enkelt.

Så med andra ord, ifall du vill grina över att du inte kan kan köpa TW3 med en värdekupong på Epic Store så förtjänar du inte spelet i min åsikt!

12
Skriv svar