Tävling – Vinn Dualshock 4-kontroller och ett års Playstation Now

Robot
Tävling – Vinn Dualshock 4-kontroller och ett års Playstation Now

Förnya dina PS-prylar inför sommarens storspel.

#dualshock, #playstation-4, #playstation-plus


Medlem

Dualshock 4 är helt klart den bästa kontrollen då den gör allt bättre än föregångarna. Hoppas att nya dualsense följer samma spår!

Medlem

DualShock 4 helt klart! Den är ju trotts allt mest modern ☺️ Men den jag blivit mest imponerad av med tiden är nog kontrollen till ps3. Kommer ihåg första gången man höll i en sån och jävlar vilken känsla 😍😍😍 (sen att den saknade skakfunktion var ju en besvikelse 😐).

Medlem

DualShock 4 definitivt, skönaste och bästa kontrollen. Har höga förväntningar på DualSense

Quake-konnässsör

Så, vilken kontroll är bäst frågar ni.... Den första självklart, färgen i den trötta gråa tonen, hur kontrollen och knapparna skär in i handen för att rensa sin andliga kropp på smutsigheter i blod, skapar och förvränger benstrukturen i händerna för att på ett så naturligt sätt som möjligt anpassa händerna för kontrollen.

Men vänta säger ni, borde inte kontrollen vara anpassad för handen! Sony har tänkt till längre, de tar den mänskliga evolutionen med i beräkningen och försöker stressa fram en undergrupp av människor, Homo Sapiens Soni.

Dex
Medlem

Helt klart DualShock 4! Den ligger så klockrent i mina händer och har grymt skön respons. Min gamla börjar bli rätt sliten så hade helt klart varit trevligt med en ny

Ska bli väldigt spännande och se hur den nya DualSense blir!

Medlem

DualShock 4 av den enkla anledningen att den faktiskt har konkav topp på styrspakarna. Fasen vad man gled runt med tummarna på de äldre varianterna.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Avstängd

DualShock 4 är bäst men har dock bara spelat med den första kontrollen och 4:an så har inte så mycket att jämföra med. Men den ligger skönt i handen och är optimal att svinga runt med i spel som spider-man!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

DualShock 4 är så klart den bästa. Den är något större och därmed skönare att hålla i. Triggerknapparna är även bättre utformade än på Sixaxis/DualShock 3 där man lätt kunde "glida av" med fingrarna. Det enda negativa med DS4 är väl batteritiden. Men en full laddning räcker gott och väl till 2-3 sittningar för min del. Ser mycket fram emot att få testa DualSense.

Medlem

Dualshock 4 är den bästa Playstation-kontrollen.

Den är mest ergonomisk och ligger bäst i händerna, samt att de analoga spakarna inte skaver mot tummarna (till skillnad från Dualshock 2 och 3). Gillar också att L2 och R2 är aningen konkava i sin form, så inte fingrarna glider av knapparna lika lätt.
Slutligen tycker jag att vibrationen känns bäst i Dualshock 4. Den är inte lika intensiv som tidigare, utan mildare och utan att tappa sin funktion.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

har nött ut två kontroller så behöver verkligen en ny. På den ena är X-knappen ständigt nersjunken. På den andra glappar ena styrspaken

Medlem

Dualshock 4 självklart, bara av känslan att döma så tycker min vän som är vana vid x-box kontrollar att den är bättre också för att den är större att hålla runt i.
Hörlurs ingång, touch panel. Men personligen så föredrar jag nog en klassisk svart färg på kontrollen än Magma.

Dock så visste jag inget om infon om playstation Now förutom att God of War 5 ska vara förmodligen tillgängligt att spela så det skulle vara intressant men troligen klarar jag inte tävlingen med tanke på att jag gissade fram frågorna.

Medlem

Den seanste är ju såklart den mest optimerade kontrollen ... Men känslan av den första psn kontrollen är fylld av nostalgi och av den anledningen blir det min bästa.


signatur

-Talyren

Medlem

Minnet är inte vad det brukar vara. Jag var endast 7-8 år när jag spelade på brorsans Playstation, och bara 11-12 år när jag själv köpte en Playstation 2. Tyvärr kan jag inte orda något om den första kontrollen, men jag minns tydligt att jag fick oerhört ont i tummarna av 2:ans kontroll. Körde också med en Xbox 360-kontroll på PC och minns att jag tyckte den var ergonomiskt överlägsen allt annat jag tidigare testat.

DualShock 4 har jag inte haft några problem med tummarna, och jag tycker den är enormt skön att hålla. Därför drar jag slutsatsen att DualShock 4 är den klart bättre kontrollen - och ser fram emot att testa nästa kontroll :)!

Medlem

DualShock 4 är den bästa de har gjort.
Mycket för att den är lite större än föregångarna och passar mina dasslocksnävar bäst.

Medlem

PS4:ans alla gånger. Hade behövt en ny kontroll då den åkte i golvet när min nyfödda sprattlade till när vi spelade ihop (bäbis sover våldsamt och pappa spelar Assassins Creed Oddysey). Budgeten är lite tunn med nyfödd dessutom.

Medlem

I nostalgin är det helt klart den första. Kom ihåg första gången man höll den i handen och spelade NHL 98. WOW,vilket jävla spel och känsla. Riktig 3D hockey. Och gillade den bättre än atagonistens knepiga N64 kontroll.

Men den bästa är helt klart DualShock 4 v2. Bra grepp, gediget byggd och den lilla LED lampan lyser igen paden på ovansidan ger det lilla extra.

Vore trevligt med en till då tjejen börjar intressera sig mer och skulle då behöva en till kontroll mitt i husrenoveringen.

Avstängd

Daulshock 4.
Då man greppar den känns som händerna sitter bra i det greppet.

Medlem

DS4 är väl favoriten egentligen men jag har en lite större kärlek för DS3 då den var trådlös så man slapp ha handkontrollen kopplad till konsolen hela tiden. Sedan har jag nog mindre händer än gemene kille så storleken på den passade mig lite bättre än DS4.


signatur

Halo kompis!

Medlem

Dual Shock 4, givetvis.
Den första PlayStation-kontrollen som verkligen är bättre än konkurrensen!

Backloggens befriare

Personligen måste jag svara Dual Analog Controller, av högst nostalgiska skäl.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

DualShock 4 absolut. Ligger klart skönare i handen och triggerknapparna är betydligt bättre än föregångarna. När jag går tillbaka till en DualShock 3 efter lång frånvaro missar jag nästan L2/R2 eftersom dom är så korta.

Medlem

Dualshock 4 är en solklar vinnare för mig! Den kontrollen har mycket skönare spakar med mycket bättre grepp i och med att spaken är platt i mitten samt att dem är mycket mindre vilket är jätteskönt. Både bumpers och triggers är mycket bättre än Dualshock 3 och batteritiden förbättrad.

Medlem

Ds4 är den bästa. Ligger bättre i händerna, Den är trådlös, rejälare och dessutom snyggare än sina föregångare.

Medlem

DS4 helt klart! Dock inte helt nöjd med D-paden, gillar Nintendos variant där bättre!


signatur

The last metroid is in captivity, the galaxy is at peace!

Medlem

Enkelt. Dual shock 1!
Dels är den sådär skönt kommunalgrå. Men framför allt så vinner den på den absolut viktigaste punkten: nostalgifaktorn! Jag får aldrig samma myskänsla av de nyare.

Medlem

DualShock 4 -- den lyckades perfekt med balansen mellan evolution och revolution.

Medlem
Kontrollerna kommer inte sluta gå sönder FYI
Skrivet av AtlasBreaker:

PS4:ans alla gånger. Hade behövt en ny kontroll då den åkte i golvet när min nyfödda sprattlade till när vi spelade ihop (bäbis sover våldsamt och pappa spelar Assassins Creed Oddysey). Budgeten är lite tunn med nyfödd dessutom.

Har två heltrasiga och en halvtrasig PS3 kontroll. Minstingen letade alltid rätt på dem, om han så skulle putta stolar och klättra på bord för att nå dem. Oh well. Nu är han 3 och LITE mindre sjövild

Medlem

Dual Analog Controller! Känslan av att för fösta gången få styra med spakar i stället för knappar var oslagbar!

Medlem

Jag anser Dualshock 4 vara den bästa, den känns stabilare i konstruktionen och har bra tyngd.
De äldre modellerna har antingen känts små, för lätta eller verkar ha för lätt att bli utslitna.

Skriv svar