Mafia 2-remastern får typ samma betyg som originalet

Robot
Mafia 2-remastern får typ samma betyg som originalet

Ganska bra ändå för ett 10 år gammalt spel.

#mafia, #mafia-2


Medlem

Enda intressanta här är remaken av ettan enligt mig, dels för att det är den överlägset bästa delen i serien och dels för att det faktiskt är en riktig remake.

Geeks Gaming

Jag hade ju dock varit intresserad av att veta vad dom ändrat i spelen. Om dom ev fixat några buggar eller liknande

Inaktiv

Visst ska man få Mafia II Definitive om man köpte "originalet"? Hittar bara Mafia II (Classic) i min Steam Lib. Och när jag försöker starta via spelets steam-sida så kommer det upp "Starting game %game%" eller nåt och sen händer inget.

Redaktör
Skrivet av anon_79617:

Visst ska man få Mafia II Definitive om man köpte "originalet"? Hittar bara Mafia II (Classic) i min Steam Lib. Och när jag försöker starta via spelets steam-sida så kommer det upp "Starting game %game%" eller nåt och sen händer inget.

Ja, om du äger originalet på Steam får du remastern kostnadsfritt. Vissa säger att uppdateringen börjar när man startar om Steam, testa det.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Ja, om du äger originalet på Steam får du remastern kostnadsfritt. Vissa säger att uppdateringen börjar när man startar om Steam, testa det.

Jag fick gå in på butikssidan för Mafia 2 defenetive ed och för kunde jag hämta det gratis.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Hymer:

Jag fick gå in på butikssidan för Mafia 2 defenetive ed och för kunde jag hämta det gratis.

Samma här - men man fick inte Mafia dock.

Redaktör
Skrivet av Hymer:

Jag fick gå in på butikssidan för Mafia 2 defenetive ed och för kunde jag hämta det gratis.

Får jag fråga - hur stort är spelet installerat?


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Får jag fråga - hur stort är spelet installerat?

45972mb på steam för mig.

Och jag fick också gå in på steam store-sidan och trycka "Play" och lite sånt för att det skulle installeras.

Redaktör

@Ftmch: tack! Blev lite förbryllad över en stor uppdatering, bara.


signatur
Testpilot

Frågan är om remastern fixat till det extremt frustrerande racet man måste köra med en racingbil i början som var grymt jobbigt.

Minns jag höll på att ge upp redan där.

Eller var det i 1an? hmm

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Frågan är om remastern fixat till det extremt frustrerande racet man måste köra med en racingbil i början som var grymt jobbigt.

Minns jag höll på att ge upp redan där.

Eller var det i 1an? hmm

Det är nog ettan du tänker på. 😊

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Jag hade ju dock varit intresserad av att veta vad dom ändrat i spelen. Om dom ev fixat några buggar eller liknande

"Finaly the gamebreaking slowmotion-bug from the classic version has been fixed"

Läste detta på Steam

Redaktör
Skrivet av Harakiri:

Frågan är om remastern fixat till det extremt frustrerande racet man måste köra med en racingbil i början som var grymt jobbigt.

Minns jag höll på att ge upp redan där.

Eller var det i 1an? hmm

Det var i ettan, och det patchades bort redan i den. Så den lär vara fixad.


signatur
Medlem

1an var ju så jäkla bra. Sen knöt man ihop 2an bra med 1an också med uppdragen.

Schysst iaf att man fick spelet gratis 👍

Testpilot
Skrivet av Davisx3m:

Det är nog ettan du tänker på. 😊

Japp kom o tänka på att det kunde vara 1an.

Skrivet av Tomas Helenius:

Det var i ettan, och det patchades bort redan i den. Så den lär vara fixad.

Aaha de fixade det redan då. Så bra för det var en riktig surdeg.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Aaha de fixade det redan då. Så bra för det var en riktig surdeg.

Äh, den agnarna från vetet, de starka från de svaga, de tålmodiga från de otåliga.
Men främst de friska från de helt jävla galna som inte kan släppa saker och bara försöker gång på gång på gång för att komma vidare och till sist faktiskt lyckas.
Sen kom patchen.

Medlem

Kommer ihåg att jag och polarna var fast på racet i minst en vecka, men tillslut gick det. Är det helt borta nu alltså?

Testpilot
Skrivet av Ftmch:

Äh, den agnarna från vetet, de starka från de svaga, de tålmodiga från de otåliga.
Men främst de friska från de helt jävla galna som inte kan släppa saker och bara försöker gång på gång på gång för att komma vidare och till sist faktiskt lyckas.
Sen kom patchen.

Haha jajjemensan!

Medlem
Skrivet av G4ruda:

Kommer ihåg att jag och polarna var fast på racet i minst en vecka, men tillslut gick det. Är det helt borta nu alltså?

Kämpade också som in i helvete. Det är inte borta men de gjorde det betydligt lättare att vinna.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Visst ska man få Mafia II Definitive om man köpte "originalet"? Hittar bara Mafia II (Classic) i min Steam Lib. Och när jag försöker starta via spelets steam-sida så kommer det upp "Starting game %game%" eller nåt och sen händer inget.

jag äger mafia 2 classic, remaster kostar 300 spänn ändå.

jaha det är tvärtom, köper man remaster för 300 så får man classic som är typ ospelbart gratis. haha


signatur

//monster

Kommer ihåg att M3 var väldigt dåligt optimerat för PC. Vet någon om det blivit bättre, eller är det ENDAST DLC som är det nya, nya?


signatur

Go home and be a family man!

It's not a lake, it's an ocean

Jag har inte spelat något av dem (shame on me, antar jag) så detta är definitivt intressant. Ska förstås börja med ettan och se om det är min kopp te.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Mitt problem med mafia 2 var gameplay. Allt man gjorde var att köra från A till B och kolla på cutscenes. Kändes mest som en interaktiv film.

Inaktiv

"Metacritics egenhändigt framräknade betygssnitt ligger på 74 för Mafia 2: Definitive Edition efter 15 recensioner. Originalet stannade på 77 (46 recensioner). Och det är talande för den här spelserien, att vissa blir knockade av det här gangsterlivet medan andra ser det som ett okej men inte särskilt fantastiskt open world-spel."

Nja talande för 2an och 3an kanske.
Ettan fick 90%+ typ överallt. Konsolversionen var på ~70%.

1
Skriv svar