Grattis The Witcher 3 - fyller 5 år idag!

Medlem

Helvete... jag har ju fortfarande detta på min bucketlist. Jag har ju spelet, och det bara väntar på att jag ska dra igång. Lär nog ta mig i kragen känner jag.

Frilansare
Skrivet av Hale2000:

Helvete... jag har ju fortfarande detta på min bucketlist. Jag har ju spelet, och det bara väntar på att jag ska dra igång. Lär nog ta mig i kragen känner jag.

Herregud, just do it!

Frilansare
Skrivet av Prince Gama:

Jag fick den sorgliga endingen vilket har ärrat mig :/

Ja är det inte lite så, att det slut man får första gången blir kanon? Svårt att "ändra" sin upplevelse, liksom?

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

CD Projekts gudalika status bland konsumenter har nästan blivit något man skämtar om på senare år, som en sorts antites till "EA är djävulen", men man får inte glömma bort varför. The Witcher 3 bjöd på en DLC-plan som var helt skruvad kontra mycket annat i branschen 2015. Gratisuppdateringar som inte kändes meningslösa och två fantastiska expansioner som smakade mer än vad de kostade. En konsumentfest lika mycket som en rollspelsfest!

Bra spel för övrigt!


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Finns inget mer att säga än att det är det bästa spelets som någonsin producerats.
Det är så galet bra!

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Nu blev jag nyfiken...

Vilka moddar kör du med?

Om du kör med ett 20-tal... vilka är de viktigaste?

Minns inte alla som jag körde med.
Så här är en lista på de jag minns:
The Witcher 3 HD Reworked Project Snyggare Witcher helt enkelt

Always Full Exp (1.31) För att det inte finns någon bra logisk väg och springer man omkring så levelar man snart förbi många quest så för att belöning för det man gör ovasett level. jag använder med levelscaling så att jag alltid har svåra fiender. Var dock tvungen att stänga av det för en boss när du är med jennifer på en båt. Den scalar väldigt dåligt.

Auto Apply Oils så jag slipper att gå in i inventory varje gång man ska slåss. Främst om du kör med alchemy build. Men gillar att man inte tappar flytet.

More Realistic Wind Effect för att inte få det som att det ser ut som en storm under en vanlig idag.

Dessa var det som jag mest retade mig på när jag spelade igenom spelet och som jag tycker inte är för förenklade av upplevelsen. Finns även andra små tweaks hit och dit som att tex ta bort skada när man faller och att rustningar inte behöver repareras med mera. Jag tycker dock att de tar bort från upplevelsen. Men det är ett singel player spel så gör som du själv vill. Är ju du som ska ha skoj.

Tänker att nästa gång så kommer jag nog att kolla mer på Better Combat Enhanced och eventuellt andra som förändrar hur man slåss.

Medlem
Skrivet av mooxie:

Minns inte alla som jag körde med.
Så här är en lista på de jag minns:
The Witcher 3 HD Reworked Project Snyggare Witcher helt enkelt

Always Full Exp (1.31) För att det inte finns någon bra logisk väg och springer man omkring så levelar man snart förbi många quest så för att belöning för det man gör ovasett level. jag använder med levelscaling så att jag alltid har svåra fiender. Var dock tvungen att stänga av det för en boss när du är med jennifer på en båt. Den scalar väldigt dåligt.

Auto Apply Oils så jag slipper att gå in i inventory varje gång man ska slåss. Främst om du kör med alchemy build. Men gillar att man inte tappar flytet.

More Realistic Wind Effect för att inte få det som att det ser ut som en storm under en vanlig idag.

Dessa var det som jag mest retade mig på när jag spelade igenom spelet och som jag tycker inte är för förenklade av upplevelsen. Finns även andra små tweaks hit och dit som att tex ta bort skada när man faller och att rustningar inte behöver repareras med mera. Jag tycker dock att de tar bort från upplevelsen. Men det är ett singel player spel så gör som du själv vill. Är ju du som ska ha skoj.

Tänker att nästa gång så kommer jag nog att kolla mer på Better Combat Enhanced och eventuellt andra som förändrar hur man slåss.

Grymt tackar!

Den där vindmodden ska jag tjoffa in asap!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

@Axelron: En timme för valfritt rollspel är aldrig tillräckligt.
Typ alla final fantasy spel eller valfria rollspel är skit sega innan man kommit in i handlingen och förstått spelet.
Gissar på att du spelar Cod till vardags ? no offense

Senaste CoD jag spelade var nog fyran.
Har spelat många rollspel genom åren men jag kanske har växt ifrån det, Witcher kändes bara segt & stridssystemet var kasst imo.
Men smaken är som baken!

Medlem

Jag har så blandade känslor när det gäller W3. Jag tycker att man med nöd och näppe kan kalla det ett rpg, jag skulle nog argumentera för att det är ett rent action äventyr i mångt och mycket. Combaten är på gränsen till ospelbar och huvudkaraktären är en douche som är svår att relatera till , men storyn... och världen... Trots en massa tillkortakommanden så finns det inget annat spel jag spelat som har så hög kvalitet vad gäller dessa bitar. Tycker att spelet glänser som bäst i Blood and wine. Rationellt har jag svårt att sätta detta före Skyrim då det är på alla sätt ett mycket bättre rpg. Vem hade trott att serien skulle landa i detta spel när man spelade snuskspelet W1 och det linjära men mycket bättre W2? Med det sagt grattis

12
Skriv svar