Epic har gett dig spel för 21 000 kr

Medlem

Körde fortnite på Epics platform under dess första månad men tröttnade snabbt, sen införskaffade jag The Division 2 bara för att det var så satans billigt. Utöver det hämtade jag hem 2 gratisspel runt jul (Låt oss vara ärliga, 95% av gratisspelen är meh).
Men har inte rört epic sedan en tid tillbaka då tjänsten är sådär samt att deras aggressiva tidsexklusivitets karusel gör mig sne. Åh juste, hade också 3 intrångsförsök på mitt konto, från Malaysia och Thailand har jag för mig, trevligt. Enda stället detta nånsin hänt dessutom. Nu har jag klippt mitt konto och avinstallerat tjänsten

Medlem

Fast rent matematiskt stämmer det ju inte. Om dom ger bort ett spel gratis så är det också värt 0 kronor. Det är inte så att du har fått pengar av Epic för att sedan köpa ett spel - hade det varit så hade dom ju gett dig spel för 21000. Nu har dom gett dig spel för 0 kronor. Spel du egentligen redan betalt för iom alla microtransaktioner i andra spel.

Ska man räkna ärligt är det snarare DU som betalt Epic 21000 (om man slår ut vinst av microtransaktioner på antal spelare) för att få lite gratisspel.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Deras öde var beseglat i samma stund det blev möjligt att klicka hem ett spel i hemmets lugna vrå, oavsett om det är en digital eller fysisk kopia. Jämförelsen är kass eftersom Steam omöjligt tvingade sig in på en marknad utan deras framväxt berodde på att kunder naturligt fann det enklare att köpa spel via Steam.

Exakt vad jag skrev, fast med andra ord...

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

Fast rent matematiskt stämmer det ju inte. Om dom ger bort ett spel gratis så är det också värt 0 kronor. Det är inte så att du har fått pengar av Epic för att sedan köpa ett spel - hade det varit så hade dom ju gett dig spel för 21000. Nu har dom gett dig spel för 0 kronor. Spel du egentligen redan betalt för iom alla microtransaktioner i andra spel.

Ska man räkna ärligt är det snarare DU som betalt Epic 21000 (om man slår ut vinst av microtransaktioner på antal spelare) för att få lite gratisspel.

För varje spel de "ger" bort så betalar de summan till utvecklarna precis som en användare köpt spelet.

Redaktör
Skrivet av Ruskendrul:

Fast rent matematiskt stämmer det ju inte. Om dom ger bort ett spel gratis så är det också värt 0 kronor. Det är inte så att du har fått pengar av Epic för att sedan köpa ett spel - hade det varit så hade dom ju gett dig spel för 21000. Nu har dom gett dig spel för 0 kronor. Spel du egentligen redan betalt för iom alla microtransaktioner i andra spel.

Ska man räkna ärligt är det snarare DU som betalt Epic 21000 (om man slår ut vinst av microtransaktioner på antal spelare) för att få lite gratisspel.

Uträkningen gäller det totala värdet för spelen som Epic skänkt bort om du hade köpt dem till ordinarie pris.


signatur
Medlem

Gratis e gött lira nu just cause 4 från epic store!


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Jag gick in och kollade hur många spel jag har på epic game store, trodde jag hade 20+.

Det visade sig vara 75 totalt! Varav tre stycken är köpta, resten gratis. Inte illa pinkat :).

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Uträkningen gäller det totala värdet för spelen som Epic skänkt bort om du hade köpt dem till ordinarie pris.

Fast då blir det ju fortfarande 0. Jag har inte ens Epic store

Medlem
Skrivet av Dunder:

Ja, jag har läst dem och ser inte det du verkar se. Du får gärna ge exempel.

Tror fortfarande de försöker nå så många som möjligt. Känns extremt osannolikt att de endast skulle försöka nå den målgrupp med allra minst ekonomisk likviditet. Ser inte heller något som skulle peka på det. Att Fortnite riktar sig dit är en annan femma.

Ja man kan tro saker men som de ser ut, dom spelen på epic är inte för 30+ enligt mig

Medlem
Skrivet av chrille_1994:

Ja man kan tro saker men som de ser ut, dom spelen på epic är inte för 30+ enligt mig

Vet inte vart du tittar då, för redan på framsidan finns spel rekommenderade för 18+.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Redaktör
Skrivet av Ruskendrul:

Fast då blir det ju fortfarande 0. Jag har inte ens Epic store

Fast det här gäller ju inte hur många spel du har köpt, utan hur mycket det hade kostat dig om du hade köpt alla. Då hade det kostat dig ca 21 000 kr.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Fast det här gäller ju inte hur många spel du har köpt, utan hur mycket det hade kostat dig om du hade köpt alla. Då hade det kostat dig ca 21 000 kr.

Fast hade jag haft Epic Store hade jag ju inte köpt dom - då hade jag ju fått dom gratis. Summa 0 kronor.

Redaktör
Skrivet av Ruskendrul:

Fast hade jag haft Epic Store hade jag ju inte köpt dom - då hade jag ju fått dom gratis. Summa 0 kronor.

Ok, jag säger till de som gjorde uträkningen att de har fel.


signatur
Skrivet av Ruskendrul:

Fast då blir det ju fortfarande 0. Jag har inte ens Epic store

Jag gillar det argumentet. Måste komma ihåg det till min bilförsäkring.
Hur ska de veta värdet på min bil? Det är ju inte de som äger den.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

87 st.. spelat kanske, två?


signatur

- pixelfantast

Medlem

@hannes.theorell: I en bilförsäkring så beräknas inte kostnaden/premien på vad din bil är värd. Utan på olika faktorer, såsom hur du bor, hur gammal du är, hur länge du haft körkort, var du bor, hur skadestatistiken ser ut i ditt område, hur skadestatistiken ser ut på den bilmodellen, hur kostsam en sådan är att reparera etc. etc. Hur mycket som helt enkelt behövs in varje år för att kunna hjälpa till vid ev. olycka.

Så det var en lite konstig jämförelse mot ett spel/giveaway xD

@rewoX: Jag tänkte mer om jag råkar totalkrascha bilen så att de ersätter mig med en bil i samma prisklass.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

@rewoX: Jag tänkte mer om jag råkar totalkrascha bilen så att de ersätter mig med en bil i samma prisklass.

Då beräknas värdet efter hur det ser ut på marknaden, en annan likvärdig/likadan med samma ålder, miltal, motor och allt ligger till prismässigt.
En oberoende värdering alltså.
Man kan även få prövat med opartisk tredjepart som värderar bilen om man inte är nöjd med försäkringsbolagets värdering.

Skrivet av rewoX:

Då beräknas värdet efter hur det ser ut på marknaden, en annan likvärdig/likadan med samma ålder, miltal, motor och allt ligger till prismässigt.
En oberoende värdering alltså.
Man kan även få prövat med opartisk tredjepart som värderar bilen om man inte är nöjd med försäkringsbolagets värdering.

Jag vet och det är här jag kan hävda att just marknaden för min bil inte är kopplad till något annat än min bil och det värdet sätter jag själv.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Har greppat ett par stycken som har sett intressanta ut, måste bara få tummen ur att testa dom också

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Tagit alla
Kommer aldrig köpa ett spel där själv dock.
Hemsk butik, trevlig gratisspel generator

Håller mä

123
Skriv svar