Pc-fokuserade Paradox vill släppa fler spel på Playstation 5 och Xbox Series X

Robot
Pc-fokuserade Paradox vill släppa fler spel på Playstation 5 och Xbox Series X

Inställningen har ändrats på bara några år.

#paradox-interactive, #playstation-5, #xbox-series-x


Medlem

Ja med lite kraftigare CPU under huven så ska nog paradox spel gå fint att lira på nextgen konsolerna!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Jorå, det är redan bekräftat till PS5
Officiell Trailer. Loggan är med 😊

https://youtu.be/j6dTGZ11v7U

Kul!

Medlem

Större installbase = mer profit för de spel du producerar. Så inte så konstigt att de försöker kika på hur de kan expandera sin kundbas. Stallaris till konsoler var ett projekt få trodde de alls skulle våga sig på men de fick nog blodad tand efter det.

Medlem

@Aletheides: Måste nästan prova på konsol. Testade Stellaris i helgen när det var gratis, tyckte nästan att det var övermäktigt på PC.

Medlem

Tråkigt att höra en till spelutvecklare som kommer slösa sin tid med skapa begränsade konsolspel.

Medlem
Skrivet av Sille:

Tråkigt att höra en till spelutvecklare som kommer slösa sin tid med skapa begränsade konsolspel.

Tycker det låter bra att de gör spel till fler platformar så länge de blir bra.

Medlem

Då får dem ta i för kung och fosterland och göra next-gen grafik. Bloodlines 2 såg verkligen inte bra ut. Inte bra ut alls.

Dåligt tycker jag. Man ska göra det man är bra på, och paradox är (Var?) duktiga på att göra storslagna grand strategy till pc.

Risken är ju att deras konsoläventyr kommer bli som deras intåg på mobilmarknaden. Jag gjorde misstaget att ladda hem deras Stellaris spel till mobiler. Fyfan vilken pay to win skitspel alltså. Jag är rädd att det inte bara var en engångsgrej utan att det är en yttring av en större kulturförändring på bolaget och att det kanske kommer återspeglas i framtida släpp där man hellre jagar snabba intäkter. Hoppas jag har fel!

Inaktiv

Stellaris är mycket bra på boxen. Längtar efter Europa Universalis på krysslådan

1
Skriv svar