Dark Souls-spelen har sålts i över 27 miljoner exemplar

Robot
Dark Souls-spelen har sålts i över 27 miljoner exemplar

Världen gillar Souls. Bara trean har krängts till 10 miljoner hungrande själar.

#dark-souls


Medlem

Började med 3an igår. Sekiro var mitt första from softwarespel.
Känner mig väldigt lost, är det något man bör veta?
Hur stor vikt ligger liksom på attributes? ska man spendera souls på det eller köpa saker?

Annars är det spännande, har klarat av två bossar,
ops, kanske fel ställe att fråga på

och expansionerna, är det inbakat i mainspelet eller något som dyker upp efter??


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av dTexN:

Började med 3an igår. Sekiro var mitt första from softwarespel.
Känner mig väldigt lost, är det något man bör veta?
Hur stor vikt ligger liksom på attributes? ska man spendera souls på det eller köpa saker?

Annars är det spännande, har klarat av två bossar,
ops, kanske fel ställe att fråga på

och expansionerna, är det inbakat i mainspelet eller något som dyker upp efter??

lägg souls på att levla upp i början. strength för tunga långsamma vapen, dexterity för lätta snabba vapen. bestäm dig för vad du föredrar, ingen idé att spendera souls på både str och dex (med vissa undantag). levla vitality för att kunna bära mer armor. håll dig under 70% weight så långt det går, annars börjar du fatroll'a. ångrar du dig och vill specca om från str till dex kan du göra det en bit in i spelet (cathedral of the deep) .

lär dig hur scaling / parameter bonus för vapen funkar. om du tex är speccad för strength är det dumt att ränna runt med ett vapen som har A scaling för dex och C för str, osv.

vare sig du har expansionerna eller inte beror på vilken version av spelet du köpt (vanliga eller deluxe)

Medlem
Skrivet av dTexN:

Började med 3an igår. Sekiro var mitt första from softwarespel.
Känner mig väldigt lost, är det något man bör veta?
Hur stor vikt ligger liksom på attributes? ska man spendera souls på det eller köpa saker?

Annars är det spännande, har klarat av två bossar,
ops, kanske fel ställe att fråga på

och expansionerna, är det inbakat i mainspelet eller något som dyker upp efter??

Har du expansionerna så är de inbakade i spelet. Dock inget självklart att hitta tyvärr även om du har dem utan de finns på specifika delar av spelet. Kan vara bra att ta dessa lite senare i spelet då du fulländat tekniken i DS.

Medlem

From Software och CD Projekt, bästa utvecklarna i branshen, utan protest!

Medlem
Skrivet av nils45:

From Software och CD Projekt, bästa utvecklarna i branshen, utan protest!

Utan tvekan, kvalité rakt igenom!

Medlem

@quadratis: Tack, då har jag gjort lite fel som lagt ut lite hejvillt. Ska tänka på det när jag kan respecca att antingen gå för str eller dex

@BooliBoo: Aaah, då får jag väl se om jag märker av ifall det är expansionscontent eller ej


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Fantastiskt! Har dock aldrig klarat mig genom ett helt spel; de är så dystra


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ge oss Bloodborne 2!

Deras andra spel är bra men Bloodborne känns som att det är på en högre nivå.

(med reservationen att jag inte spelat Sekiro)

Medlem

Det finns väldigt få spel som har gett mig samma glädjerus som Bloodborne/Dark Souls har gjort de gånger jag har lyckats klara av en riktigt svår fiende/boss. Har ställt mig upp och lagt av världens vrål då. Lite som de sportintresserade gör när deras favoritlag vinner en match. Lirar Sekiro för tillfället och ser väldigt mycket fram emot Elden Ring


signatur
Medlem

Fantastiskt, det är dom värda. En av världens bästa spelserier, någonsin!

Förövrigt är detta det första livet vi fått höra om Elden Ring sedan E3-tiderna förra året! Det vankas gameplay och information snart, gissar jag.

FromSoftware*, utan mellanrum. ^^


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Coopade DS3 med en polare förra året. Vi klarade Cathedral of deep. Vi har inte kört efter det. Tänkte dock fortsätta solo nästa år, har lite annat som måste klaras först. Förhoppningsvis hinner jag innan klara det innan Elden Ring releasen.

Medlem

Demons Souls: 100 timmar
Dark Souls1: 105 timmar
Dark Souls2: 131 timmar
Dark Souls3: 207 timmar
BloodBorne: Platina, osäker på timmarna.

Inte rört något annat Souls-lir pga fel setting misstänker jag, är suuuuuuuuuperhype för ELDEN RING


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Inte ett dugg förvånad över de siffrorna! 🤗 Glad att man sponsrat dem med köp av alla spelen till både PC och PS3/PS4 samt alla remastrade versioner. Vill ju att de skall göra fler "souls"-spel ju!!!

Skrivet av Margy:

Ge oss Bloodborne 2!

Deras andra spel är bra men Bloodborne känns som att det är på en högre nivå.

(med reservationen att jag inte spelat Sekiro)

Kan inte annat än hålla med. Älskar Souls-serien, men Bloodborne är ännu ett snäpp högre än dom andra. Helt klart denna generations bästa spel enligt mig och med i all time top 5!

Medlem

Helt otrolig spelserie. Det är nog den enda spelserien där jag känner att de träffar helt rätt med allting. Finns inte en karaktär, inte en mening text/dialog som jag känner att jag vill rynka på näsan åt, utan allting är helt i linje med min smak och personlighet.

1
Skriv svar