Recension – Snowrunner

Medlem
Skrivet av KoP:

Skulle nog ge Snowrunner en stark 4:a av 5. Haft roligt med det sedan release. Desto roligare om man kör det i coop. Klart bättre än Spintires/Mudrunner (där man bara fraktade stockar och tog torn.. var ju inte superkul i det långa loppet).

Snowrunner kommer räcka länge med allt som finns att göra och alla kartor med alla dess fordon. Möjligheten att uppgradera alla fordon är dessutom ett välkommet tillskott!

Dock lite tråkigt att progressen inte sparas för den/dom spelare som joinar i coop. Dvs så sparas inte utkikstorn man tar m.m. utan dom måste tas igen när man drar igång sin singleplayer. Det borde inte ha varit så svårt att få det synkat. :/

Håller med! 10 ggr bättre roligare än Mudrunner/Spintires i mina ögon.

Inget snack om framtida Steam-release?

Medlem

Det här är mitt "zen"-spel i single player. På med lite 80-tals musik och brumma på med stora långtradare mitt ute i skogen!

Coop är roligt med folk man känner.

Gör man egna regler eller aktiverar moddar så kan man skapa egna upplevelser. Exempelvis så försöker jag att inte resetta till garaget då det går åt helsike. En gång knuffade min polare ner min lastbil i havet. Det tog mig flera dagar innan jag kunde låsa upp rätt utrustning och fundera ut hur jag skulle bärga den.

Att inte resetta lägger till en helt ny dynamik i spelet där räddningsuppgrad blir högsta prioritet och farliga segment blir extra ångestframkallande då man vet mängden jobb som krävs för att fixa olyckor.

Medlem
Skrivet av klillas:

Det här är mitt "zen"-spel i single player. På med lite 80-tals musik och brumma på med stora långtradare mitt ute i skogen!

Coop är roligt med folk man känner.

Gör man egna regler eller aktiverar moddar så kan man skapa egna upplevelser. Exempelvis så försöker jag att inte resetta till garaget då det går åt helsike. En gång knuffade min polare ner min lastbil i havet. Det tog mig flera dagar innan jag kunde låsa upp rätt utrustning och fundera ut hur jag skulle bärga den.

Att inte resetta lägger till en helt ny dynamik i spelet där räddningsuppgrad blir högsta prioritet och farliga segment blir extra ångestframkallande då man vet mängden jobb som krävs för att fixa olyckor.

Jag förstår helt hur du menar att göra egna regler att inte resetta sitt fordon.
Men jag erkänner att jag gör det rätt ofta i Snowrunner om jag "tjänar på det". som du spelar gjorde jag i Mudrunner vill minnas i hardcore läge går det inte att resetta fordon förutom scout fordonet.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag förstår helt hur du menar att göra egna regler att inte resetta sitt fordon.
Men jag erkänner att jag gör det rätt ofta i Snowrunner om jag "tjänar på det". som du spelar gjorde jag i Mudrunner vill minnas i hardcore läge går det inte att resetta fordon förutom scout fordonet.

Jodå jag har nog brutit min egen regel också då latheten sätter in

Jag tänker nog köra någon hardcore mod efter att jag tagit mig genom spelet där reset och andra hjälpmedel inte ens finns som alternativ. Liten önskelista:
Ingen reset (alternativt reset med penalty exempelvis att jag inte kan använda fordonet under en tid)
Ingen GPS på kartan "papperskartamode"
Ingen UI med bilinfo - måste kolla bensin inne i hytten
Material kostar (mycket) -- att bara lämna järnbalkar och hämta mera efter en olycka skulle bli dyrt
Möjligen lättare att skada fordon. Nu kan man köra rakt in i en bergsvägg och fortfarande ha en fungerande lastbil.
Reparation av fordon kostar pengar.
Bensin kostar pengar.
Köpa bensin-trailer - fylla tanken - sälja bensintrailer för ursprungspris skall inte gå
Fordon säljs till lägre pris än inköpspris - möjligen beroende på ålder, antal kilometer, skador

Medlem

Jag kör recover ibland när det blir situationer som helt enkelt skulle påverka mitt humör allt för mycket när man ska försöka lösa dom. Eller när man kanske åkt från A till B och lämnat varor och ska hem igen, så är det trist att bara köra runt med en tom lastbil. Köra runt med feta lass är ju det stora nöjet

Det jag gillar med spelet är att senare banor inte har några garage i närheten, så om man välter så, istället för att köra en recover, så sticker man dit med en till bil istället, och kanske en extra som man drar med winchen.. och när man ändå åker en lång-resa så kan man ju se om det finns något som ska fraktas till den kartan, men som bara finns tillgänglig på någon av de andra kartorna. Då brukar jag slänga på ett rejält lass av det som ska fraktas, så det blir lite utmaning

Medlem
Skrivet av Katana:

Jag kör recover ibland när det blir situationer som helt enkelt skulle påverka mitt humör allt för mycket när man ska försöka lösa dom. Eller när man kanske åkt från A till B och lämnat varor och ska hem igen, så är det trist att bara köra runt med en tom lastbil. Köra runt med feta lass är ju det stora nöjet

Det jag gillar med spelet är att senare banor inte har några garage i närheten, så om man välter så, istället för att köra en recover, så sticker man dit med en till bil istället, och kanske en extra som man drar med winchen.. och när man ändå åker en lång-resa så kan man ju se om det finns något som ska fraktas till den kartan, men som bara finns tillgänglig på någon av de andra kartorna. Då brukar jag slänga på ett rejält lass av det som ska fraktas, så det blir lite utmaning

https://i.imgur.com/NpPAtGg.jpg

https://i.imgur.com/qZ7Jis3.jpg

Nice.
Har inte tänkt på det där att stapla lös last på surrad last.
Ska genast ändra mina metoder, för mer roliga nedvältningar och nedskräpning av gods naturen

Är det nån som har nå mod att rekomenderar?
Har börjat köra med en som heter R-physics eller nått.
Ska ge mer lera på bilarna och lämnar mer/tjockare avgaser.
Mer particles helt enkelt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ja det är mycket roligare att stapla på höjden än att bygga på längden tycker jag, dvs wincha massa extra släp å sånt

Kan bli lite svajigt ibland dock

Jag har testat någon enstaka mod, drog ner någon traktor, bara för att se hur smidigt det var med mod-hanteringen. Annars har jag lämnat allt orört då jag vill lira igenom spelet först helt utan moddars påverkan. Men den du nämnde kanske man skulle testa för den påverkar ju inte direkt något

Medlem

Väntar lite tills priset går sen blire ett köp


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Väntar lite tills priset går sen blire ett köp

De hade ju nån 100kr-voucher på epic store. Vet inte hur länge den var giltig, om den funkar än? Testa lägg spelet i kundkorgen och gå till kassan och se om de gör 100kr avdrag där.

Medlem
Skrivet av Katana:

De hade ju nån 100kr-voucher på epic store. Vet inte hur länge den var giltig, om den funkar än? Testa lägg spelet i kundkorgen och gå till kassan och se om de gör 100kr avdrag där.

Verkar gälla till November, och om deras "Mega-sale" fortfarande är igång får man en ny vid varje giltigt köp.

Testpilot

Börjat spela nu och jäklar va kul jag har.

Kämpade sist då jag spelade i säkert 1 timme med att få loss min lastbil ur ett gyttjehål och dra upp ett släp ur samma hål. Räddningen var att ha kran på lastbilen. Använde den som hävstång för att flytta mig till mark där bilen fick fäste.

Köpte DLC paketet bara för att stötta dem. Rabattkupongen funkade även på det vilket gjorde det billigare.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Börjat spela nu och jäklar va kul jag har.

Kämpade sist då jag spelade i säkert 1 timme med att få loss min lastbil ur ett gyttjehål och dra upp ett släp ur samma hål. Räddningen var att ha kran på lastbilen. Använde den som hävstång för att flytta mig till mark där bilen fick fäste.

Köpte DLC paketet bara för att stötta dem. Rabattkupongen funkade även på det vilket gjorde det billigare.

Ja det är konstigt att ett sånt spel som är så långsamt ändå är så beroendeframkallande.
Tom lagt VR headsetet åt sidan en stund bara för att spela det här spelet


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Testpilot
Skrivet av Molotov:

Ja det är konstigt att ett sånt spel som är så långsamt ändå är så beroendeframkallande.
Tom lagt VR headsetet åt sidan en stund bara för att spela det här spelet

Haha ja det är lite meditativt och lugnande för själen att leka i leran med tunga fordon.
Vuxna mäns lek i leran helt enkelt

Medlem

Även perfekt spel när man samtidigt vill beta av lite tv-serier som inte är tillräckligt bra för att ägna 100% fokus åt, men som man ändå vill se. Har dock hänt alltför många gånger att jag råkat trycka ner D (dvs svänga höger) utan att jag märkt det medans jag sneglat på tv-serie och kört i diket. Dags att skaffa blåa switchar så man hör när man råkar trycka på något.

Medlem

Någon som vet om det enbart finns på Epic store för PC-versionen eller går det att köpa någon annanstans?

Medlem
Skrivet av gudorian:

Någon som vet om det enbart finns på Epic store för PC-versionen eller går det att köpa någon annanstans?

För närvarande är det Epic store exklusiv


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Köpte det (Deluxe Edition) i söndags till PS4:an och spelade i 3h. Alldeles för kort tid för en slutgiltig utlåtelse, men det fäste inte riktigt på mig ännu. Ska spela mer co-op med polarna, för det var först då det inte kändes helt livlöst.

Gränssnittet kändes inte speciellt intuitivt. Bytte värld men fick bara med mig ett fordon. "Nej, du måste retäjna alla fordon". Ok, stänger ner världen (och måste slänga ut polarna ur co-op-sessionen), byter tillbaka, väljer alla fordon och kan typ 10 minuter senare starta co-op-sessionen igen.

Jag förstår att den första jeepen i spelet antagligen är svinkass, men när jag körde in i byn på asfalt med den kändes bilfysiken riktigt svag. Antagligen har man lagt ner mer krut på fysiken ute i den leriga och snöiga världen - men förstaintrycket av fysiken var sådär faktiskt.

Jag avfärdar inte ett spel på direkten och i detta fall litar jag på polarna som säger att man kommer in i det, men jag tyckte er recension sammanfattade ganska väl mina första intryck också.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Sjukt sugen på det här spelet, nästan så jag drar hem Epic för det.

Medlem
Skrivet av Den Maskerade Daskaren:

Sjukt sugen på det här spelet, nästan så jag drar hem Epic för det.

Det är det värt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Knepigt spel som jag inte borde uppskatta.
Tycker det känns lite som ett budgetspel som släppts några månader för tidigt. Lite småbuggar på ps4 men inget gamebreaking.

Men kan bara inte slita mig! "Bara några minuter till" vilket gjort att jag varit lite trött senaste tiden 😆
Kommer in i något zenmode och bara njuter när jag får rycka ut med tank- eller kranbil på räddningsuppdrag när jag råkat tabba mig.
Klar med Michigan och precis börjat halka runt i Alaska.
Minst sagt beroendeframkallande!

Medlem
Skrivet av Anwest:

Köpte det (Deluxe Edition) i söndags till PS4:an och spelade i 3h. Alldeles för kort tid för en slutgiltig utlåtelse, men det fäste inte riktigt på mig ännu. Ska spela mer co-op med polarna, för det var först då det inte kändes helt livlöst.

Gränssnittet kändes inte speciellt intuitivt. Bytte värld men fick bara med mig ett fordon. "Nej, du måste retäjna alla fordon". Ok, stänger ner världen (och måste slänga ut polarna ur co-op-sessionen), byter tillbaka, väljer alla fordon och kan typ 10 minuter senare starta co-op-sessionen igen.

Jag förstår att den första jeepen i spelet antagligen är svinkass, men när jag körde in i byn på asfalt med den kändes bilfysiken riktigt svag. Antagligen har man lagt ner mer krut på fysiken ute i den leriga och snöiga världen - men förstaintrycket av fysiken var sådär faktiskt.

Jag avfärdar inte ett spel på direkten och i detta fall litar jag på polarna som säger att man kommer in i det, men jag tyckte er recension sammanfattade ganska väl mina första intryck också.

Du har ungefär samma startupplevelse som mig. Asfaltsfysiken är helt urdålig då man kommer upp i någon hastighet, känns som is. All annan terräng känns riktigt bra, speciellt leriga/snöiga vägar där man kan fastna om man inte är väldigt försiktig och vet vad man håller på med.

Gränssnittet med att flytta bilar mellan världar är korkat men man lär sig att hantera det efter ett tag.

Generellt tycker jag spelet i sig är bra. Det är sällan jag satt ner så mycket tid på ett spel nuförtiden om det inte har någon slags online competitive del. Lite av en zen-upplevelse med inslag av extrem frustration.

jbx
Medlem

Har bara tre achievements kvar nu, vet inte hur många timmar jag spelat, men gillar det fortfarande och de kommer kännas tomt när jag är färdig.
För er som tvekar så rekommenderar jag verkligen detta spel.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

12
Skriv svar