Tystnaden bryts – Tex Murphy-äventyret The Poisoned Pawn lever

Robot
Tystnaden bryts – Tex Murphy-äventyret The Poisoned Pawn lever
Medlem

Kört klart nästan samtliga (håller på att köra det sista spelet och jag borde vara nära slutet). Även om jag gillade Overseer (trots att det var en remake på första spelet, så här gör man en remake) så är Pandora Directive utan tvekan fovoriten.

Det sista spelet är helt ok men det är först mot slutet som det blir direkt svårt, det är lite för enkelt om man jämför med de äldre spelen (i synnerhet om man jämför med Pandora Directive på svåraste ).

Redaktör
Ponny

@PcGamer: Pandora Directive är kronjuvelen i samlingen. Sanslöst rafflande! Vill ta bort det ur minnet så jag kan spela det för första gången igen.


signatur

En Bamseponny av folket

ELF
Medlem

Har bara kört Tesla Effect, men gillade det skarpt. Så om det kommer ett nytt så blir det absolut ett köp.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Tex Murphy spelen är magiska. Sköna storys fantastiska och härliga karaktärer och bara sådär lagom ostigt FMV.
Ler djupt varje gång jag minns hur Tex Fick sitt smeknamn! (Pandora directive).

Så när spelet kommer ut är det jag som säger "Hiya Murph"


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

@PcGamer: Pandora Directive är kronjuvelen i samlingen. Sanslöst rafflande! Vill ta bort det ur minnet så jag kan spela det för första gången igen.

Njaa, håller inte med helt. Jag har spelat om alla spelen i serien i modern tid (och därmed förtryckt barndomens skimmer). Jag hade roligast med Killing Moon. Mer skruvad story, lättare puzzel & snyggare brudar.

Medlem

Har aldrig spelat något Tex Murphy-spel, vilket ska jag börja med? Spelar det någon roll vilket man börjar med för storyn?

Medlem
Skrivet av culliford:

Har aldrig spelat något Tex Murphy-spel, vilket ska jag börja med? Spelar det någon roll vilket man börjar med för storyn?

De två första är "jobbiga" att spela. Kan behöva moddar för att fungera på moderna datorer, osv. Under a killing moon var lite av en reboot. Man kan med gott samvete börja med det. Pallar man inte vara så retro kan man också sätta tänderna direkt i Tesla Effect. Visst är Tesla Effect en direkt uppföljare, men de har också gjort massor av moderniseringar och återberättar en del story för nykomlingar.

Medlem

Pandora Directive hade sån fantastisk mystisk känsla över sig. Det var så jäkla mysigt att spela.
Har inte riktigt börjat med Tesla men ska kanske göra det.
Är det bra?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Pandora Directive hade sån fantastisk mystisk känsla över sig. Det var så jäkla mysigt att spela.
Har inte riktigt börjat med Tesla men ska kanske göra det.
Är det bra?

Det fick inte kritiker att jubla. Men fans av serien var fick dock den uppföljare de förväntat sig och var ofta mer än nöjda.

Redaktör
Ponny

@culliford: Håller med om ungefär vad @maq777 sa. De första två kan du med gott samvete skippa. Overseer är dessutom en slags remake på det första spelet, men med en twist. Mitt råd: börja med Under A Killing Moon.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av maq777:

De två första är "jobbiga" att spela. Kan behöva moddar för att fungera på moderna datorer, osv. Under a killing moon var lite av en reboot. Man kan med gott samvete börja med det. Pallar man inte vara så retro kan man också sätta tänderna direkt i Tesla Effect. Visst är Tesla Effect en direkt uppföljare, men de har också gjort massor av moderniseringar och återberättar en del story för nykomlingar.

Skrivet av Fredrik Eriksson:

@culliford: Håller med om ungefär vad @maq777 sa. De första två kan du med gott samvete skippa. Overseer är dessutom en slags remake på det första spelet, men med en twist. Mitt råd: börja med Under A Killing Moon.

Perfekt, jag tar och börjar med Under A Killing Moon.

Ase
Medlem

Under a blood red moon eftersom det var det 1a jag spelade men älskar hela serien Har både en tex hatt & whiskyglas här hemma så lite av en fanboy (en av de bästa äventyrsserierna enligt mig)

1
Skriv svar