Diskutera – Största revolutionen för ditt spelande?

It's not a lake, it's an ocean

När jag för första gången gick online i Phantasy Star Online med min Dreamcast... Jag kände mig lite som en månfarare som besteg ny mark. Trots en något skakig uppkoppling kändes det verkligen unikt där och då.

Därefter har jag knappt spelat online alls, så internet har inte revolutionerat mitt spelande på det sätt jag kanske trodde att det skulle göra då. Jag är fortfarande mest intresserad av singleplayerupplevelser ensam i soffan.

Därutöver går det inte komma ifrån att steget till 3D var mäktigt. Spel som Resident Evil och Tomb Raider var obeskrivligt häftiga att spela då.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Avstängd

C64 - Amiga
Mjukvaru 3D - Hårdvaruaccelererad 3D (PC)
2D - Stereoskopisk 3D (PC, 3D Vision och VR) 3D Vision är fantastiskt fortfarande i 124".

Medlem

Gick från Ti-99/4a till Atari.
Sen när man skaffade första 3dfx Voodoo kortet till PC.

Det är nog dom största hoppen man gjort.

Medlem
Skrivet av newlaseridea:

Mins att vi började hänga på irc när folk fick modem. Och en dag hittade Klas en bot man typ kunde spela spel med. Och det visade sig vara något som hette mud! Jävlar vad vi öste i olika MUDar efter det. Mest körde vi en Wheel of Time mud med mycket aktiva spelare, en officiell sida i böckerna som Muden kommit till, rp och såklart drama! Jävulen vad unikt det var!

Varför skriver du som om det inte finns kvar...
http://www.wotmud.org/

# telnet game.wotmud.org 2224 Trying 34.217.254.118... Connected to game.wotmud.org. Escape character is '^]'. The Wheel Of Time MUD Mark IV Updated and Maintained by Flash, Ingtar, Mournblade, & Zun Based on the novels by Robert Jordan and published by Tor Books Running since Summer 1993 Original Code - CircleMUD [DikuMUD I Original Source] Original game idea, concept, and design: Katja Nyboa, Tom Madsen, Hans Henrik Staerfeldt Michael Seifert, and Sebastian Hammer By what name do you wish to be known?

Medlem

Måste vara då MOHAA kom ut. Jag blev helt slagen av hur snyggt det var i jämförelse med andra FPS spel som jag hade spelat tidigare. Jag hade mest seplat Goldeneye eller Världen räcker inte till på N64 och jag kunde inte förstå att spel kunde se ut så här.
Det var då jag blev en PC spelare.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av shelter:

Varför skriver du som om det inte finns kvar...
http://www.wotmud.org/

# telnet game.wotmud.org 2224 Trying 34.217.254.118... Connected to game.wotmud.org. Escape character is '^]'. The Wheel Of Time MUD Mark IV Updated and Maintained by Flash, Ingtar, Mournblade, & Zun Based on the novels by Robert Jordan and published by Tor Books Running since Summer 1993 Original Code - CircleMUD [DikuMUD I Original Source] Original game idea, concept, and design: Katja Nyboa, Tom Madsen, Hans Henrik Staerfeldt Michael Seifert, and Sebastian Hammer By what name do you wish to be known?

Tror inte att det var den, har för mig att den hette White Tower (men det kan vara fel) och vet att den precis som Norden Lights Amber mud:en låg på ludd.luth.

Skriv svar