Räkna inte med Anthem 2.0 inom kort: "Det här kommer bli en längre process"

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Tycker combat mekaniken är trist och ytlig, jämfört med Jedi Outcast och Academy. Blir extra lustigt när båda spelen är drygt 15 år äldre, men ändå lyckas vara så mycket bättre. Tror ärligt talat Fallen Order kommer åldras lika bra som... de där andra generiska tredjeperson action adventure spelen, som släpptes förra generationen (seriöst jag kommer inte ens ihåg vad de heter).

Njae, potentialen i Fallen orders combat mekanik är mycket högre än Jedi Outcast, på högsta svårighetsgrad var det rätt viktigt med bra timing och counter attacks vilket gjorde ljussabelduellerna väldigt underhållande. Speciellt de som kom i slutet av spelet.
Spelade rätt nyligen igenom Academy, helt klart ett underbart spel. Men det låter som du har lite rose tinted glasses när det kommer till spelets mekanik.
Fanns väl inget som gjorde Fallen order till ett generiskt spel direkt.

Medlem
Skrivet av loerk:

Njae, potentialen i Fallen orders combat mekanik är mycket högre än Jedi Outcast, på högsta svårighetsgrad var det rätt viktigt med bra timing och counter attacks vilket gjorde ljussabelduellerna väldigt underhållande. Speciellt de som kom i slutet av spelet.
Spelade rätt nyligen igenom Academy, helt klart ett underbart spel. Men det låter som du har lite rose tinted glasses när det kommer till spelets mekanik.
Fanns väl inget som gjorde Fallen order till ett generiskt spel direkt.

Spelade visserligen mer i multiplayer. Saknar rörelsefriheten och den fria snabba kamerakontrollen, som jag anser ger så mycket mer djup, än de mer konsoliferade låsta spelsättet man har i dagens lir.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Tycker combat mekaniken är trist och ytlig, jämfört med Jedi Outcast och Academy. Blir extra lustigt när båda spelen är drygt 15 år äldre, men ändå lyckas vara så mycket bättre. Tror ärligt talat Fallen Order kommer åldras lika bra som... de där andra generiska tredjeperson action adventure spelen, som släpptes förra generationen (seriöst jag kommer inte ens ihåg vad de heter).

Du vill ju uppenbart ha en mer orealistisk setting av sandlådemodell. Att direkt eller snabbt inneha alla möjliga coola forcepowers och abilites varje sig they make sense or not.
Vrf skulle en padawan vilja eller kunna strypa folk, force lightning eller slänga 10 pers som trasdockor the force unleashed style. Annars kan jag verkligen inte se hur man kan tycka jedi academy har bättre combat. Och jag älskade KOTOR spelen och jedi academy m.m

Medlem
Skrivet av zumo:

Du vill ju uppenbart ha en mer orealistisk setting av sandlådemodell. Att direkt eller snabbt inneha alla möjliga coola forcepowers och abilites varje sig they make sense or not.
Vrf skulle en padawan vilja eller kunna strypa folk, force lightning eller slänga 10 pers som trasdockor the force unleashed style. Annars kan jag verkligen inte se hur man kan tycka jedi academy har bättre combat. Och jag älskade KOTOR spelen och jedi academy m.m

Lol wat nej. Tycker om något Fallen order har mer gemensamt med forced unleashed spelen. Båda spelar mer som typiska konsollir, med begränsad och styltig rörelsefrihet. Fallen order var inte lika fånigt övrdriven som unleashed skräpet, men tycker heller inte man känner sig speciellt skillad när man gör något fanzy i fallen order.

Som jag sa innan, jag spelade jedi Knight spelen främst i multiplayer, så blir det väl lite annan jämförelse.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Lol wat nej. Tycker om något Fallen order har mer gemensamt med forced unleashed spelen. Båda spelar mer som typiska konsollir, med begränsad och styltig rörelsefrihet. Fallen order var inte lika fånigt övrdriven som unleashed skräpet, men tycker heller inte man känner sig speciellt skillad när man gör något fanzy i fallen order.

Som jag sa innan, jag spelade jedi Knight spelen främst i multiplayer, så blir det väl lite annan jämförelse.

Senast jag spelade Jedi Academy var det på svåraste med realistic lightsaber combat påslaget.
Minst sagt en utmaning när man slogs mot flera sith samtidigt, men fan så snyggt det såg ut när man lyckades bra.

Bossarna förstördes, men resten av spelet blev helt magiskt.

Medlem

Grafiken gör inte spelet, det kan nog alla skriva under med tanke på originalreleasen. Men med samma logik så bör det inte vara ett större problem att de återanvänder grafik, ljud, story osv från första releasen till en ny release där fokus lagts på att göra spelet kul att spela.

Medlem

Jag ser framemot vad de 30 personerna som jobbar med det får fram. Mer innehåll hade ju inte skadat.

Medlem
Skrivet av Megagurra:

Bryr sig någon om detta spel längre? Jag gillade det i 2v sen insåg jag vilket skräp det är.

Hänger förmodligen julpynt kvar i huvudstaden efter Holiday updaten...

Nej, det var dött innan det ens lanserades.
Tydligen så bryr sig inte ens EA om det, även fast att dom fortfarande vägrar att erkänna en förlust, då det är ett väldigt litet team som fortfarande utvecklar spelet.
Det förklarar också varför det kommer ta väldigt lång tid för version 2.0, om det ens kommer att släppas.

12
Skriv svar