En del pekar på att Tencent är ny utgivare för problemtyngda System Shock 3

Robot
En del pekar på att Tencent är ny utgivare för problemtyngda System Shock 3

Kinesiska jätten står som ägare för sajten.

#otherside-entertainment, #system-shock-3, #tencent


eld
Medlem
Skribent

Är väl inte direkt förvånad, Kina verkar ju ska ha händerna i alla kakburkar nu för tiden.


signatur

"Writer and Fighter"

Skrivet av Johlor:

Är väl inte direkt förvånad, Kina verkar ju ska ha händerna i alla kakburkar nu för tiden.

I pandemins spår är det ju rea på kakburkar. Varför skulle de inte passa på?


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Om det stämmer så blir det till att segla med svart flagga, inte ett öre skall gå till Kina.

Geeks Gaming
Medlem

Usch då.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av InsaneSharky:

Om det stämmer så blir det till att segla med svart flagga, inte ett öre skall gå till Kina.

Svårt att hålla det då det mesta innehåller komponenter tillverkade i Kina


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hoppas.

Nu kommer alla som älskar detta och säger att dom hatar tencent antingen sluta gilla hela grejen med ss3 eller tvingas köpa ett spel av tencent.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Detta var nog den bästa men också samtidigt tråkigaste spelnyheten på länge.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

RIP min favorit spelserie?

Skulle gråtskratta om SS3 blev ett F2P mmo.

Geeks Gaming
Skrivet av loerk:

Skulle gråtskratta om SS3 blev ett F2P mmo.

Med cartoon färg som ger folk huvudvärk?

Medlem
Skrivet av Molotov:

Svårt att hålla det då det mesta innehåller komponenter tillverkade i Kina

Han kanske menade spel, är en viss skillnad mellan kultur, avancerad teknik och simplare materiel eller komponenter .

Känns som att varenda gång man ogillar att vår spelkultur eller filmkultur påverkas negativt av en auktoritär diktatur, kommer det någon som, *host* andas med öppen mun, och säger: "Men allt som tillverkas i Kina då??? HERPA DEEEERP!"

Sorry, men fan vad jag är trött på det hjärndöda argumentet.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Svårt att hålla det då det mesta innehåller komponenter tillverkade i Kina

Flaggan är sydd i kina

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Han kanske menade spel, är en viss skillnad mellan kultur, avancerad teknik och simplare materiel eller komponenter .

Känns som att varenda gång man ogillar att vår spelkultur eller filmkultur påverkas negativt av en auktoritär diktatur, kommer det någon som, *host* andas med öppen mun, och säger: "Men allt som tillverkas i Kina då??? HERPA DEEEERP!"

Sorry, men fan vad jag är trött på det hjärndöda argumentet.

Det kanske han menade men det var inte vad han skrev.
Och jag kommer verkligen inte andades med öppen mun iom detta, jag har en realistisk syn kring detta.
Tror heller inte Tencent står mer än nån annan inom AAA branschen om för att "förstöra vår spelkultur".
Deras free 2 play skräp är och tilltalar mest en speciell grupp, där några andra också spelar på samma marknad


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Han kanske menade spel, är en viss skillnad mellan kultur, avancerad teknik och simplare materiel eller komponenter .

Känns som att varenda gång man ogillar att vår spelkultur eller filmkultur påverkas negativt av en auktoritär diktatur, kommer det någon som, *host* andas med öppen mun, och säger: "Men allt som tillverkas i Kina då??? HERPA DEEEERP!"

Sorry, men fan vad jag är trött på det hjärndöda argumentet.

Det är ju ett bra argument och inte det minsta hjärndött; Folk gnäller om Kina men ser mellan fingrarna när det gäller det de gillar eller behöver och den inställningen är vad som gör Kina till världens mest inflytelserika ekonomi.
Ska man sitta och gnälla får man fan antingen äga sin åsikt eller acceptera kritiken man får för den, allt du köper som ens passerat Kina stöder regimen och gör det möjligt för dem att pressa de amerikanska 'kulturtillverkarna' (För det är ju inte svensk kultur det handlar om här) att censurera sina verk.

Medlem

Jahopp. Då passar jag.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Hoppas.

Nu kommer alla som älskar detta och säger att dom hatar tencent antingen sluta gilla hela grejen med ss3 eller tvingas köpa ett spel av tencent.

Lätt val, finns gott om andra spel att spela.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Ahris:

Det är ju ett bra argument och inte det minsta hjärndött; Folk gnäller om Kina men ser mellan fingrarna när det gäller det de gillar eller behöver och den inställningen är vad som gör Kina till världens mest inflytelserika ekonomi.
Ska man sitta och gnälla får man fan antingen äga sin åsikt eller acceptera kritiken man får för den, allt du köper som ens passerat Kina stöder regimen och gör det möjligt för dem att pressa de amerikanska 'kulturtillverkarna' (För det är ju inte svensk kultur det handlar om här) att censurera sina verk.

Det som primärt nu påverkar de amerikanska 'kulturtillverkarna', är inte behovet av billiga plastleksaker i deras happy meals, utan girigheten att fånga marknadsandelarna i Kina, och viljan att samarbeta med deras censur.

Jag säger inte att det är okej att man flyttar all tillverkning till Kina, tvärtom det är förjävligt hur långt det fått gå.

Men det som är ännu mer förjävligt, är när kultur påverkas, för kultur kan ha inflytande över vårt synsätt och världsbild. Nyheter kan informera, men kultur kan influera folk på ett annat sätt. Kultur kan nå ut till en bredare massa, uppbringa nya idéer och tankar i folk.

Förr var böcker, radio och pjäser det primära intaget av kultur. Idag är det spel och film som är mångas främsta intag av kultur. Kontrolleras den och du kontrollerar även en stor del av hur befolkningen tänker, eller snarare inte tänker. Vilket är livsfarligt att bara släppa fri till främmande auktoritära makter att börja styra över.

Medlem

All obey our new Chinese overlords!
Slippery slope detta! Usch!

Medlem

Hoppas, verkar grymt, får lite Doom 3 vibbar i atmosfären.

Medlem

*Foliehatt på: CCP får tillgång till mjukvarubakdörr rakt in i varje spelares dator och pratar man om Nalle Puh eller att covid19 är kinas fel slutar spelet fungera.
Foliehatt av*

Nämen det blir nog bra det här... typ

Medlem

jag håller min undan. bannar dem Nalle Puh så bannar min åsikt Kina(regering, totalitärregim) landet som har tolkat copy is right (copyright).


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Tencent äger ju Riot... i förlängningen är LoL kinesiskt.

Men vem bryr sig så länge man kan spela utan att få propaganda i nyllet eller
Kinesiska trupper går parad i Stockholm... innan var allt Amerikanskt nu Kinesiskt.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Med cartoon färg som ger folk huvudvärk?

Och lite pay2win vapen inslängda i mixen.

Medlem

Kinesiska blodspengar, så trevligt.
Vad var det han sa den gamle kejsaren, pengar luktar inte.

Medlem

Ni som är hatar Tencent får sluta köpa en väldigt mass spel då de har delar i;

Riot Games ( LOL utvecklarna)
Epic Games
Bluehole
Ubisoft
Activision Blizzard
Grinding Gear Games
Supercell
Platinum Games
Yager
Frontier Developments
Paradox Interactive
Fatshark
Funcom
Sharkmob

Dessutom får ni sluta använda Discord och Spotify.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Det är ju ett bra argument och inte det minsta hjärndött; Folk gnäller om Kina men ser mellan fingrarna när det gäller det de gillar eller behöver och den inställningen är vad som gör Kina till världens mest inflytelserika ekonomi.

Precis, ingen kommmer bojkotta alla spel som använder sig av Unreal engine för att Epic till 40% ägs av Tencent.

Men det är lite intressant, hur stor % av något ska ägas av Tencent innan det bojkottas? Dom flesta verkar tycka att 40% är ok, men 100% är inte ok. Så var går gränsen?

Pansarknekt

My ten cents goes to..


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Precis, ingen kommmer bojkotta alla spel som använder sig av Unreal engine för att Epic till 40% ägs av Tencent.

Men det är lite intressant, hur stor % av något ska ägas av Tencent innan det bojkottas? Dom flesta verkar tycka att 40% är ok, men 100% är inte ok. Så var går gränsen?

Så länge Tencent inte har majoritet är det väll lugnt gissar jag.
Att Tencent har 40% i Epic betyder inget, dom har det för att dom vill, inte att dom vill "tvinga" Epic till nå skumraskaffärer för kinesiska staten.
Det finns nog andra som annars skulle vilja ha dom där 40%.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

12
Skriv svar