Minecraft passerar milstolpe - 200 miljoner sålda exemplar

Robot
Minecraft passerar milstolpe - 200 miljoner sålda exemplar

Har Microsoft tjänat igen pengarna de köpte Mojang för?

#minecraft


Youtuber

Troligtvis, förutom spelen i sig till alla plattformar så är det ju otroligt mycket leksaker och merch som säljs på licens, bara LEGO-delen lär ha täckt upp en bra "chunk"


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Medlem

Har dom det?! Tjänat in det priset?


signatur

work hard play hard

Medlem

Jävligt tråkigt när studios blir uppköpta ändå, speciellt utvecklare som är ekonomiskt oberoende och har chansen att verkligen göra sina drömspel.

Blir ju fan inget nytt eller ambitiöst längre när allt slukas av själlösa gråa monolither, och ska designas av hjärndöda grafiker som hellre vill göra hollywood cgi wank.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Jävligt tråkigt när studios blir uppköpta ändå, speciellt utvecklare som är ekonomiskt oberoende och har chansen att verkligen göra sina drömspel.

Blir ju fan inget nytt eller ambitiöst längre när allt slukas av själlösa gråa monolither, och ska designas av hjärndöda grafiker som hellre vill göra hollywood cgi wank.

Förstår vad du menar, men i detta fallet, vilka "drömspel" gjorde mojang innan dom blev uppköpta, dom hade pengarna, men gjorde ju inget med det.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Förstår vad du menar, men i detta fallet, vilka "drömspel" gjorde mojang innan dom blev uppköpta, dom hade pengarna, men gjorde ju inget med det.

Just Mojang hade kanske inget, Notch hade väl någon ide om ett rymd rpg men uppenbarligen brann han inte tillräckligt för iden.

Men de kunde ju fortfarande gjort en Romeo och börjat finansera andras drömprojekt.

Kan ju visserligen Notch fortfarande men han verkade tydligen bli en typisk andra generations miljadär, som främst sitter på sina pengar och inte gör något intressant med dem. ¯\_(ツ)_/¯

NiC
Medlem

Uppköpet är det bästa som hänt Minecraft. Utveckligen har verkligen inte stannat upp. Innan uppköpet tyckte jag att utvecklingstakten verkligen hade börjat gå som sirap.

Medlem

Notch hade bara tur med minecraft, skulle inte kalla honom för en duktig utvecklare

Ambassadör
Xbox

Man har dessutom bytt namn, skaffat ny logo och släppt en trailer i dagarna! Mojang Studios heter de nu och precis som övriga Xbox Game Studios så växer de så det knakar. Nu har Mojang studior i Tokyo, Shanghai, London, Redmond och Stockholm med ett flertal spel på gång.

Meet Mojang Studios


signatur

Jump in.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av matz:

Har dom det?! Tjänat in det priset?

Det är det vi spekuleringar kring


signatur
Medlem

Spelar på PC, tillsammans med dottern på sin Android-platta och hustru på Switch och det fungerar utmärkt. Väl värt det.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

ndr
Medlem
Skrivet av Sapiens:

Just Mojang hade kanske inget, Notch hade väl någon ide om ett rymd rpg men uppenbarligen brann han inte tillräckligt för iden.

Men de kunde ju fortfarande gjort en Romeo och börjat finansera andras drömprojekt.

Kan ju visserligen Notch fortfarande men han verkade tydligen bli en typisk andra generations miljadär, som främst sitter på sina pengar och inte gör något intressant med dem. ¯\_(ツ)_/¯

Han hamnade väl i en ganska djup depression under en period och la en hel del pengar på fest och alkohol om jag inte minns fel.
Slutade följa honom på Twitter för ett bra tag sedan så jag vet inte hur det går för honom nu.

Medlem
Skrivet av ndr:

Han hamnade väl i en ganska djup depression under en period och la en hel del pengar på fest och alkohol om jag inte minns fel.
Slutade följa honom på Twitter för ett bra tag sedan så jag vet inte hur det går för honom nu.

Ja tråkigt när det blir så. När man kommer över en viss summa, verkar pengar ge mer bekymmer och ångest, än nytta och glädje för de flesta.

Medlem

Kul att det går så bra. Nästa steg kanske blir VR?

Har aldrig spelat Minecraft. Är det roligt? Jag är inte så sugen på att farma och bygga saker i spel så är osäker på om det passar mig.

Medlem
Skrivet av VertexBuffern:

Kul att det går så bra. Nästa steg kanske blir VR?

Har aldrig spelat Minecraft. Är det roligt? Jag är inte så sugen på att farma och bygga saker i spel så är osäker på om det passar mig.

Jag spelade det i VR några gånger men blev så åksjuk efter 30min. Var bara att lägga ner. Men det var ganska coolt. Det senaste är väl Hardcore och RTX som har drivit på utvecklingen?

Skrivet av Sapiens:

Ja tråkigt när det blir så. När man kommer över en viss summa, verkar pengar ge mer bekymmer och ångest, än nytta och glädje för de flesta.

Tror inte att det är pengarna i sig, utan att drivkraften dör. Vad har en att kämpa för när en lyckats uppnå sin topp?


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Verkar gå bättre än någonsin för Mojang nu. Med uppköpet och allt stöd de fått kan de bli ännu större. Ser fram emot Dungeons nu i månaden. Ser mest fram emot att spela Minecraft med min dotter när hon hamnar i den åldern.

1
Skriv svar