Epic har gett dig spel för 21 000 kr

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Folk vägrar använda Epic store samtidigt har man en Kinatelefon med googles android samt bläddrar i flödet på facebook med jämna mellanrum

Klockrent! Men dom måste nog välja sina "fighter" haha.

Själv tackar man och tar emot!

Medlem
Skrivet av Taskman:

Jag antar att de som vägrar Epic games då också vägrar alla spel de är inblandade i: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_games_by_Epic_Games annars blir det ju lite dubbelmoral.

Efter att ha kollat listan för att påminna mig om vad de släppt på senaste tiden måste jag säga att det inte är någon större uppoffring när senaste gången de släppte ett intressant spel var mer än ett decennium sedan.

Medlem

Tagit alla
Kommer aldrig köpa ett spel där själv dock.
Hemsk butik, trevlig gratisspel generator


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Redaktör
Skrivet av Gungnir:

Undrar hur dessa "köp" kommer räknas in i statistiken för antal sålda GTAV.

Detta handlar om hur mycket en användare hade fått betala om den köpt alla spel som Epic gett bort. Eller förstår jag dig fel?


signatur
Medlem

Plockat dom lite kändare spelen
Inte många av indiespelen, inte min grej de flesta av dom som är puzzel aktiga typ

Köpt också control + season pass nu på rea som gick på ca 200kr sammanlagt

Gen
Medlem

2 av 108. Det mesta är antingen spel jag redan äger på steam eller enligt mig skräpspel som jag ändå aldrig hade spelat.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Detta handlar om hur mycket en användare hade fått betala om den köpt alla spel som Epic gett bort. Eller förstår jag dig fel?

Jag hamnade nog lite offtopic. Jag menade om varje gratis köp av GTAV nu läggs till i (den imponerande) statistiken av köpta GTAV.

Redaktör

@Gungnir: Ah! En relevant fråga, helt klart.


signatur
Medlem

0 och så kommer det förbli

Medlem

0.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Plockar det mesta och spelat flera av dem. Ser det inte som negativt att de försöker minska Steams monopol på spelmarknaden. Ja, jag vet att det finns andra aktörer också, men det är Steam som är den stora draken och som satt agendan senaste åren. Nu kommer en ny uppkäftig utmanare, tacksamt! Vad det gäller integritetsfrågan som vissa ojjar sig om så småler jag bara. Tror knappast det finns något intresse från någon makt i världen vad "Kalle Karlsson" i Borlänge gör på nätet...

Medlem

Ni som klagar på Epic, ni inser väl att ni inte är målgruppen? Tänk alla kids som spelar fortnite, som upplever epic store, precis som ni i början upplevde Steam.

Bara en extremt liten skara människor som sitter och hatar och är högljudda och beter sig som barn "dumma epic :(" skärp er.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Ni som klagar på Epic, ni inser väl att ni inte är målgruppen? Tänk alla kids som spelar fortnite, som upplever epic store, precis som ni i början upplevde Steam.

Bara en extremt liten skara människor som sitter och hatar och är högljudda och beter sig som barn "dumma epic :(" skärp er.

Väldigt skumt inlägg.... Är inte målgruppen för vad? Är Epic:s enda målgrupp "kids"?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Väldigt skumt inlägg.... Är inte målgruppen för vad? Är Epic:s enda målgrupp "kids"?

Ja för dom är framtiden? Du förstår säkert själv att Epic skapar något riktigt bra för sin framtid. Det är som sagt en väldigt liten grupp som är väldigt högljudd som går runt och hatar Epic.

Medlem

Inga, men jag är evigt tacksam över deras spelmotor som används flitigt utav mig i olika projekt.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Ja för dom är framtiden? Du förstår säkert själv att Epic skapar något riktigt bra för sin framtid. Det är som sagt en väldigt liten grupp som är väldigt högljudd som går runt och hatar Epic.

Okej, tror du har helt fel i att de endast skulle rikta sig mot "kids".

Sen är det även ganska överdrivet att påstå att man "går runt och hatar" något för att man framför negativa åsikter.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Hade jag varit säljare/chefsstrateg på Epic så har jag strunt i deras egna launcher och köpt upp Origins (säkerligen dyrt). Därefter skulle jag lägga ner Origins och gräva ner skiten, sedan starta en ny luncher som heter "Punk".
Då skulle gamers på en tio års period endast behöva clienten Steam och Punk. Ubisoft behöver vi inte bry oss om då de gräver sin egna grav.

Tankar om detta?!

Medlem
Skrivet av Dunder:

Okej, tror du har helt fel i att de endast skulle rikta sig mot "kids".

Sen är det även ganska överdrivet att påstå att man "går runt och hatar" något för att man framför negativa åsikter.

Läser du kommentarerna så ser du hur barnsliga vissa är och tror deras ståndpunkt är fantastisk.

Med tanke på genomsnittsåldern som spelar fortnite, så ja, det är den generationen som dom vill ha och behålla i sitt eco-system, dom försöker inte nå dom som är 30+ och haft steam sedan 20 år tillbaka.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Läser du kommentarerna så ser du hur barnsliga vissa är och tror deras ståndpunkt är fantastisk.

Med tanke på genomsnittsåldern som spelar fortnite, så ja, det är den generationen som dom vill ha och behålla i sitt eco-system, dom försöker inte nå dom som är 30+ och haft steam sedan 20 år tillbaka.

Ja, jag har läst dem och ser inte det du verkar se. Du får gärna ge exempel.

Tror fortfarande de försöker nå så många som möjligt. Känns extremt osannolikt att de endast skulle försöka nå den målgrupp med allra minst ekonomisk likviditet. Ser inte heller något som skulle peka på det. Att Fortnite riktar sig dit är en annan femma.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Ska man vara konsekvent ska man bojkotta Steam också de tog marknad från dvd skivor och lockade med auto patchning. tycker Epic verkar vara mest snälla om något, de tjänar redan miljarder på fortnite så det är nog en del eldsjäl i deras tjänst . är ubiplay & origin bättre som komplement till steam så inte valve får monopol?

Skrivet av Ra-Oh:

Ska man vara konsekvent ska man bojkotta Steam också de tog marknad från dvd skivor och lockade med auto patchning. tycker Epic verkar vara mest snälla om något, de tjänar miljarder på fortnite så det är nog en del eldsjäl i deras tjänst . är ubiplay & origin bättre som komplement till steam så inte valve får monopol?

Okej, så vilka spel tillhörande andra utgivare köpte Steam för att ta marknadsandelar från DVD-skivor?


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av Ra-Oh:

Ska man vara konsekvent ska man bojkotta Steam också de tog marknad från dvd skivor och lockade med auto patchning. tycker Epic verkar vara mest snälla om något, de tjänar redan miljarder på fortnite så det är nog en del eldsjäl i deras tjänst . är ubiplay & origin bättre som komplement till steam så inte valve får monopol?

Så du skulle föredra att vi går tillbaka till fysiska skivor? Jisses. Och som sagt, steam är inte ett monopol.
Ett monopol ger inte ut obegränsade nycklar till utvecklaren/utgivaren som de får sälja precis vart de vill.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Okej, så vilka spel tillhörande andra utgivare köpte Steam för att ta marknadsandelar från DVD-skivor?

Gissar att dvd skivor är lika med fysiska spelbutiker,.. dom går ju samma öde till mötes som många skivbutiker gjort iom streamingtjänster dvs steam osv i detta fallet

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

I genomsnitt ~$20 per spel, så kanske inte riktigt fantasisiffror.

Och många av spelen har ingått i diverse samlingar på HumbleBundle. Tror knappast jag är ensam om att äga merparten av de spel som Epic gett bort tack vare detta.

Medlem

On topic så har jag "köpt" de spel jag tyckt verka roliga att lägga min tid på om lusten skulle infinna sig.

Ang Launchers och epic och alla andra så har vi samma problem med stremad film och serier.
Som jag är en halvtids treki måste jag för att se de senaste och det gamla ha minst två prenumerationer, Netflix och prime. Filmerna orkar jag inte ens att räkna upp för att få se via stream.
Poängen är att nöjesindustrin hör och häpna inte ger dig underhållning för att de är helylles typer. Utan ett gäng som försöker tävla i vem av dem som kan köpa största lyx båten (yacht)

Medlem

* Tycker deras launcher fungerar bra
* Köpt några spel
* Tagit del av en hel del av gratis spelen

Är överlag väldigt nöjd med den och den används oftare än Steam launchern

Kul läsning ifråga om detta med att forcera sig in på en marknad om andra företag som gjort liknande saker ;
https://hbr.org/2007/05/strategies-to-crack-well-guarded-mark...

Dock gammal artikel men ändå intressant


signatur

What goes around, comes around

Medlem

Nog tagit de flesta av dem, spelat en hel del.

Slime Rancher, Surviving Mars, The Wolf Among Us, Totally Reliable Delivery Service, What Remains of Edith Finch, The Witness, Overcooked, World War Z med vännerna är några av de jag spelat klart. Sen provat många av de andra, de har gett ut en hel del spel i olika kategorier så det är klart att det är vissa man inte fastnade för.

Blev ett par dubbletter men det gör inget, bättre att ha samma spel på olika håll ifall det skulle hända något med ett av programmen. Framförallt väldigt nöjd att de flesta spelen är helt DRM-fria, behöver bara ladda ner dem sen kan man stänga ner alla helvetesklienter.

För övrigt fungerar deras klient någorlunda bra, aningen långsam, ungefär på samma nivå som Steam i användarvänlighet, så det är bra att den inte tyngs ner av onödiga funktioner, jag vill spela mina spel, inte ha någon slags rabatt-Facebook.

Medlem

Jag claimar via telefon, verkar fungera utmärkt fast jag inte har nån launcher. Jag har inte spelat nåt av gratisspelen dock.

Medlem

Har claimat omkring 30 spel. Spelat några av dem och hoppas få tid för övriga någon gång. Uppskattar också hur de blandar och ger med utbudet, ibland dyker det upp spel som jag aldrig hört talas om men som ser ruggigt kul ut 🙂

Köper även spel i EGS när valet finns. Allt för att knäcka Steams monopol och slippa Steams bloatware.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Skrivet av roftg:

Gissar att dvd skivor är lika med fysiska spelbutiker,.. dom går ju samma öde till mötes som många skivbutiker gjort iom streamingtjänster dvs steam osv i detta fallet

Deras öde var beseglat i samma stund det blev möjligt att klicka hem ett spel i hemmets lugna vrå, oavsett om det är en digital eller fysisk kopia. Jämförelsen är kass eftersom Steam omöjligt tvingade sig in på en marknad utan deras framväxt berodde på att kunder naturligt fann det enklare att köpa spel via Steam.

Epic ville dock inte göra på samma sätt eftersom de visste att de då skulle få vänta i 5-6 år innan de ens kunde nosa på någon sorts lönsamhet.


signatur

Viam inveniam aut faciam

123
Skriv svar