Mojang blir Mojang Studios

Robot
Mojang blir Mojang Studios
Relik 📜

Det mest menlösa namnbytet sedan Tommy Nilsson blev Black?


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

eld
Medlem

Jag tror tanken är att poängtera att mojang inte längre bara är gamla stockholms-mojang utan flera studios. Blev väldigt ofta "mojang och sen microsoft studion som också arbetar på minecraft"

Ambassadör
Xbox
Skrivet av eld:

Jag tror tanken är att poängtera att mojang inte längre bara är gamla stockholms-mojang utan flera studios. Blev väldigt ofta "mojang och sen microsoft studion som också arbetar på minecraft"

Ja, precis som alla andra Xbox Game Studios nuförtiden så växer och expanderar Mojang Studios starkt. De finns i Stockholm, Redmond, London, Shanghai och Tokyo nu. Namnbytet är helt logiskt.

Förutom Minecraft, Minecraft Earth och Minecraft Dungeons så teasar man två spel till under utveckling så det är full fart.


signatur

Jump in.

Medlem

Borde passat på att slänga in ett Ä medans de ändå höll på.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Red_warning:

Borde passat på att slänga in ett Ä medans de ändå höll på.

Jag fick precis en uppenbarelse: Jag har aldrig kopplat Mojang och Mojäng tidigare. Hela min spelvärld vändes precis uppochned!


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Baronova:

Jag fick precis en uppenbarelse: Jag har aldrig kopplat Mojang och Mojäng tidigare. Hela min spelvärld vändes precis uppochned!

Jag gissar att du skojar nu, men de hette ju Mojäng från början så.

Medlem
Skrivet av Hulle:

Jag gissar att du skojar nu, men de hette ju Mojäng från början så.

Nej, jag är 100% allvarlig. 😅 Hade missat att de hette Mojäng från början dessutom.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Moderator | Testpilot
Skrivet av Hulle:

Jag gissar att du skojar nu, men de hette ju Mojäng från början så.

Eller? Hittar ingen info om det. Som jag förstått det har det alltid hetat Mojang, vilket givetvis betytt att det var tagit från Mojäng.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Eller? Hittar ingen info om det. Som jag förstått det har det alltid hetat Mojang, vilket givetvis betytt att det var tagit från Mojäng.

Jag är hundra på att jag läste om hur de fick droppa ä:et när de blev mer internationella, men nu hittar jag ingen artikel om detta.

Däremot verkar företaget som sådant ha varit registrerat som Mojäng AB i början.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Hullken:

Jag är hundra på att jag läste om hur de fick droppa ä:et när de blev mer internationella, men nu hittar jag ingen artikel om detta.

Däremot verkar företaget som sådant ha varit registrerat som Mojäng AB i början.

Källa på sista? Hittar som sagt inget för ditt påstående heller.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar