Vilket spel vill DU helst se en remaster på?

Medlem

Castlevania Symphony of the night.

Medlem
Skrivet av Konstig Inombords:

Ord i skrift är svår att tolka.
Så länge man inte känner dig väl.
Och är man inte tydlig. Så blir det mycket svårare att tolka.

Vill vara jobbig och påpeka att ord i skrift kan vara svårt att tolka oavsett hur väl man känner varandra.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Hired Guns!


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Avstängd
Skrivet av Sapiens:

Jag tyckte det var ganska uppenbart när fyra utav spelen på omröstningen inte ens var släppta 😏

Men om du tittar på tråden.
Så ser man väl en seriös tonläge.
Så länge alla inte trollar.

Medlem
Skrivet av Konstig Inombords:

Men om du tittar på tråden.
Så ser man väl en seriös tonläge.
Så länge alla inte trollar.

Folk kanske bara läste rubriken och inte tänkte på vad som stod ¯\_(ツ)_/¯

Medlem

Witcher 1 Remaster
Inte en remake, då storyn var utmärkt men combat systemet var mindre bra.

"That sword is for monsters"


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Backloggens befriare
Skrivet av Sapiens:

Folk kanske bara läste rubriken och inte tänkte på vad som stod ¯\_(ツ)_/¯

Ja, det var också för att testa en tes jag har haft ett tag, om att folk inte läser ordentligt innan de postar, utan bara ser en rubrik och går loss, liksom.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Ja, det var också för att testa en tes jag har haft ett tag, om att folk inte läser ordentligt innan de postar, utan bara ser en rubrik och går loss, liksom.

Läsa? Vad är det för fjolleri?

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Ja, det var också för att testa en tes jag har haft ett tag, om att folk inte läser ordentligt innan de postar, utan bara ser en rubrik och går loss, liksom.

Jag läste första inlägget och röstade på cyberpunk 2077, tolkade ditt inlägg som ironiskt/sarkastiskt med tanke på frågeställningen, sen har ju en majoritet röstat på annat. Men efter ha läst igenom kommentarerna så är många väldigt seriösa och då bidrog jag med vad jag tyckte.

Så även om din frågeställning inte var seriös så är ju majoriteten av kommentarerna som jag tolkar det seriösa och då hoppar man på det tåget istället.

Medlem
Skrivet av Avedagreat:

Jag läste första inlägget och röstade på cyberpunk 2077, tolkade ditt inlägg som ironiskt/sarkastiskt med tanke på frågeställningen, sen har ju en majoritet röstat på annat. Men efter ha läst igenom kommentarerna så är många väldigt seriösa och då bidrog jag med vad jag tyckte.

Så även om din frågeställning inte var seriös så är ju majoriteten av kommentarerna som jag tolkar det seriösa och då hoppar man på det tåget istället.

Det är typ så här religioner startar x)

Medlem

Donkey Kong 64

Medlem

Det gamla Amigaspelet "Reunion" av ungerska Amnesty Design (senare Digital Reality).

Ett av mina starkaste spelminnen från tonåren. Riktigt kul spel som definitivt skulle funka idag också.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Inaktiv

Zelda: Skyward Sword
Zelda: Four Swords Adventures

Super Mario: Sunshine
Super Mario Galaxy

Avstängd
Skrivet av perihelion74:

Jag svarar Mafia trots att de precis utannonserat att alla tre spelen faktiskt kommer. De och remaster av mass effect spelen är nog de jag vill ha mest.

Jag vill verkligen testa mass effect spelen.
Kan man hitta dem på ms store på xone?

Medlem

Interstate 76, Battlefield 2142, Battlefield 2, Paradroid, X-wing(inkl TvX, XwA oc det andra TieFighter).
Allt detta med inga tankar på casual player utan riktig hardcore gameplay.
(Med ordentlig möjlighet till VR)

Backloggens befriare
Skrivet av Konstig Inombords:

Jag vill verkligen testa mass effect spelen.
Kan man hitta dem på ms store på xone?

Svar ja.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Mass Effect-spelen!

Ambassadör
Xbox

Final Fantasy XVI ! En premake i 10 delar.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Mass effect serien, inte Andromeda.

Heat it up ,bioware

Medlem
Skrivet av Avedagreat:

Jag läste första inlägget och röstade på cyberpunk 2077, tolkade ditt inlägg som ironiskt/sarkastiskt med tanke på frågeställningen, sen har ju en majoritet röstat på annat. Men efter ha läst igenom kommentarerna så är många väldigt seriösa och då bidrog jag med vad jag tyckte.

Så även om din frågeställning inte var seriös så är ju majoriteten av kommentarerna som jag tolkar det seriösa och då hoppar man på det tåget istället.

Samma här, jag såg att tråden levde sitt eget liv och svarade på den delen. Ganska intressant frågeställning, trots allt. För vem vill väl inte återuppleva sina favoriter utan nostalgibrillorna?

Med det sagt lyfter jag på hatten åt trådskaparens underhållande originalinlägg.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Fragile Allegiance

Xenoblade chronicles X

Xenosaga

Xenogears

Måste jag välja en så definitivt Xenogears. Ofta korat till ett av de bästa RPGs som någonsin gjorts.

Ah, a man of culture. Xenogears är det bästa spel jag spelat. Hade det släpps i Europa är jag säker på att det hade varit större än FF7.

Medlem

The Last Ninja 1-3

Jag var visst inte den förste som ville se dessa spel

Medlem

Lägger till ett annat, Battlezone 98.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Att det inte gjorts en Populus remake för länge sedan är nog ett av världshistoriens största mysterier. Måste vara något rättighetstrams.

I övrigt vill jag lägga till IT came from the desert i Amiga listan.

Medlem
Skrivet av Pappa Zappa:

Manhunter New York

YEEEEEEEEESS!!!!!!!! VARFÖR har det inte redan gjorts?!?!?

Medlem

signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Half-Life 3 såklart

Medlem

Dawn of war 1 med tillhörande expansioner

Medlem
Skrivet av perihelion74:

YEEEEEEEEESS!!!!!!!! VARFÖR har det inte redan gjorts?!?!?

Vad festligt att någon mer än mig spelat och uppskattat denna förbisedda gamla Sierra diamant. Spelet skulle verkligen behöva en uppfräschning för det ser ju i ärlighetens namn rätt bedrövligt ut men fan vilken skön feeling det var i storyn och det innehöll en del unika gameplay-element som man knappt sett vare sig tidigare eller senare i ett äventyrsspel. Jag skulle verkligen vilja få chansen att lira en re-make.

Medlem

@Baronova: Ja för fan absolut!! Republic Commando var ju ett kanonspel!!!

Skriv svar