Vad gör ni nu?

Medlem

Sitter på tåget från Helsingborg till Osby. Ska hem till en kompis som fyller år. Ett mindre gäng som ska dricka och grilla bredvid kossor och ängar. Ska bli grymt skönt efter en riktigt slitig vecka. Sen imorgon eftermiddag är det på det igen..

Njut av helgen alla!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Sitter ensam och är förbannad.


signatur

"High life on low budget"

Skribent

@bent toe: Tråkigt :/ Hoppas det går över!

Själv väntar jag på att fnatic - NiP ska dra igång. Varit på sånt där segt humör hela dagen så har inte fått någonting gjort alls av allt som jag borde göra.

Medlem

Kollar någon twitch irl stream från taiwan och saknar utelivet i Asien
Kom precis hem från en cykeltur, la mig bredvid någon nice äng och chillade en stund innan jag begav mig hem igen.

Medlem
Skrivet av bent toe:

Sitter ensam och är förbannad.

Trist. Hoppas att det släpper snart.

Fräck fråga, men varför är du förbannad?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Slutade 5h tidigt från jobb så tog med mig några öl hem från grannlandet och sitter nu och myser medan jag kör timewalking i WoW och kollar massa videos om Japan om ställen jag ska besöka i september nästa år då årets resa blev inställd som allt annat dessvärre...

Medlem

Dör på Resident Evil 3 Remake och dricker öl.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem
Medlem
Medlem

Spelar Marvel: Strike Force och läser FZ.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Freakon:

Trist. Hoppas att det släpper snart.

Fräck fråga, men varför är du förbannad?

Inte ett dugg fräck.
Jag är förbannad för att jag är ensam.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Medlem

Skrev precis klart ett stycke till mitt examensarbete. Nu blirre å softa med lite musik samt slösurf resten av kvällen.

jbx
Medlem

Sitter och väntar till 4e september så jag kan spela Tony Hawk... Kan bli en lång väntan.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Moderator | Testpilot

Sitter och försöker klura ut varför jag är så trött varje gång jag vaknar. Känns som att man testat det mesta, men ändå är jag alltid super trött varje gång det är dags att kliva upp.

Jag har gått två veckor och ätit sunt, inte suttit vid en skärm innan man lagt sig och inte ätit och druckit något innan jag ska lägga mig heller.

Börjar snart ge upp. Kollapsar jag så får jag väl göra det, hur tråkigt det än låter.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Kom precis hem från en promenad, lider av agorafobi (torgskräck), så att gå på promenad är en del av min exponeringsträning (KBT).
Nu blir det kaffe och new girl.

Medlem

Njuter av den tysta prestandan efter att ha fått vattenkylningen av CPU och GPU i min Ghost S1
att rocka (helt inspirerad av Optimum Tech).

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Sitter och försöker klura ut varför jag är så trött varje gång jag vaknar. Känns som att man testat det mesta, men ändå är jag alltid super trött varje gång det är dags att kliva upp.

Jag har gått två veckor och ätit sunt, inte suttit vid en skärm innan man lagt sig och inte ätit och druckit något innan jag ska lägga mig heller.

Börjar snart ge upp. Kollapsar jag så får jag väl göra det, hur tråkigt det än låter.

Du kanske sover ytligt? Jag har haft liknande problem, propavan hjälpte mig då. Relativt mesiga tabletter som hjälper till med djupsömnen. Väl värt en rekommendation då insatsen är låg av att ta dem.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Blev klar med mina studier för den här terminen, så nu har jag sommarlov till augusti. Tänkte beta av en bråkdel av min gigantiska backlogg, samt plugga för körkort.

I skrivande stund gör jag ingetdera, utan köttar lite i Destiny 2..


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Moderator | Testpilot
Skrivet av Freakon:

Du kanske sover ytligt? Jag har haft liknande problem, propavan hjälpte mig då. Relativt mesiga tabletter som hjälper till med djupsömnen. Väl värt en rekommendation då insatsen är låg av att ta dem.

Gillar egentligen inte att ta tabletter, men jag har väl egentligen inget annat val.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

phi
Medlem

Skriver en meningslös kommentar på FZ.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Gillar egentligen inte att ta tabletter, men jag har väl egentligen inget annat val.

Tro mig, jag förstår den inställningen. Piller kan bli sitt egna lilla helvete, tyvärr. Många missbrukare började sin resa genom sjukvården.

Men Propavan är OK, man blir inte beroende samt att det inte ger någon form av rus. Det är kravet för mig för att stoppa i mig det, har provat en del.

Testa, får du inte bra effekt inom ett par veckor så kan du sluta. Då har du åtminstone försökt.

God sömn är vi alla värda. ❤️


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av bent toe:

Inte ett dugg fräck.
Jag är förbannad för att jag är ensam.

Är du ensam pga karantän?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Sitter och försöker klura ut varför jag är så trött varje gång jag vaknar. Känns som att man testat det mesta, men ändå är jag alltid super trött varje gång det är dags att kliva upp.

Jag har gått två veckor och ätit sunt, inte suttit vid en skärm innan man lagt sig och inte ätit och druckit något innan jag ska lägga mig heller.

Börjar snart ge upp. Kollapsar jag så får jag väl göra det, hur tråkigt det än låter.

Har samma problem som dig. Hela denna veckan har man vaknat och varit trött. Det är som att man levt igenom denna veckan i zombie mode, omgivningen känns suddig och det är svårt att koncentrera sig. Förutom i Onsdags för då kände man sig helt klar i skallen och utvilad men vart däremot tom på energi hela dagen. Sömnstörningar kommer från och till för mig och jag undrar vad det beror på även om jag sköter kosten, dygnsrutiner och 8h sömn. Är inte stressad över något heller eller undermedveten stress så det kan inte påverka i detta fallet.

Medlem
Skrivet av Acherryify:

Har samma problem som dig. Hela denna veckan har man vaknat och varit trött. Det är som att man levt igenom denna veckan i zombie mode, omgivningen känns suddig och det är svårt att koncentrera sig. Förutom i Onsdags för då kände man sig helt klar i skallen och utvilad men vart däremot tom på energi hela dagen. Sömnstörningar kommer från och till för mig och jag undrar vad det beror på även om jag sköter kosten, dygnsrutiner och 8h sömn. Är inte stressad över något heller eller undermedveten stress så det kan inte påverka i detta fallet.

Är du isolerad? Tycker mig märka att allt fler upplever den typen av trötthet du/ni beskriver. Tänker om det är avsaknad av det sociala som gör en lite deprimerad?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Är du isolerad? Tycker mig märka allt fler upplever den typen av trötthet du/ni beskriver. Tänker om det är avsaknad av det sociala som gör en lite deprimerad?

Nej jag är på ett företag varje vardag och arbetar på mitt examensarbete för den avslutande delen av min utbildning. Men sömnsvårigheterna har varat under en längre tid för mig.

Medlem

Äter chips och skrattar åt Paolo-bilder.
Chipsen är Vicking (trodde i 38år att dom hette Vikingchips 8) )

Medlem

Ang. sömnsvårigheter så är det uttjatade men ack så effektiva hjälpmedlet motion. Har man varit inaktiv större delen av dagen är det extra påtaglig skillnad. De perioder jag inte motionerar märker jag tydligt hur sömnen försämras. Utöver det hjälper (som redan nämnts) rutiner, minskad alkoholkonsumption, kost, mörkt & svalt sovrum och dagsljus under de vakna timmarna.

Medlem
Skrivet av thotim:

Ang. sömnsvårigheter så är det uttjatade men ack så effektiva hjälpmedlet motion. Har man varit inaktiv större delen av dagen är det extra påtaglig skillnad. De perioder jag inte motionerar märker jag tydligt hur sömnen försämras. Utöver det hjälper (som redan nämnts) rutiner, minskad alkoholkonsumption, kost, mörkt & svalt sovrum och dagsljus under de vakna timmarna.

Du har helt rätt, motion är den överlägset bästa lösningen. Det är den naturliga vägen, vilken jag tror på. En stark kropp och ett starkt jag, skapar välmående.

Ibland är det dock svårt. Livet är knepigt. Dåliga rutiner kan sätta sig. Etc.

Med det sagt så ser jag mediciner som en tillfällig hjälp. I rätt dos, så svagt som möjligt, så kan det ge en den kryckan som behövs för att orka resa sig och göra det som behövs för att göra den förändringen som krävs.

Man ska ha stor respekt för detta, absolut. Men ibland är fabriken hjärnan trasig, det är helt OK att ta hjälp.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Med det sagt så ser jag mediciner som en tillfällig hjälp. I rätt dos, så svagt som möjligt, så kan det ge en den kryckan som behövs för att orka resa sig och göra det som behövs för att göra den förändringen som krävs.

Man ska ha stor respekt för detta, absolut. Men ibland är fabriken hjärnan trasig, det är helt OK att ta hjälp.

Håller helt med.

Skriv svar