Hör Sam Lake berätta om den krångliga Alan Wake-utvecklingen

Robot
Hör Sam Lake berätta om den krångliga Alan Wake-utvecklingen

Tre år in i processen byggdes nästan spelet om från grunden, av "bastugruppen".

#alan-wake, #remedy-entertainment, #sam-lake


Medlem

Sam Lake är fin han.
Är det bara jag eller pratar han lite som en finsk Werner Herzog?
Tycker förövrigt fortfarande att Alan Wake är sjukt jäkla mysigt. Har dock inte spelat Quantum Break eller Control, borde kanske göra det.

Medlem

Max Payne pratar om Alan Wake.

Geeks Gaming
Skrivet av Hulle:

Max Payne pratar om Alan Wake.

Haha, jag känner detsamma. Kan inte längre se Sami utan att se Max, speciellt tack vare koncept-art:en 😂

Medlem

Alan Wake. Ett helt okey spel. Jag ger det betyg 3/5.

Medlem

"Slutligen slöt de avtal med Microsoft Studios men deras ambitioner visade sig ganska så snart vara övermäktiga..."
...för Xbox 360 med 512mb minne...

It's not a lake, it's an ocean

Otroligt att spelet blev så pass bra som det blev i slutändan.

Skrivet av Maysay:

Alan Wake. Ett helt okey spel. Jag ger det betyg 3/5.

Jag skulle ge det 8 sjuarmade ljusstakar av 10.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Ftmch:

Sam Lake är fin han.
Är det bara jag eller pratar han lite som en finsk Werner Herzog?
Tycker förövrigt fortfarande att Alan Wake är sjukt jäkla mysigt. Har dock inte spelat Quantum Break eller Control, borde kanske göra det.

Quantum Break och Control har båda roligare och mer varierade strider än Alan Wake (striderna är väl det spelets svaghet, kan jag tycka), men i övrigt anser jag nog att inget av dem når Alan Wake i charmfaktor, atmosfär, karaktärer, soundtrack etc. De fick verkligen till det. Jag spelade om det första kapitlet på min Xbox 360 i går, som en sorts hyllning av tioårsjubiléet, och jäklar. Det fängslar mig fortfarande.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

men i övrigt anser jag nog att inget av dem når Alan Wake i charmfaktor, atmosfär, karaktärer, soundtrack etc. De fick verkligen till det.

Lite det jag varit rädd för också. Miljöerna etc. i de spelen lockar inte mig riktigt, ser lite för kalt och dött ut liksom. Är inne i en genomspelning av Alan Wake med en vän (lite paus just nu bara) och det är fortfarande riktigt riktigt trevligt. Perfekt med avsnitts-indelningen också då det är ganska lagom att spela ett avsnitt per gång. Vill se fler spel i Twin Peaks-miljö. Gillar ändå att de har vågat sig på att liksom göra.. action i den miljön också, för lätt att bara tänka sig att det ska vara renodlad skräck etc. men nä, de vågar vara lekfulla och blanda. Det är härligt som fan.

Medlem

Riktigt bra Spel med härlig atmosfär som jag definitivt skulle vilja se en uppföljare på.

Medlem

Som sandpapper mot trumhinnorna.

Medlem

Det ska väl komma ett DLC till Control som knyter ihop världen mer med Alan Wake.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Så jävla bra spel

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

(...) knyter ihop världen mer med Alan Wake.

Hur menar du med den biten? Är det samma värld dessa spel utspelar sig inom?


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem
Skrivet av iBurningMan:

Hur menar du med den biten? Är det samma värld dessa spel utspelar sig inom?

Ja precis... har ju inte spelat Control ännu men vad jag läst binds dessa samman. Verkar jäkligt coolt:

"Alan Wake is a video game developed by Remedy Entertainment and released in 2010. Alan Wake seemingly exists in a shared universe with Control, and there exist multiple allusions between the two. Alan Wake is a character mentioned on numerous occasions in Control. Expansion 2: AWE is implied to be focused on Alan Wake."
https://control.fandom.com/wiki/Alan_Wake_(game)


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Ja precis... har ju inte spelat Control ännu men vad jag läst binds dessa samman. Verkar jäkligt coolt:

"Alan Wake is a video game developed by Remedy Entertainment and released in 2010. Alan Wake seemingly exists in a shared universe with Control, and there exist multiple allusions between the two. Alan Wake is a character mentioned on numerous occasions in Control. Expansion 2: AWE is implied to be focused on Alan Wake."
https://control.fandom.com/wiki/Alan_Wake_(game)

Sweet! Hade ingen aning om detta. Har inge kommit så långt på control än men då blir det att hugga i


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Inaktiv

Fantastiskt spel som hade slagit ännu mer om det inte lanserats I när tid med rdr. På gamepass nu. Bara till å lira

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av iBurningMan:

Sweet! Hade ingen aning om detta. Har inge kommit så långt på control än men då blir det att hugga i

Det är ju inte samma miljöer, förstås, däremot vävs historierna samman något.

GameSpot har skrivit en del om det: https://www.gamespot.com/gallery/control-is-full-of-details-a...


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

1
Skriv svar