đŸ•č FZ Game Jam 2020

SkÀgg.
10 Chambers

Klockan 15:00 kör vi stream idag

ELF
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Menar du att ni kommer testa bidragen pÄ stream?


signatur

www.fckdrm.com - DRM Ă„r 2024? Ha pyttsan.

SkÀgg.
10 Chambers
Skrivet av ELF:

@Carl Johansson-Sundelius: Menar du att ni kommer testa bidragen pÄ stream?

Ja!

Medlem

Crap! Missade detta helt. Hoppas det dyker upp nÄt liknande igen

Inaktiv
Skrivet av Youjimbo:

Crap! Missade detta helt. Hoppas det dyker upp nÄt liknande igen

En vacker dag nÄn gÄng i framtiden kör vi en svÀng till tycker jag

Moderator | Testpilot
Skrivet av anon_119148:

En vacker dag nÄn gÄng i framtiden kör vi en svÀng till tycker jag

Det fÄr bli en Ärlig grej!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han Àr stygg över alla grÀnser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita pÄ uber" - Joakim Bennet
Det rÄder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Bra stream! Kul att se er testa alla bidrag

Inaktiv

Jag snöt ihop en genomspelning lite snabbt om nÄgon vill se slutet. Hoppa till 2:14 för att fortsÀtta pÄ banan Calle avslutade pÄ. Hoppa till 3:55 om ni bara vill se slutet.

Jag gjorde Àven en speedrun pÄ 152.23 sekunder (2:32:23). SlÄ det om ni kan (nytt rekord 141.52 s)

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Jag snöt ihop en genomspelning lite snabbt om nÄgon vill se slutet. Hoppa till 2:14 för att fortsÀtta pÄ banan Calle avslutade pÄ. Hoppa till 3:55 om ni bara vill se slutet.
https://www.youtube.com/watch?v=cDUOxL5H6Xc

Jag gjorde Àven en speedrun pÄ 152.23 sekunder (2:32:23). SlÄ det om ni kan
https://www.youtube.com/watch?v=0pKIgOfWi_8

Bra jobbat Grollo. En fin blandning av Super Mario och Worms.


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem

Jag gjorde med en playthrough ifall nÄn inte orkar hitta alla, finns ett happy ending med om man rÀddar fler Calle Àn man dödar

Inaktiv
Skrivet av T-bolt:

Bra jobbat Grollo. En fin blandning av Super Mario och Worms.

Tackar tackar Rent inspirationsmÀssigt Àr det ett mish-mash av mÄnga spel, bla Mario, Worms, HL: Alyx, Quake, Prey, Undertale och sÀkert nÄn fler

SkÀgg.
10 Chambers

Jag Àr sÄ sjukt impad av er alla!

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Jag snöt ihop en genomspelning lite snabbt om nÄgon vill se slutet. Hoppa till 2:14 för att fortsÀtta pÄ banan Calle avslutade pÄ. Hoppa till 3:55 om ni bara vill se slutet.
https://www.youtube.com/watch?v=cDUOxL5H6Xc

Jag gjorde Àven en speedrun pÄ 152.23 sekunder (2:32:23). SlÄ det om ni kan (nytt rekord 141.52 s)
https://www.youtube.com/watch?v=0pKIgOfWi_8&feature=youtu.be

Jag mĂ„ste medge att jag har varit för kass för att klara spelet. Men jag ramlade av stolen och DOG av skratt av dialogen "AMEN VAD FAN?" Älskar quirky detaljer som den, och den randomiserade pitchen pĂ„ "russin".

Medlem

Jag med, sjukt komiskt moment nÀr den tvisten kom, fantastisk bluescreen det! Och jag hade helt förtrÀngt att det sagts innan att man skulle vara försiktig med uppgraderingarna.

Ambassadör
League of Legends

Har fÄtt mersmak och sitter nu och pillar pÄ projekt nummer 2. Ni som gjorde 2D med fin grafik, hur gjorde ni? Gjorde ni varje frame för sig sjÀlv i animationerna? Suttit hela eftermiddagen med det och kÀnner att det Àr pÄ tok för enformigt för att jag ska klara av att fortsÀtta med det.

Funderar pÄ att köpa Sprites men dÄ kÀnner jag att jag tappar "kreativ frihet" med exempelvis olika förmÄgor och föremÄl.

Medlem

Mina animationer bestod av 2-5 frames. Ibland kunde jag modifiera förra framen och ibland fick jag rita alla frÄn scratch. Ibland ritade jag direkt i datorn och ibland först pÄ papper. Sjukt enformig men ocksÄ rÀtt meditativ grisgöra. En och annan animation löste jag med rotationer/skalningar men jag tycker sjÀlv det ser billigt ut att göra sÄ.

Medlem
Skrivet av dali:

Har fÄtt mersmak och sitter nu och pillar pÄ projekt nummer 2. Ni som gjorde 2D med fin grafik, hur gjorde ni? Gjorde ni varje frame för sig sjÀlv i animationerna? Suttit hela eftermiddagen med det och kÀnner att det Àr pÄ tok för enformigt för att jag ska klara av att fortsÀtta med det.

Funderar pÄ att köpa Sprites men dÄ kÀnner jag att jag tappar "kreativ frihet" med exempelvis olika förmÄgor och föremÄl.

http://esotericsoftware.com/

SkÀgg.
10 Chambers

Vi har inte glömt att utropa en vinnare, vi mÄste bara hinna lira alla spel ordentligt först!

Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi har inte glömt att utropa en vinnare, vi mÄste bara hinna lira alla spel ordentligt först!

Kommer ni utropa vinnare imorn pÄ FrÀcka Fredag eller Àr det instÀllt?

SkÀgg.
10 Chambers
Skrivet av anon_119148:

Kommer ni utropa vinnare imorn pÄ FrÀcka Fredag eller Àr det instÀllt?

Det Àr sÄ vÀldigt röd dag imorgon. JÀtteröd! Rödaste dagen pÄ hela Äret. Siktar pÄ nÀsta fredag.

Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det Àr sÄ vÀldigt röd dag imorgon. JÀtteröd! Rödaste dagen pÄ hela Äret. Siktar pÄ nÀsta fredag.

Rödare Àn nyÄrsdagen? Men nÀsta fredag blir bra det Trevlig helg!

SkÀgg.
10 Chambers

Som vi annonserade i Fragzone-fredag - grattis @latahunden och Rocket Riddles, du charmade oss! Skicka över adressen sÄ langar vi över ett paket grejer frÄn shoppen. Och ni andra, ni fÄr tröstpris i form av muggar!

Inaktiv

Grattis @latahunden och till alla andra som deltagit och bidragit till detta event Ni Àr alla vinnare i mina ögon

Medlem

Tack till alla deltagande för att ni skapade ett sÄdan hype. Det var lÀnge sen det var sÄ roligt att programmera spel. KÀnner mig rÀtt utbrÀnd nu, men nÀsta Är tar vi nya tag!

Medlem

Stort grattis @latahunden! Roligt att se sÄ mÄnga olika idéer komma till liv, ser fram emot nÀsta Game Jam.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Det var som fan
Visste inte att en vinnare skulle koras. Tack sjÀlva allihopa för alla roliga spel man fick chans att lira under eventet. Alltid gött att fÄ en kÀnga i röven sÄ att man faktiskt gör klart nÄgot. Hoppas pÄ ett nytt event nÀsta Är (eller tidigare).

PS: Jobbar vidare pÄ en Android version av rocket riddles som kanske kommer slÀppas (gratis) nÄgon vacker dag.

Medlem

@latahunden VÀlförtjÀnt vinst. Jag Àr imponerad av hur komplett och polerat ditt spel kÀnns pÄ den korta utvecklingstiden.

Medlem

@latahunden Stort grattis!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Medlem

Lite sent men stort grattis till @latahunden! Och Ă„terigen, grymt gjort allihopa med era bidrag!

Skriv svar