Ubisoft släpper fyra... nej, FEM storspel inom ett år

Robot
Ubisoft släpper fyra... nej, FEM storspel inom ett år
Medlem

Jag både tror och hoppas på Splinter Cell. Tycker mig ha hört att det har tisslats och tasslats mycket kring det på senare tid.

EDIT: Jag skulle godta en Splinter Cell trilogy remaster också! Det vore något.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Vad det inte Ubisoft som sa att de skulle se över sin företagsstruktur efter Breakpoint fiaskot? Färre lanseringar och högre kvalitet. Verkade inte vara speciellt länge...

Fragtjuv

Jag har uppskattat samtliga spel i Far Cry-serien så det skulle sitta fint med ett sjätte.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Jag vill ju ha en nytt taktiskt spel i Stil med Mario + Rabbids, antingen en direkt uppföljare eller mashup med annat nintendo-IP. Däremot så kan det ju knappast ses som en av deras storspelserier...


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Gnällkuk

Hmm, kan det vara The Crew 3 kanske?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Geeks Gaming

Gods and monsters ser ju mysigt ut de där få sekunderna vi sett, gillar stilen.
Men ett nytt Settlers hade varit sjukt kul! Hoppas ubi vågar frångå sina gamla (och i min mening) stela mallar och ta ut svängarna igen.

Medlem

Man kunde ju hoppas att de skulle göra något vettigt av Might and Magic licensen. Men de har fokuserat på trycka ut halvdassiga Heroes of M&M spel en tid där de outsourcade en dungeon crawler variant, som var jäkligt bra trots allt, till en extern studio. Back to the roots och gör ett riktigt RPG i serien

Medlem

Är det inte prince of persia blir jag nästan ledsen i ögat! Mer prins dastan till folket tack!


signatur

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.

Medlem

Skull & Bones skulle ju vara trevligt. Längtar efter ett ordentligt piratspel. ACIV var på rätt spår, men drogs ner lite av Assassin's Creed-biten.

Medlem
Skrivet av Thomas:

Skull & Bones skulle ju vara trevligt. Längtar efter ett ordentligt piratspel. ACIV var på rätt spår, men drogs ner lite av Assassin's Creed-biten.

Av ren nyfikenhet, har du spelat Sea of Thieves?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Det har ryktats om ett VR spel i nått av deras stora ip:n
undra vad det kan vara. Kan det månne vara splinter cell ?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Gnällkuk
Skrivet av Thomas:

Skull & Bones skulle ju vara trevligt. Längtar efter ett ordentligt piratspel. ACIV var på rätt spår, men drogs ner lite av Assassin's Creed-biten.

Det spelet har ju skjutits upp så många gånger att jag börjar fundera på om det ens kommer att släppas...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gnällkuk
Skrivet av Molotov:

Det har ryktats om ett VR spel i nått av deras stora ip:n
undra vad det kan vara.

Hitman i VR hade säkert kunna varit ganska ballt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag är taggad på ett Assassins creed spel men har inte spelat ett på mycket, mycket länge så jag ser mycket fram emot att leva rövare och gjuta blod.

Medlem

Ge mig Child of light 2!!!

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Hitman i VR hade säkert kunna varit ganska ballt.

Jag instämmer.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Det spelet har ju skjutits upp så många gånger att jag börjar fundera på om det ens kommer att släppas...

Ja, jo... Man blir lite tveksam. Hoppas går ju fortfarande.

Medlem

Gärna ett nytt Mario and Rabbids, det var ju helt fantastiskt! Donkey Kong DLC:et är svinbra det med.

Medlem

Ett nytt Heroes i samma anda som Heroes 3?! one can only dream. #hataubisoft

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Vad det inte Ubisoft som sa att de skulle se över sin företagsstruktur efter Breakpoint fiaskot? Färre lanseringar och högre kvalitet. Verkade inte vara speciellt länge...

Det är inte samma avdelningar som tillverkar dessa spel. Ubisoft är gigantiskt med 16.000 anställda. Dom skulle gå i konkurs om dom bara gjorde ett spel åt gången. Watch Dogs och Assassins Creed ser båda fantastiska ut.

Jämför detta mot Bethesdas 400 anställda så förstår du varför dom har kapacitet till flera AAA titlar samtidigt.

Gods and Monsters återstår att se vad det blir av det. Men ser ut att rikta sig mot den yngre generationen. Vilket ofta är lite lättare spel att göra.

Rainbow Six har jag aldrig provat något spel av.

Skull & Bones är väll 5e spelet dom pratar om. Ser också fantastiskt ut och studion bakom AC: Black Flag har arbetat lång tid på detta. Förhoppningarna är höga på detta pirat-lir.

Att dom fortfarande har kapacitet att göra spel av kvalité betvivlar jag inte.

Medlem

Prince of Persia i stil med Tomb Raider.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Vad hände med det skeppspelet som skulle vara liknande Black flag, men endast havsstrider? Lades det ner?

Precis, inget om Skull & Bones?

Inaktiv

Rocksmith 2020?

Jag hade gärna sett ett oldschool R6 med AI-kamrater och mission planning.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Hitman i VR hade säkert kunna varit ganska ballt.

Inte deras IP dock

Medlem

Rocksmith 2020 med VR

Gnällkuk
Skrivet av rudeboystig:

Inte deras IP dock

Just det, det har du fan rätt i


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Rayman eller ett vettigt heroes of might & magic hade inte suttit fel.

Medlem

Tower Climber I - Reach for the skies
Tower Climber II - Beyond the horizon
Tower Climber III - Cloudclamor
Tower Climber IV - The fall
Tower Climber V - Hellbound

12
Skriv svar