Vilka PvP-spel spelar du 2020?

Medlem
Vilka PvP-spel spelar du 2020?

Jag sitter och spelar PvP-delen av Destiny 2, försöker få ihop ett gäng i Sea of Thieves, samt varvar med lite Rainbow Six: Siege och Overwatch av och till. Jag känner dock inte att något av dessa spel direkt tilltalar mig eller tillfredsställer min lust för PvP. Det känns helt enkelt inte givande att spela dem, och jag kan inte riktigt sätta fingret på varför. Om jag ska nämna negativa aspekter om spelen är det bara småsaker som egentligen inte borde vara avgörande för huruvida jag har roligt eller inte.

  • Destiny 2 är ganska enformigt i längden, och det är i princip noll kommunikation mellan spelarna.

  • Sea of Thieves är intressant, men väldigt långsamt. Dessutom pratar i princip alla spelare man möter ett främmande språk eller så knacklig engelska att man inte förstår ett ord.

  • Rainbow Six: Siege är väldigt oförlåtande i det att om man dör sitter man i princip och rullar tummarna i väntan på att få försöka på nytt nästa runda.

  • Overwatch kräver att man förlitar sig alldeles för mycket på sina medspelare för att jag ska uppleva att det känns givande för mig som spelar ensam.

Jag har även provat andra spel som Hunt: Showdown och Escape from Tarkov som är väldigt intressanta och givande, men alldeles för långsamma emellanåt för att hålla mitt intresse.
Eller Apex Legends med väldigt långa färdsträckor och utrymme för paus mellan strider.
MOBA-spel är också ganska långsamma emellanåt, som förvisso byggs upp allt eftersom matchen pågår. Gillar dock inte tanken att behöva börja om från ruta ett varje match, för att jobba mig uppåt med målet att börja om igen när det tar slut.
Då jag har spelat "snabba" spel i säkert 20+ år finns det en risk att jag har utvecklat ett slags "Spel-ADHD" som kräver att jag är 100% involverad och sysselsatt regelbundet i spel för att hålla mitt intresse och fokus.

Jag saknar t.ex. Quake och hur snabbt och enkelt det var att komma igång och bara kötta, och hur det var enbart skicklighet och kunskap om kartorna som spelade roll. Ingenting om utrustning med stats, levelsystem, speciella förmågor, eller mikrotransaktioner och DLCs för att få en helhetsupplevelse.

Jag saknar också känslan av en samhörighet och ett socialt community. I många spel kastas man in med ett gäng slumpmässiga spelare som man aldrig pratar med, för att sedan vid matchens slut dras ut igen för att kastas in med ett nytt gäng främlingar i en ny match.

Jag eftersöker ett spel med hög fokus på PvP-aspekten, och som är ganska fast-paced - både spelmässigt och mellan matcherna. Jag vill ha något konstant.

Det enda jag har på min radar just nu vad gäller just PvP är Diabotical, men det har ju inte släppts ännu. Hade dock oerhört roligt under betan. Hoppas bara att spelet blir tillräckligt populärt och aktivt för att få fatt i en stabil spelarbas.

Så min fråga är, vad spelar FZ-folket när ni vill spela mot andra spelare, och varför dras ni till just de spelen?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Moderator | Testpilot

League of Legends, men knappt det. Med allt vad jobb innebär så har jag tyvärr inte tiden jag vill kunna lägga på dessa spel. League of Legends är för mig fortfarande otroligt kul, men när jag inte spelar det på länge blir jag sämre på spelet och hänger inte med i svängarna och matcherna blir således tråkiga.

Jag lirar för det mesta med singleplayer istället. Där är det ingen brådska.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Ambassadör
League of Legends

Som @uberpwnage2.0 så är det bara LoL. Fast jag spelar bara ARAM nu för tiden. "All Random All Mid". Man börjar på level 3 och det finns bara en "lane". Action från början till slut. Matcherna är hälften så långa. Tycker också att stämningen är bättre i chatten. Spelar det samtidigt som jag lyssnar på en pod eller ljudbok.

Köpte Hell Let Loose. Som är ett taktiskt fps i andra världskriget-miljö. Jag hade väldigt roligt den tid jag spelade men det var på tok för svårt för mig.

Skägg.
10 Chambers

Är tillbaka i ett Overwatch-stim igen, så det är den regelbundna fps-dosen. Väntar ivrigt på Diabotical!


signatur
Medlem

PUBG och WoW arena är den enda pvpn som är tillfredställande nuförtiden.
Får tilläggas att den är i sitt sämsta skicka på länge också dessvärre.

Får hoppas på förbättring snart !

Medlem

Counter-Strike: Global Offensive och Rocket League är de enda just nu. Ibland går jag även tillbaka till NHL 20, speciellt när jag saknar hockeyn extra mycket.

Medlem

Pavlov shack tidigare och Echo Arena nu mest, annars har det bara varit SP eller Coop.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

CS:GO! Det är så simpelt att lära sig samtidigt som man kan utvecklas så mycket. Tycker det är en av de spelen där det mest är ren skill.

Jag har sedan några månader upptäckt det fullständigt FANTASTISKA spelet Escape from Tarkov.

Gillar man PUBG och andra mer realistiska "PVP-spel" så torde Tarkov tilltala en, det är dock rätt jäkla hardcore och med en rätt lång inlärningskurva (Man har inga t.ex inte några ingame kartor eller något som hjälper en skilja vän från fiende, så man släpps verkligen ner i den djupa änden av bassängen)

Spelar det både solo och i grupp med några kompisar som också är helt uppslukade av spelet.

Det finns inget spel jag lirat som skapar lika mycket puls, svett och adrenalin. Eller känsla av belöning när man lyckas extracta ifrån en raid med väskan full av fet loooot

Rekommenderas STARKT!!

CSGO, still going stro 20 år senare.

Medlem

Just nu är det mest Tarkov och CS:GO, skulle inte ha något emot att ge mig på Sea of Thieves igen vid tillfälle dock.

Kan också sakna gamla hederliga Quake eller UT ibland, men jag vet ärligt talat inte om jag skulle uppskatta det rätt meningslösa fraggandet lika mycket idag som jag gjorde då. Den stora charmen med Tarkov är ju risk/rewardsystemet som gör att man konstant är på tårna. Lite samma med CS om man ser till ekonomisystemet och att det är kul att jaga högre upp i MM-ranken

Medlem

Jag sticker ut i mängden och svarar ..inga
spelar bara singleplayer spel

just det höll på att glömma att jag äger Teso så det får det bli, jag har väl spelat 20 min men fastnade inte riktigt för det tur att det var på rea

Edit
det kanske inte klassas som pvp

Medlem

Escape From Tarkov, annars avskyr jag PVP för det blir så enformigt.
Jag är dock väldigt less på Escape From Tarkov också, då det inte ger nånting längre när man lärt sig allt och det har blivit för lätt. Det händer liksom inge mer i spelet, man är fast i samma cirkel. Bara dödar spelare och gör samma uppdrag.
Spelar med några kompisar ibland bara för att.

Inaktiv

Blir inte så mycket PvP längre. Ogillar mobas och hero-shooters och det verkar ju vara det som är poppis nuförtiden.

Men det blir en del Squad i perioder.
Antingen hamnar du i en bra grupp, med vettig gruppledare: Extremt roligt!
Eller så hamnar du i grupp med fransoser som kan men vägrar tala engelska: Jäkligt trist och man känner "varför stod jag i kö till servern i 6min för detta?"

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Blir inte så mycket PvP längre. Ogillar mobas och hero-shooters och det verkar ju vara det som är poppis nuförtiden.

Men det blir en del Squad i perioder.
Antingen hamnar du i en bra grupp, med vettig gruppledare: Extremt roligt!
Eller så hamnar du i grupp med fransoser som kan men vägrar tala engelska: Jäkligt trist och man känner "varför stod jag i kö till servern i 6min för detta?"

Låter lite som Hell Let Loose där. Fast istället för fransoser är det tyskar, och istället för att inte förstå blir man kickad för att man inte pratar tyska.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Oj, det måste nästan vara ett halvår sen jag sist spelade ett MP-spel. Men om jag kommer att spela några i år så lär det vara Bf4 och CS:GO.

Medlem

Har alltid haft en fallenhet för just FPS så jag har nog spelat igenom det mesta åt det hållet på senare år. Just nu lirar jag främst Modern Warfare och har ingen aning varför för jag HATAR det verkligen. Mediokert gunplay, kassa banor och spawns, tröttsamt SBMM system, netcode från 1981 m.m.

Sen varvar jag lite med Hell let loose som jag faktiskt kan rekommendera, köra stridsvagn är riktigt kul, sträckspela det inte bara för då tröttnar man snabbt. Kan nog för övrigt vara sträckspelandet och nötandet som gör att jag snabbt tröttnar på alla dessa spel. För ju mer jag lär mig spelet och blir bättre desto mer lysande blir spelets brister vilket i sin tur leder till att jag blir mer oförlåtande. Med andra ord, jag blir "toxic" utav bara helvete. Är en extrem vinnarskalle så kan inte hjälpa det. Just av denna anledning som jag kan rekommendera Rainbow Six Siege för casual play men starkt avråda från ranked, Platinum är hell on earth, speciellt solo. Du blir en sämre människa av det.

Escape from Tarkov har jag bara doppat tårna i men det verkar riktigt lovande, ska ge det en ärlig chans här snart, känns som ett spel som man verkligen behöver lägga ner timmar på dock.
CS GO är också fortfarande kul trots cirka 1500 spenderade timmar Time well spent osv. Varför hänga med folk ut på krogen och veva när man kan boosta mid och skriva "ggez" långt in på småtimmarna...

Ambassadör
Xbox

Sea of Thieves. De gånger man får ihop ett crew med folk man känner så är det underbart. Ship-to-ship combat är makalöst. Tidskrävande dock.

Battlefield V, Battlefront II. För det mer menlösa hoppa-in-och-skjuta en stund, oftast solo. Bra när man behöver skjuta av sig lite...

Forza Horizon 4. Racing är inte dumt! Kräver lite mer fokus.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Sea of Thieves. De gånger man får ihop ett crew med folk man känner så är det underbart. Ship-to-ship combat är makalöst. Tidskrävande dock.

Battlefield V, Battlefront II. För det mer menlösa hoppa-in-och-skjuta en stund, oftast solo. Bra när man behöver skjuta av sig lite...

Forza Horizon 4. Racing är inte dumt! Kräver lite mer fokus.

Älskada Forza Horizon 4, men körde mest ensam och tänkte aldrig på att spela det för multiplayer-aspekten. Håller på att ladda ned det för att ge multiplayer ett försök!


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Inaktiv

Kan rekommendera Squad om man gillar lite mer realistiska FPS. Spelar man på samma server hela tiden börjar man känna igen folk och sedan även lära känna dem, precis som gamla goda tiden i spel som Quake.
Rätt kul att springa förbi någon man känner igen och bara hälsa med 3d-voicechatten. Ganska socialt spel om man spelar med bra medspelare.

Tarkov körde jag ett tag men det tar sådan ofantlig tid och när man har skaffat sig bra equipment känns det helt meningslöst.

Väntar också på Diabotical, det verkar göra det mesta rätt och har sådant man saknat i moderna spel.

Medlem

Dota 2. Hade det funnits ett FPS i klass med Q3 (med aktiv svensk scen) skulle jag spelat det istället.

Medlem

Forfarande mest Quake... ¯\_(ツ)_/¯

Medlem

Har slutat spela PVP-spel helt. Tråkiga spel, översvämmat med P12:or är några av anledningarna till att jag slutat. Åldern spelar nog också in lite säkert.

Medlem

Battlefield för stunden

Medlem

Spelar massor av Overwatch just nu. Kan rekommendera Deathmatch i OW om du vill ha mindre samarbete med andra. Det begränsar oftast vilka klasser som spelar men det är action hela tiden.

Megadelux

Bara Escape From Tarkov i PVP väg.

Annars mest byggande i olika former av spel.

Medlem

BFV är nice då man ofta bara är en i mängden så man har inte sådan enorm press på sig att prestera. Klart man ska göra så gott man kan men det spelar oftast ingen roll om man kör bara lite lulz.


signatur

Just an honest man in a leather mask

förmdligen inga alls .... som vanligt


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

Overwatch, utan tveka. Hade jag lite bättre dator så skulle jag gärna spela rainbow six och Tarkov.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Street fighter 5 är riktigt bra, speciellt om man gillar snabba och korta matcher. Dock inte socialt och nätkoden kunde vara bättre. I princip det enda mp spelet jag spelar nu för tiden.

123
Skriv svar